Mp är ju verkligen roliga

Nej, jag anser inte att Fridolin ska ge upp sina ambitioner eller avgå. Varför skulle jag göra det? Möjligen blandar du ihop mig med någon annan.


Mitt förtroende har inte fått sig någon ”törn”, jag är inte tillräckligt intresserad av Fridolin och hans politik för att ha något förtroende att förstöra. Jag har överhuvudtaget inte pratat om mig själv och vad jag anser. Utan om hur sådant här och andra tvivelaktiga handlingar av folkvalda politiker kan uppfattas. Den enda åsikt jag har här är att politiker bör föregå med gott exempel. Och den åsikten är jag knappast ensam om, och det borde heller inte vara särskilt svårt att leva upp till. Om jag nu måste placeras in i ett fack så får det väl bli som en som för länge sedan upphört att förvånas.


Nyfiken, är du politiker själv? Eller vilken ”kategori” tillhör du?

Det inleddes med att Fridolin inte kunde kräva av någon annan att vara miljövänlig efter denna händelse. Det vore att helt ge upp sina ambitioner.

Nej, jag är inte politiker. Men tycker i allmänhet att politiker förtjänar mer respekt än vad de får i ett medialandskap som oftare jagar skandaler (saker som går att sammanfatta i ett par rubriker och 5 rader text och ska få "folk i stugorna" att sucka om vilka dåliga politiker vi har ) istället för att på riktigt granska makthavarna.

Det jag menar är att det inte är särskilt intressant att 10 personer i denna tråd orerar om Fridolin och det minskade förtroendet efter händelsen; när de i själva verket inte hade något förtroende alls för vederbörande innan händelsen. Då är ju förtroendet 100% intakt! Det jag efterlyste var någon där förtroendet faktiskt hade påverkats, vilket hade varit intressant att lyssna på.
 
Och oavsett så landar ju kostnaden i knät på oss skattebetalare. Bara för att de endast får debitera en viss summa så försvinner ju inte resten av kostnaderna - detta får ju vi betala ändå - ur en annan kassa men ändock.

Det är riktigt. Men varje myndighet har ju en benägenhet att bara se till sin egen budget. Alltså blir det billigare att ta statsplanet om man är många från regeringen som reser samtidigt. Dvs billigare för regeringen.

Men när allt kommer kring så visar det ju sig när man läser nyheten lite noggrannare att Fridolin knappast kan skällas. Han fick veta att han skulle resa från Bromma, han vet att Flygvapnet har en kärra ståendes på Bromma, alltså reser han till Bromma. Han kunde knappast veta att Flygvapnet beslutade att använda det plan som stod på Arlanda istället.
 
Det inleddes med att Fridolin inte kunde kräva av någon annan att vara miljövänlig efter denna händelse. Det vore att helt ge upp sina ambitioner.

Nej, jag är inte politiker. Men tycker i allmänhet att politiker förtjänar mer respekt än vad de får i ett medialandskap som oftare jagar skandaler (saker som går att sammanfatta i ett par rubriker och 5 rader text och ska få "folk i stugorna" att sucka om vilka dåliga politiker vi har ) istället för att på riktigt granska makthavarna.

Det jag menar är att det inte är särskilt intressant att 10 personer i denna tråd orerar om Fridolin och det minskade förtroendet efter händelsen; när de i själva verket inte hade något förtroende alls för vederbörande innan händelsen. Då är ju förtroendet 100% intakt! Det jag efterlyste var någon där förtroendet faktiskt hade påverkats, vilket hade varit intressant att lyssna på.


Att anse att politiker bör föregå med gott exempel är inte alls detsamma som att kräva deras avgång om de inte gör det. Du läser in en hel del mellan raderna som inte står och som inte var avsett heller. Jag tar inget som helst ansvar för vad andra skriver.

För övrigt kan jag tycka det är märkligt att du verkar tro att politiker kan bete sig helt tvärt emot det de förespråkar, men utan att tilltron hos människor i gemen påverkas ett dugg. För jag tror att det påverkas en hel del. Inte på så drastiska sätt att en avgång krävs, men att det blir svårare att ta det somliga politiker säger på allvar. En smygande misstro, kanske man kan säga.
Vi har uppenbarligen väldigt olika åsikter, och det är helt OK för min del.

Jag håller med om att seriös granskning av politiker är betydligt bättre en sensationsskriverier.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 925
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 535
Senast: Paddington
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 330
Senast: Hazel
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
952
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp