Bukefalos 28 år!

Montenegro

superstar

Trådstartare
Planerar en resa till Montenegro i sommar, med familjen (man, två små barn och en svärmor). Någon som varit där och vill ge tips? Vad får vi inte missa? Vi funderar på att hyra bil, bra eller dåligt? Kommer troligtvis vara borta 1 vecka och önskar kombo av sol och bad med kultur och fin natur.
 
Bästa landet! Följande är måste:
HELA LANDET!
Kotor - vackert, mysigt, åka båt i bukten.
Perast- finns det någon sötare by?
Plavi Horizont - sandstrand. Mycket folk.
Budva - håll er borta därifrån. Det börjar bli ”Agia Napa” över det.
Längs kusten ner finns flertal mindre byar med helt okej badställen, hela vägen ner mot Ulcinj.
Nationalparker finns det mycket av. Och det ska ni besöka!
Skadarsjön- nationalpark med mycket fåglar.
Durmitor och Lovcen är fantastiska ställen med berg. Biogradska Gora och Park Prokletije också.
Tara Canyon är världens näst djupaste canyon. Där kan man göra forsränning, zipline osv.
 
Bästa landet! Följande är måste:
HELA LANDET!
Kotor - vackert, mysigt, åka båt i bukten.
Perast- finns det någon sötare by?
Plavi Horizont - sandstrand. Mycket folk.
Budva - håll er borta därifrån. Det börjar bli ”Agia Napa” över det.
Längs kusten ner finns flertal mindre byar med helt okej badställen, hela vägen ner mot Ulcinj.
Nationalparker finns det mycket av. Och det ska ni besöka!
Skadarsjön- nationalpark med mycket fåglar.
Durmitor och Lovcen är fantastiska ställen med berg. Biogradska Gora och Park Prokletije också.
Tara Canyon är världens näst djupaste canyon. Där kan man göra forsränning, zipline osv.
Låter ju fantastiskt, tack! Har läst en del men missat flera av dessa ställen :up: Jag hade riktat in mig på boende i Budva, bör vi tänka om tycker du?
 
Jag har varit där för ett par år sedan. Tyckte det var helt ok, kort restid, sol och bad men där vi var fanns det i princip inga sandstränder. Du vet fick jättebra tips av hippocampus :)
 
Låter ju fantastiskt, tack! Har läst en del men missat flera av dessa ställen :up: Jag hade riktat in mig på boende i Budva, bör vi tänka om tycker du?

Jag har varit i Montenegro en gång och älskade det. Skulle dock valt att bo i Perast eller Kotor framför Budva. Budva är mer charter/ party medans Perast och Kotor är betydligt lugnare och mysigare. Nu reser ni ju med barn med vi var i Tara Canyon på utflykt och det är typ det vackraste jag sett ❤️
 
Låter ju fantastiskt, tack! Har läst en del men missat flera av dessa ställen :up: Jag hade riktat in mig på boende i Budva, bör vi tänka om tycker du?

Budva är inget roligt ställe. Det beror lite på vad ni vill ha men jag bodde i Kotor. Jättemysigt. Dobrota är också fint, lite mer badställen än Kotor. Vill man bo nära sandstrand kan man bo nära Plazi Horizont men det är ganska off så bil är ett måste.
Herceg Novi som är typ et första man kommer till om man kommer från det kroatiska hållet är inte lika fint som Kotor och Perast men helt okej. Skulle jag bo lite mer söderut, bortanför Kotor och Budva skulle jag titta på Petrovac om jag hade barn med mig.

Cetinje kan ni med besöka, den gamla huvudstaden. Finns fina kloster osv.
Det finns också ett kloster, Ostrog, som är "inbyggt" i en klippa. Åk dit och se detta vid solnedgång.

Många pratar om Sveti Stefan också, jag tycker det är lite "hypat".
 
Budva är inget roligt ställe. Det beror lite på vad ni vill ha men jag bodde i Kotor. Jättemysigt. Dobrota är också fint, lite mer badställen än Kotor. Vill man bo nära sandstrand kan man bo nära Plazi Horizont men det är ganska off så bil är ett måste.
Herceg Novi som är typ et första man kommer till om man kommer från det kroatiska hållet är inte lika fint som Kotor och Perast men helt okej. Skulle jag bo lite mer söderut, bortanför Kotor och Budva skulle jag titta på Petrovac om jag hade barn med mig.

Cetinje kan ni med besöka, den gamla huvudstaden. Finns fina kloster osv.
Det finns också ett kloster, Ostrog, som är "inbyggt" i en klippa. Åk dit och se detta vid solnedgång.

Många pratar om Sveti Stefan också, jag tycker det är lite "hypat".
Tack Tack! Mycket värdefullt :)
 

Liknande trådar

Fritid Vi planerar att dra med familjen (två föräldrar med två vuxna barn) till Island, denna gången med båt. Vi funderar nu på att åka under...
Svar
16
· Visningar
1 039
Senast: Stinaelin
·
Fritid Nästa vinter i november eller januari planerar jag att åka till solen ca 2 veckor. Men var ska jag åka? Enda kravet är att flygresan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 295
Fordon Jag ska till hösten kolla på en ny bil. Jag har en 20 år gammal bil som börjar åka på sin sista resa så att säga. :bump: Jag planerar...
Svar
7
· Visningar
940
Senast: Twihard
·
Fritid Jag tänkte att det hade varit roligt med tråd där vi kan ge varandra tips och idéer på semesterkänsla i vardagen nu under sommaren...
2
Svar
24
· Visningar
2 094
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp