Bukefalos 28 år!

Mörkbrun sadelgjord med magplatta?!

madelenes90

Trådstartare
Hej!
Jag har ett litet i-landsproblem. Jag hittar inte en sadelgjord som jag vill ha. Har letat som tusan men hittar inte den perfekta och nu vänder jag mig till er som förhoppningsvis kan hjälpa mig!
Jag söker en mörkbrun sadelgjord med magplatta. Svårare än så är det inte?! MEN problemet är att jag hittar inte en enda mörkbrun. Antingen är de svarta eller ljusbruna eller "orangebruna". Inte mörkbruna.
Den ska matcha sadeln:
bild.jpg


Och träns + bricole och martingal ifrån Dyón working collection.
IMG_1356.jpg


Så färgen måste vara riktigt mörkt brun om ni ser på sadeln och tränset. Nästan svart men ändå inte. Hoppas ni kan hjälpa mig!

Tack! / Madelene
 
Sv: Mörkbrun sadelgjord med magplatta?!

När jag googlade på "mörkbrun hoppgjord" så fick jag fram flera bilder.
Santa Cruz har t.ex. flera modeller på hoppgjordar som man kan beställa i önskad färg.
 
Sv: Mörkbrun sadelgjord med magplatta?!

Brunt läder är ju omöjligt att få i samma färg, men å andra sidan tycker jag att det är just det som är charmen med brunt läder att det skiljer sig och lever.
Jag har en mörkbrun M&N hoppsadel, mörkbrun dyon förbygel/martingal och en brun tixerant gjord.
Visst tixerantgjorden är lite rödare i färgen men knappast ngt man direkt ser och tänker på.
Dessutom blir gjorden mustigare och mörkare i färgen för varje gång jag smörjer den.
Så en sån kanske skulle duga?
 

Liknande trådar

Avel Vi ska uppdatera våran databas, har fått uppgiften att lista hästens färger till rullister och ja jag började och insåg hur sjukt många...
Svar
14
· Visningar
4 838
Senast: Zuzzi
·
Utrustning Har hittat en sadel som är typ... öh, ljusbrun i lädret, jag är så sjukt kass på alla olika benämningar på brunfärgat läder, men på den...
2
Svar
30
· Visningar
3 633
Senast: Riley
·
Utrustning Hej. Jag är i svängen att skaffa mig en rödbrun sadel (Priceville Edinburgh). Men vad kallas den färgen? Är det hasselnöt? Jag...
Svar
1
· Visningar
765
Senast: Rosett
·
Utrustning jag har ett litet litet I-lands problem :), min nya sadel är nästan samma färg som min häst dvs fux :(. jag har svart träns och...
Svar
9
· Visningar
2 019
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Mindre kombi?
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Melatonin

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp