Bukefalos 28 år!

Mp är ju verkligen roliga

Han kan ju åtminstone börja leva som han lär.

Jag visste inte ens att han lärde ut att man ska vara fundamentalistisk miljövän. Jag har uppfattat att Fridolin är en realpolitiker som vill åstadkomma saker i verkligheten.

Jag tycker att själva kravet att man ska i varje beslut, till 100%, leva i enlighet med partiboken och den politik man driver är absurd. Och att kravet på avgång varje gång det inträffar en inkonsekvens är löjligt och populistiskt. Det är min åsikt.
 
Nja, jag tycker nog inte att de här flygresorna, eller andra granskade och kritiserade beteenden hos olika minsistrar, handlar om "minsta vardagsval". Nu verkar ju iof just dessa resor inte vara pga Fridolins krav. Men att anse att sådana här händelser är små trivialiteter som ska sopas under mattan tycker jag känns märkligt, för att inte tala om ganska naivt. Att man inte kan kräva en ministers avgång för något som inte är kriminellt är ju självklart. Men det handlar faktiskt ändå om trovärdighet. Att din tilltro till politiker oavsett beteende inte minskar är upp till dig. Men förtroendet får sig en törn i många andras ögon, oavsett om du tycker det är "superfånigt och populistiskt" eller ej. Politiker är bara människor som alla andra, men som offentliga personer i sådan maktposition som de har så bör de tänka till innan snarare än efter.

Nyfikenhet; befinner du dig i kategorin som förra veckan hade "stort" eller "ganska stort" förtroende för Fridolin och efter den här händelsen känner att förtroendet fått sig en rejäl "törn"?
 
Fetade 1: Har jag aldrig någonsin förordat.
Fetade 2: Har jag aldrig påstått att den gör.

Tycker du att det är rimligt att Fridolin ger upp sin ambition med miljöpolitiken pga den inträffade händelsen?
Han behöver inte alls ge upp sin ambition med miljöpolitiken bara för att han avgår. Han har ju jobbat för miljön även när han inte satt i regeringen. Så det där är ju bara ännu en halmdocka ffån dig som är frapperande.
 
Han behöver inte alls ge upp sin ambition med miljöpolitiken bara för att han avgår. Han har ju jobbat för miljön även när han inte satt i regeringen. Så det där är ju bara ännu en halmdocka ffån dig som är frapperande.

Nej, det var hela min åsikt i ämnet. Att avgångskravet är löjeväckande.
 
Men han verkar ju tycka att alla andra utom han själv ska följa dom saker som han vill åstadkomma. Usch säger jag bara ett sånt ministerstyre betackar jag mig för :turd::yuck:

Var har han framfört den åsikten?

Det är löjeväckande när personer som innan händelsen hade noll förtroende för Fridolin, kräver hans avgång efter händelsen. Förtroendet lär vara intakt noll, eller hur? Som om inget hänt, eller hur? Det är bara intressant att diskutera förtroendepåverkan med de som tidigare hade ett förtroende, som påverkats negativt av händelsen. Men den stora dramatiken från sådana existerar inte.

Eller, kan någon i den gruppen tillkännage sig här?
 
Jag tycker att själva kravet att man ska i varje beslut, till 100%, leva i enlighet med partiboken och den politik man driver är absurd. Och att kravet på avgång varje gång det inträffar en inkonsekvens är löjligt och populistiskt. Det är min åsikt.

Det är väl vare sig mer eller mindre absurt än att inte få jobbet som kulturminister för man inte betalat tv-licensen eller är du av annan mening?
 
Det är väl vare sig mer eller mindre absurt än att inte få jobbet som kulturminister för man inte betalat tv-licensen eller är du av annan mening?

Nej, det är mer absurt. Lite mer lika vore om vederbörande missat att betala tv-licensen under ett halvår eller så. Sedan tycker jag det är konstigt att en för länge sedan utebliven tv-licens ska påverka lämpligheten som minister idag, även om det självklart tål kritik. Samma tycker jag iofs om miljöslöseriet med regeringsplanet - det tål att presenteras och kritiseras - det absurda kommer först när man kräver att Fridolin måste avgå eller sluta driva en radikal miljöpolitik.
 
. Att avgångskravet är löjeväckande.
Det är inte alls löjeväckande. Det som är löjeväckande är att regeringsplanet måste flyga 4 mil för att Frogolin inte ids åka elbil TILL regeringsplanet. 3minuters tid med regeringsplanet är den tid som det tar att taxa ut till startbanan och den tiden är lika med vad en taxiresa från Stockholm till Arlanda kostar. Å då är inte ens planet i luften. Då förstår du hur löjeväckande det är. Å ännu mer löjeväckande blir det ju när han är skyldig till att spy ut en massa avgaser över Brommaborna i ONÖDAN när han säger att vi inte ska ha nån flygplats så nära Stockholm eftersom barnen måste skyddas från ännu mer avgaser. Å så spyr han ut avgaserna över barnen istället för att ta en elbilstaxi ut till Arlanda där planet står på plattan. Så himla löjeväckande å han ska sitta o bestämma över miljön :laugh:
 
Det är inte alls löjeväckande. Det som är löjeväckande är att regeringsplanet måste flyga 4 mil för att Frogolin inte ids åka elbil TILL regeringsplanet. 3minuters tid med regeringsplanet är den tid som det tar att taxa ut till startbanan och den tiden är lika med vad en taxiresa från Stockholm till Arlanda kostar. Å då är inte ens planet i luften. Då förstår du hur löjeväckande det är. Å ännu mer löjeväckande blir det ju när han är skyldig till att spy ut en massa avgaser över Brommaborna i ONÖDAN när han säger att vi inte ska ha nån flygplats så nära Stockholm eftersom barnen måste skyddas från ännu mer avgaser. Å så spyr han ut avgaserna över barnen istället för att ta en elbilstaxi ut till Arlanda där planet står på plattan. Så himla löjeväckande å han ska sitta o bestämma över miljön :laugh:

Äsch x2 ...:D:devil:
Frigolit & Co har hittat en ny marknad nu när man ska begränsa RUT & ROT och sparka ut 10.000 ungdomar i arbetslöshet så har de friställda ett nytt gyllene tillfälle till jobb.

 
Det är inte alls löjeväckande. Det som är löjeväckande är att regeringsplanet måste flyga 4 mil för att Frogolin inte ids åka elbil TILL regeringsplanet. 3minuters tid med regeringsplanet är den tid som det tar att taxa ut till startbanan och den tiden är lika med vad en taxiresa från Stockholm till Arlanda kostar. Å då är inte ens planet i luften. Då förstår du hur löjeväckande det är. Å ännu mer löjeväckande blir det ju när han är skyldig till att spy ut en massa avgaser över Brommaborna i ONÖDAN när han säger att vi inte ska ha nån flygplats så nära Stockholm eftersom barnen måste skyddas från ännu mer avgaser. Å så spyr han ut avgaserna över barnen istället för att ta en elbilstaxi ut till Arlanda där planet står på plattan. Så himla löjeväckande å han ska sitta o bestämma över miljön :laugh:

Men det var ju inte så det var, det har vi ju redan pratat om i tråden. Han blev tillsagd att åka från Bromma - han åkte från Bromma.

Och "spyr ut avgaserna över BARNEN"... really?

 
Men det var ju inte så det var, det har vi ju redan pratat om i tråden. Han blev tillsagd att åka från Bromma - han åkte från Bromma.

Och "spyr ut avgaserna över BARNEN"... really?


Ehhh? Vilka är vi?

"Och därmed spelar det egentligen ingen roll var Gustav Fridolin klev på regeringsplanet. Sett ur miljöhänsyn är frågan snarare varför han över huvud taget valde att flyga med regeringens lyxiga Gulfstream."

Om han bara hör och lyder kan man ju fundera på hur lämplig han är som representant för ett MILJÖparti?
 
Ehhh? Vilka är vi?

"Och därmed spelar det egentligen ingen roll var Gustav Fridolin klev på regeringsplanet. Sett ur miljöhänsyn är frågan snarare varför han över huvud taget valde att flyga med regeringens lyxiga Gulfstream."

Om han bara hör och lyder kan man ju fundera på hur lämplig han är som representant för ett MILJÖparti?

Fast det är ju en annan fråga, man kan givetvis diskutera om ministrarna nödvändigtvis behövde ta planet överhuvudtaget, men det blir ju konstigt att fortsätta hävda att Fridolin krävde att planet skulle landa i Bromma när det framkommit att det inte var så det gick till.
Får man ett besked kring varifrån man ska åka så ifrågasätter man väl sällan det med huruvida det är sant eller inte.
 
Får man ett besked kring varifrån man ska åka så ifrågasätter man väl sällan det med huruvida det är sant eller inte.

Ehh x2. Ditt svar var ju inget svar. Varför skulle han precis åka regeringsplanet?
Om chefen säger till mig att dra ner brallorna så skulle i alla fall jag fråga -Varför då?
Liiite mer hjärna kan man kräva av en minister i Sveriges regering med en fet lön och Miljöpartist dessutom.
"Men att fackministrar tar en Gulfstream till vanliga rådsmöten i Bryssel - det är bara divalater. De vill åka regeringsbil ända fram till flygplanstrappan. Sitta och jäsa i skinnfåtöljerna och äta frukost på fint porslin."
 
Ehh x2. Ditt svar var ju inget svar. Varför skulle han precis åka regeringsplanet?
Om chefen säger till mig att dra ner brallorna så skulle i alla fall jag fråga -Varför då?
Liiite mer hjärna kan man kräva av en minister i Sveriges regering med en fet lön och Miljöpartist dessutom.
"Men att fackministrar tar en Gulfstream till vanliga rådsmöten i Bryssel - det är bara divalater. De vill åka regeringsbil ända fram till flygplanstrappan. Sitta och jäsa i skinnfåtöljerna och äta frukost på fint porslin."

Ja, det var ju precis det jag skrev, att man kan ifrågasätta att de åkte regeringsplanet, men det här med att de klev på i Bromma istället för att åka elbil till Arlanda är ju en annan fråga och där vet vi ju nu att de inte visste att planet skulle avgå från Arlanda. Därför tycker jag att den delen av diskussionen känns lite löjlig nu.
Den andra delen gällande när man ska ta regeringsplanet är ju däremot fortfarande aktuell.
 
Ehh x2. Ditt svar var ju inget svar. Varför skulle han precis åka regeringsplanet?
Om chefen säger till mig att dra ner brallorna så skulle i alla fall jag fråga -Varför då?
Liiite mer hjärna kan man kräva av en minister i Sveriges regering med en fet lön och Miljöpartist dessutom.
"Men att fackministrar tar en Gulfstream till vanliga rådsmöten i Bryssel - det är bara divalater. De vill åka regeringsbil ända fram till flygplanstrappan. Sitta och jäsa i skinnfåtöljerna och äta frukost på fint porslin."

Viljan som ministrar har att åka i regeringsplanet och i speciella bilar kan kanske till viss del bero på att de tänker lite på Olof Palme och Anna Lind.
 
Nyfikenhet; befinner du dig i kategorin som förra veckan hade "stort" eller "ganska stort" förtroende för Fridolin och efter den här händelsen känner att förtroendet fått sig en rejäl "törn"?


Nej, jag anser inte att Fridolin ska ge upp sina ambitioner eller avgå. Varför skulle jag göra det? Möjligen blandar du ihop mig med någon annan.


Mitt förtroende har inte fått sig någon ”törn”, jag är inte tillräckligt intresserad av Fridolin och hans politik för att ha något förtroende att förstöra. Jag har överhuvudtaget inte pratat om mig själv och vad jag anser. Utan om hur sådant här och andra tvivelaktiga handlingar av folkvalda politiker kan uppfattas. Den enda åsikt jag har här är att politiker bör föregå med gott exempel. Och den åsikten är jag knappast ensam om, och det borde heller inte vara särskilt svårt att leva upp till. Om jag nu måste placeras in i ett fack så får det väl bli som en som för länge sedan upphört att förvånas.


Nyfiken, är du politiker själv? Eller vilken ”kategori” tillhör du?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 986
Senast: Blyger
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 704
Senast: Paddington
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 554
Senast: Hazel
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 032
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Sulöm häst - tips
  • Skola om galoppör

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp