Motivation?

J

Joannabaanana

Hej! Jag har en foderhäst som jag tränar dressyr på 1 gång/v. (när inte träningen blir inställd) och rider själv alla andra dagar eller med andra ryttare. Just nu saknar jag lite motivation för att jag har inte tagit grönt kort än så jag kan inte tävla (dessutom finns det inga dressyrtävlingar i min klass lätt C häromkring än) och min häst är inte tillräckligt säker för att tävla i hoppning, vi hållar på lite med bommar och små hinder. Jag ska nog ta grönt kort i mars men just nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra för att träningen blir rätt ofta inställd och då tappar jag motivationen. Några Tips? :bump:
 
Sv: Motivation?

Kanske rida ut i naturen och dressyrträna runt stubbar och stenar? Miljöträning? Läskiga saker?
 
Sv: Motivation?

Jag förstår inte helt vad du har tappat motivationen för. Eller är det väntan på gröna kortet som gör att du är omotiverad?

Är det så att du inte riktigt vet vad du ska göra under dina ridpass så skulle jag anlita en tränare. Jag har inte ridit för tränare sedan i början av juni förra året men i fredags tog jag mig i kragen o red för instruktör -> SKILLNAD, motivationen är på topp och hästen känns mycket lättare att rida.

Rider du redan för en tränare och fortfarande känner dig helt omotiverad så skulle jag byta tränare, kanske inte för gott men åtminstone prova och se lite nya träningssätt.
Annars kan du ju ta hjälp av ridövningar-tråden här på buke, någon annan kan säkert länka. Där har jag hittat inspiration förut.

Det är, som Linda8142 skrev kul att dressyrträna ute i skog och mark.
 
Sv: Motivation?

tack för tipsen :D:D tränaren är jättbra och insprirear mig, men det är när jag inte rider för henne som motivationen kan falla. Fick inspiration idag när jag tränade att hoppa små sockerbitar med min häst. Det var kul o jag vill börja träna hoppning igen:p
 
Sv: Motivation?

Sök upp massa olika övningar och inriktningar att prova på :) Bara för man är hoppryttare behöver man inte utestänga bruksridning tillexempel, eller kanske skrämselträning... ja det finns massor.

Dressyrträna i skogen som de andra rekomenderade, hoppa stockar/bäckar, vad som finns till hands. Gör något som både du och hästen tycker är roligt. Tänk efter vad som du längtar efter att göra och sträva efter det.

Att spana runt på bukefalos är ju också en gigantisk inspirationsbank som man hittar idéer från :)

Hoppas du får upp motivationen!
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 458
Senast: Fiorano
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 762
Senast: Mia_R
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
1 993
Senast: Jeps
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 468
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp