Bukefalos 28 år!

Mp är ju verkligen roliga

Vad det gäller mig så har han aldrig inget något förtroende, faktiskt är han en. Av de sämsta politiker vi har just nu, alla partier inräknat.
Avgå, det är "bara förnamnet"

Nej, då spelar ju inte detta någon roll? Det är ju inte så att det är de som hade stort förtroende för Fridolin innan som dominerar tramsandet i denna tråd.

Självklart ska han inte avgå. Mp är det parti som haft mest inflytande senaste decenniet, av de mindre, skickligt managerat av bla Fridolin. Som har sett till att vi trots främlingsfientliga strömningar har klarat att hålla en sund politik på migrationsområdet.
 
Nej, då spelar ju inte detta någon roll? Det är ju inte så att det är de som hade stort förtroende för Fridolin innan som dominerar tramsandet i denna tråd.

Självklart ska han inte avgå. Mp är det parti som haft mest inflytande senaste decenniet, av de mindre, skickligt managerat av bla Fridolin. Som har sett till att vi trots främlingsfientliga strömningar har klarat att hålla en sund politik på migrationsområdet.

Vi har bevisligen helt olika meningar om hans förtjänster, eller brister på förtjänster.
 
Detta är ju en icke-sak egentligen. Bättre att fokusera på de riktiga frågorna istället - oavsett vilken åsikt man har.

Jag kan ju tycka att t.e.x vilken relation SD har till SDU är lika mycket en icke-sak som detta. Dock delar inte PK-media min uppfattning.
 
Det klarar dom så bra själva, här målas det glatt med kopparbaserad (förbjuden) bottenfärg, släpper glatt ut gråvattnet i havet och tankar gröndiesel utan att blinka. :p

Det är märkligt det där med att det alltid handlar om att "pk-media" svartmålar SD om det står något illa om dem (till exempel att de beväpnar sig med järnrör eller liknar vissa människor med kackerlackor), men när samma media skriver negativa saker om ett annat parti är det partiet själv som har sett till att bli svartmålat. Vad är det som gör den skillnaden?
 
Det är märkligt det där med att det alltid handlar om att "pk-media" svartmålar SD om det står något illa om dem (till exempel att de beväpnar sig med järnrör eller liknar vissa människor med kackerlackor), men när samma media skriver negativa saker om ett annat parti är det partiet själv som har sett till att bli svartmålat. Vad är det som gör den skillnaden?

Nu handlar tråden inte om SD utan Frigolit.
Tja rötägg finns i alla partier men SD rensar ju i alla fall bland de värsta avarterna.

En moderat nämndeman i Sundsvalls tingsrätt tyckte att det borde införas dödsstraff ”för vissa raser”. Efter uttalandet avbröts rättegången.
– Vi har självklart nolltolerans mot sådant här, säger domaren Kristina Svedberg till Sundsvalls Tidningar.

16 april 2015 kl 16:29, uppdaterad: 16 april 2015 kl 21:11

Nämndemannen luftade sina åsikter under en paus i en rättegång i Sundsvalls tingsrätt på onsdagen.
 
Nu handlar tråden inte om SD utan Frigolit.
Tja rötägg finns i alla partier men SD rensar ju i alla fall bland de värsta avarterna.

En moderat nämndeman i Sundsvalls tingsrätt tyckte att det borde införas dödsstraff ”för vissa raser”. Efter uttalandet avbröts rättegången.
– Vi har självklart nolltolerans mot sådant här, säger domaren Kristina Svedberg till Sundsvalls Tidningar.

16 april 2015 kl 16:29, uppdaterad: 16 april 2015 kl 21:11

Nämndemannen luftade sina åsikter under en paus i en rättegång i Sundsvalls tingsrätt på onsdagen.

Jag förstår inte riktigt vad detta har med mitt meddelande att göra.
 
Jag förstår inte hur du menar nu? Ska man inte kunna åka taxi för att man är vänsterpartist? Är det olagligt att åka taxi?

Hennes barn bor i Trollhättan och hon pendlar därifrån. Är ni medvetna om hur vanligt det är? Jag jobbar på en stor organisation i Stockholm och på min avdelning är det nog i alla fall en fjärdedel som pendlar från olika delar av Sverige. Några åker flyg från skåne (ja, varje dag), andra kör bil (!) från småland osv osv. Ytterst få åker tåg eftersom tågen ofta strular och är försenade. Det här gör folk för att slippa flytta till Stockholm, så ser det ut.

Varför man inte vill bo här finns det väl olika anledningar till, men Dinamarca säger själv att:
"Jag har ju mitt uppdrag från Trollhättan, jag är vald därifrån. Om jag förlorar kontakten med dem som valt mig från Västra Götaland fullföljer jag inte mitt uppdrag ordentligt."

Det tycker jag låter rimligt. Hade hon flyttat till Stockholm hade hon ju fått skit för det istället. Och jag tycker att man ska kunna ha barn och sitta i riksdagen samtidigt. Om det för Dinamarca (m fl) betyder att de ibland får kasta sig i en taxi för att hinna till dagis, so be it - känner jag.

Den stora skillnaden är väl att dina kollegor antagligen betalar sina flyg- och taxiresor själv istället för att skicka notan till skattebetalarna.
 
Nu är det ganska stor skillnad om det ingår att begå brott.

Men nej, jag tycker inte att det viktigaste för en minister är att denne i minsta vardagsval hela tiden följer den politik man för och att man vid minsta avsteg från det måste avkrävas att ge upp alla sina ambitioner att förbättra världen, annars ska man smälla huvudet i en tegelvägg. Det tycker jag är superfånigt. Och bara populistiskt.

Nja, jag tycker nog inte att de här flygresorna, eller andra granskade och kritiserade beteenden hos olika minsistrar, handlar om "minsta vardagsval". Nu verkar ju iof just dessa resor inte vara pga Fridolins krav. Men att anse att sådana här händelser är små trivialiteter som ska sopas under mattan tycker jag känns märkligt, för att inte tala om ganska naivt. Att man inte kan kräva en ministers avgång för något som inte är kriminellt är ju självklart. Men det handlar faktiskt ändå om trovärdighet. Att din tilltro till politiker oavsett beteende inte minskar är upp till dig. Men förtroendet får sig en törn i många andras ögon, oavsett om du tycker det är "superfånigt och populistiskt" eller ej. Politiker är bara människor som alla andra, men som offentliga personer i sådan maktposition som de har så bör de tänka till innan snarare än efter.
 
Nja, jag tycker nog inte att de här flygresorna, eller andra granskade och kritiserade beteenden hos olika minsistrar, handlar om "minsta vardagsval". Nu verkar ju iof just dessa resor inte vara pga Fridolins krav. Men att anse att sådana här händelser är små trivialiteter som ska sopas under mattan tycker jag känns märkligt, för att inte tala om ganska naivt. Att man inte kan kräva en ministers avgång för något som inte är kriminellt är ju självklart. Men det handlar faktiskt ändå om trovärdighet. Att din tilltro till politiker oavsett beteende inte minskar är upp till dig. Men förtroendet får sig en törn i många andras ögon, oavsett om du tycker det är "superfånigt och populistiskt" eller ej. Politiker är bara människor som alla andra, men som offentliga personer i sådan maktposition som de har så bör de tänka till innan snarare än efter.

Fetade 1: Har jag aldrig någonsin förordat.
Fetade 2: Har jag aldrig påstått att den gör.

Tycker du att det är rimligt att Fridolin ger upp sin ambition med miljöpolitiken pga den inträffade händelsen?
 
Försvarsmakten får bara debitera regeringen 11 000kr/flygtimme. Oavsett den verkliga kostnaden.

Och oavsett så landar ju kostnaden i knät på oss skattebetalare. Bara för att de endast får debitera en viss summa så försvinner ju inte resten av kostnaderna - detta får ju vi betala ändå - ur en annan kassa men ändock.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 057
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 714
Senast: Paddington
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 567
Senast: Hazel
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 034
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp