Bukefalos 28 år!

Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

Delvis KL

Vilken intressant tråd! Ingen mer som har bilder på lite sadelslkakt? ;)
Och som ovanstående skrev, står det att sadeln har ullstoppning så bör man ju absolut ta kontakt med tillverkarna och höra vad de har att säga till sitt försvar...
 
Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

det är väl importerade sadlar får man hoppas, jag hoppas och tror inte att man i sverige tillverkar sån skit!
 
Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

KL

Så här skriver återförsäljaren om EN av sina Kingston sadlar:


Sadel Kingston Allround
Märkessadel till lågpris. Djup sits. Cut back = bättre passform.
Stålförstärkt träbom. Ullstoppad.
Normal eller vid bom. Två års bomgaranti.
Svart. Stl: 16 - 17".


TS: Du är inte sugen på att dra iväg ett mail och bifoga lite bilder;)?
 
Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

HAHAHAHHA Jaa snälla gör så
 
Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

Jag är inte direkt förvånad.



Förra veckan gick en av våra dyrare sadlar av i bommen fick vi veta idag efter att en sadelmakare gått igenom sadeln. Kanske man ska göra något liknande? :p
 
Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

*kl*

Jag slängde genast iväg en länk på denna tråd till en gammal vännina som har en Pinto från 1985....

Eftersom jag vet att den fortfarande används så undrade jag lite...

Men det visade sej att hon hade lämnat in den till en bra sadelmakare som hade tagit ur all stoppning och stoppat om den med RIKTIG ull, hon gjorde det när hon köpte sadeln av mej, jag hade den ca 10-15 ggr sen hade hästen växt ur den...
Och hon har fortsatt att lämna in den med jämna mellanrum för omstoppning.
Den sadeln har hennes medryttare haft, själv har hon en 15.5" då hon är bara 147 cm hög, och dom har alla gillat den.

Men det vete fåglarna om jag skulle våga köpa vare sej en Pinto eller en Kingston utan att helomstoppa den innan användning... Nu menar jag en NY alltså....

Vill se mer bilder på "slaktade" sadlar ! ! !
 
Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

*kl*

Vem behöver skräckfilmer när det finns sadlar som utvikaren Mr Kingston? Får mig att börja fundera på vad som finns i min über-lågbudget-sadel (av märket Excalibur). Säkert disktrasor... *ryser*
 
Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

Ett mail är nu ivägskickat till Börjes :D


Hej Börjes!


Jag har en fråga om era Kingston sadlar. På eran hemsida står det angivet att sadeln är ullstoppad. Men jag tycker inte det stämmer.
Jag öppnade upp en kingston sadel för att kolla vad stoppningen bestod av och den bestod INTE av ull, utan någon gammal lump/textil avfall, snören, GODISPAPPER, GAMLA LÖV!

Bilder på stoppningen. (skickade med bilder)
Varför skriver ni att sadeln är ullstoppad när den absolut inte är det? Jag tycker att ni antingen ska sluta sälja domhär sadlarna (bäst för hästarna) eller skriva stoppad med diverse gamla textilavfall blandad med skräp.

Mvh Amanda



Haha ska bli kul att se vad dom svarar :D Lägger in det här då
 
Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

det är väl importerade sadlar får man hoppas, jag hoppas och tror inte att man i sverige tillverkar sån skit!

*tänker mig att nån av dessa sadelmakare sitter i Sverige och syr* Huh nej, isf vete katten om jag verkligen vill bli sadelmakare :crazy:
Oavsett vart de syr - helt otroligt att man inte har mer yrkesstolthet än såhär. Jösses.
 
Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

Hoppas att du får något svar, blir intressant att se vad de har att säga till sitt försvar :devil:
 
Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

Haha! Bra mail, det ska bli spännande att höra vad börjes svarar!
En liten tanke slog mig, kanske var sadeln redan omstoppad och .... nej det skulle aldrig ske! Glöm det.
 
Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

Jag är nästan bered att köpa en NY Kingston sadel, sprätta upp den och reklamera dem. Fast den går väll antagligen inte eftersom jag tagit sönder den :devil:. Attans.

I nästa vecka ska jag sprätta upp min gamla hubertussadel. Tjohoooo!
 
Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

Till alla!
Kingston är huvudstaden i jamaica. Det är där de tillverkas.
Tex Trenchtown är en av Kingstons mer kända stadsdelar, känt för att vara mycket fattigt. Det säger ju en hel del.

Fattigt land, mycket dåligt sadelmaterial.
 
Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

hade oxå en sån här tråd där jag mördade en kingston.
den såg exakt likadan inuti. stackars hästar som får ha denna sadel på sin rygg. finns nog några där ute i landet
 
Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

kl

synd att det är för dyrt med sadlar för att kunna göra såhär på ALLA budgetmärken...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp