Bukefalos 28 år!

Mörkerkriget i Landet Bortom (ULVLEK)

Vilken roll är denna ? :) ( saknade en parentes med rollnamn jämfört med de andra - och exakt vilka förmågor har den? gissar på typ brevbärare el dyligt kanske?
Jämförbar med brevbäraren, ja! Gåvorna är ospecificerade och rollen är medvetet klurig. Den kan gynna både goda och onda sidan, beroende på vem som har tur. Rollinnehavaren får den information som behövs och resten är (o)lyckligt ovetandes :D
 
undrar över denna också- ingår den i lyan( den brukar inte göra det väl?) Och fungerar den som vanligt ?

kopierar in texten i anmälningstråden om rollens beskrivning:

Ledarvargen - Ulvarnas ledare känner till vilka ulvarna är, men ulvarna vet inte vem ledaren är. Ledarens uppgift är att hjälpa/skydda ulvarna utan att de vet om det. Men eftersom att ulvarna inte känner till vem deras ledare är så kan de riskera att ta personen en natt. Om ulvarna skulle en natt välja ledaren som mordoffer så blir det motsatt verkan. Ledaren överlever attacken, men får i sin tur välja en av ulvarna som dör i sin plats. Därefter vet ulvarna vem deras ledare är och ledaren ingår nu i pakten och är med och bestämmer vem som ska dö varje natt. Byborna får inte reda på vem ledaren är bara att ulvarna försökt ta sin ledare och vilken ulv som förlorar sitt liv.
Alla roller som är specificerade inom parentes ska stämma överens med beskrivningarna i anmälningstråden! Men ska dubbelkolla så att jag inte missat något :)
 
page3_blog_entry101-utropstecken.jpg


DL1: Tisdag kl 21.00
Preliminär Natt-DL kl 21.30


 
Tja, ska jag börja med matten då?? ;)

11 deltagare
9 namngivna roller
2 roller som kan vara mer än en (bybo eller ulv)

Utgår jag från den berömda tredjedelen så blir det:
11/3= 3,66 -> 3-4 onda?

Så - minst två ulvar + ledaren, kanske troligast tre ulvar (avrundar uppåt)? Med tanke på antalet goda roller och att de har sina fulla krafter (ängel, siare, spion tänker jag mest på) så är det kanske inte otroligt att där finns 4 onda och 'bara' en bybo?
 
Tja, ska jag börja med matten då?? ;)

11 deltagare
9 namngivna roller
2 roller som kan vara mer än en (bybo eller ulv)

Utgår jag från den berömda tredjedelen så blir det:
11/3= 3,66 -> 3-4 onda?

Så - minst två ulvar + ledaren, kanske troligast tre ulvar (avrundar uppåt)? Med tanke på antalet goda roller och att de har sina fulla krafter (ängel, siare, spion tänker jag mest på) så är det kanske inte otroligt att där finns 4 onda och 'bara' en bybo?
Jag är böjd att hålla med dig
 
Kungen från Havet - I de djupaste av vatten, där inget annat levande tycks bo, finns Kungen från Havet. Han kontrollerar det okontrollerbara - vattnet är hans element. På sin rygg bär han den vackraste av rå, sin själsfrände och skyddsling. Tillsammans tar de hand om livet i Havet. Rykten säger att Kungen är en Gryningens väktare, andra anser att det är stört omöjligt - han har ju setts till i dagsljus! Men en sak är säker - den som fått äran att se både Snödrottningens vita beskyddare och Kungen från Havet, vet att de båda har något gemensamt… (Siarens ättling)

Jag undrar lite hur denna rollen fungerar? Jag tror baske mig att jag inte spelat med den förut?
Läste i rollbeskrivningen från anmälningstråden :

Siarens ättling - Vet om sin kraft men är hemlig tills att den riktiga siaren dör. Har bara kontakt med siaren efter dess död. Om siaren däremot väljer att sia sin ättling, då kan de samarbeta, men ättlingen kan inte använda sin kraft förrän siaren är död. Siarens ättling får ta del av samma information som siaren har fått.

Fattar jag rollen rätt att den inte får sia själv, men om siaren dör så får den samma info som den fått på siorna?
Får den prata med siaren typ som tvillingar om något av detta händer :tänker på raden "Har bara kontakt med siaren efter dess död" + att "om siaren däremot siar siarlärlingen så kan de samarbeta"?

Vad händer om siaren tex lynchas / käkas innan den kunnat sia? Blir de då också som tvillingar bara att ingen info finns att förmedla men att de får ha kontakt ?
 
Jag undrar lite hur denna rollen fungerar? Jag tror baske mig att jag inte spelat med den förut?
Läste i rollbeskrivningen från anmälningstråden :

Siarens ättling - Vet om sin kraft men är hemlig tills att den riktiga siaren dör. Har bara kontakt med siaren efter dess död. Om siaren däremot väljer att sia sin ättling, då kan de samarbeta, men ättlingen kan inte använda sin kraft förrän siaren är död. Siarens ättling får ta del av samma information som siaren har fått.

Fattar jag rollen rätt att den inte får sia själv, men om siaren dör så får den samma info som den fått på siorna?
Får den prata med siaren typ som tvillingar om något av detta händer :tänker på raden "Har bara kontakt med siaren efter dess död" + att "om siaren däremot siar siarlärlingen så kan de samarbeta"?

Vad händer om siaren tex lynchas / käkas innan den kunnat sia? Blir de då också som tvillingar bara att ingen info finns att förmedla men att de får ha kontakt ?
Precis. Det är som en siare+tvillingar-kombination men med begränsningar! :)
 
Alla roller ska vara utdelade nu! Har jag missat någon får ni hojta!

Obligatorisk fråga:

Vilken handling tror ni kommer avgöra Mörkerkriget?
Passar på att svara på den här frågan på en gång, jag hoppas att mörkrets krigare käkar den stora skuggan och därmed minskar ner sitt antal på egen hand.
Med det vill jag ha sagt att jag har hittat hit! :D
 
Jag är här!

oddsen för att @Snurrfian är ond utanför lyan? :p

Skämt å sido så håller jag med @Blacksmithfarm att 4 onda tyvärr känns troligast, dvs 3 ulvar och 1 ond utanför lyan.

Och om jag tolkar rollbeskrivningen rätt så känner ledarvargen till ulvarna men ulvarna känner inte till ledarvargen. Det påverkar såklart leken, även om det inte går att säga hur mycket. Det beror ju helt på vilka som har de olika rollerna och hur de väljer att spela men det är ändå värt att ha med tänker jag.
 
Alla roller ska vara utdelade nu! Har jag missat någon får ni hojta!

Obligatorisk fråga:

Vilken handling tror ni kommer avgöra Mörkerkriget?

Jag tror att det som kan komma att påverka är huruvida lyan kommer råka käka ledarvargen och om ängeln och "Jag" kan lyckas med sina beskydd.
 
ROLLISTA!

GODA
Jag
- I människobyn är jag en udda filur, men i Skogen hör jag hemma. Ekarna är mina vänner och de berättar gladeligen alla historier de kan. Ibland får jag höra att jag är ”väntad”. Jag har aldrig riktigt förstått vad de menar, men det verkar som att jag är speciell. (Jag har oanade krafter och kan vid ett tillfälle under lekens gång välja att stoppa ett käk. PM om stopp av käk ska inkomma innan natt-DL)

Är det ett generellt käk hon kan stoppa? Alltså bestämma att ulvarna inte får käka oavsett vem de väljer eller är det ett beskydd som delas ut till en speciell deltagare?
 
Alla roller ska vara utdelade nu! Har jag missat någon får ni hojta!

Obligatorisk fråga:

Vilken handling tror ni kommer avgöra Mörkerkriget?
Jag tror att Lingonrenen - aka brebäraren - kommer skicka en gåva till den som behöver det bäst, skogens konung kommer att segra!

Även om det inte vore fel om ulvarna följer @Snurrfians idé och käkar sin ledare. :p
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 636
Senast: Imna
·
P
Ridning Jag har alltid varit en hästtjej, men utan direkt kontakt till hästar. Jag gick, som så många andra, igenom den där perioden då man...
Svar
1
· Visningar
1 048
Senast: Elizette
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 758
Senast: Lotus
·
D
Övr. Djur hej! brukar spana lite här och måste bara berätta..... för några veckor sen var jag o min sambo ute och gick på vår grusväg i mörkret...
Svar
10
· Visningar
1 063
Senast: MadickenII
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp