Bukefalos 28 år!

Möte med lös hund - vi klarade det!!!

Timsetim

Trådstartare
Lite uppdatering om hur det går på kursen!! Igår var det gång 6 av 10. Det börjar närma sig slutet och jag känner redan att jag kommer att sakna onsdagarna på träningsplanen!! Hittils har vi lärt oss möta andra hundar utan att vovven ska visa intresse, titta går bra men inte hälsa, vi har beordrat hunden att stanna och sedan farit fram och tillbaka framför och bakom hunden utan att den ska röra sig osv. Allt detta har fungerar över förväntan. Från att vara en hund som hängde som en slips i kopplet så fort han såg en annan hund kan han nu gå förbi de andra och stanna hos mig även om den andra skäller till eller kommer emot oss!!! Såååå stolt!!!! Och igår skulle vi göra det jag ALDRIG trodde skulle gå. Vi skulle mötas hund mot hund och alla hundar skulle vara lösa! Hjärtat var i halsgropen, jag lovar. Men det gick jättebra!!! Han tittade lite men när jag hummade lite så släppte han den andra hunden med blicken direkt!! Nästa gång ska vi träna mer med lös hund, så nu gäller det att träna!!! Ville bara skryta lite!! :D

/Timsetim
 
Sv: Möte med lös hund - vi klarade det!!!

Klart man måste skryta när man varit så duktig! Grattis till den lyckade utbildningen!
Fler borde ta hjälp av tränare.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har en hund i stallet (Greyhound) som vi flera tillfällen gett sig på hundar som ägs av oss som är inhyrda. Hunden i fråga ägs...
2
Svar
28
· Visningar
3 251
Senast: lilstar
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 259
Senast: Migo
·
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 487
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 638
Senast: Icfafn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp