Bukefalos 28 år!

Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

Okej. Blev lite orolig för om det var en sån som "min" ponny brukade ha. Men då var det inte det :p *lättad*
 
Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

Jag har en märkeslös billigsadel liggandes i garaget, jag ska operera den iloppet av hälgen och lägga ut bilder på den:D
 
Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

*Knapplån*

Vad jag blir mest orolig för är stoppningen i dessa sadlar.
Inte det faktum att de är stoppade med all världens skit redan från fabrik, utan att dessa sadlar troligen använts till den nivån att man anser dem "förbrukade" innan man tar sig an och slaktar den. Först DÅ upptäcks den dåliga stoppningen.
Att man kanske inte anser det vara värt att stoppa om en såpass billig sadel om man ser det ur vinkeln med sadelns egetvärde som fokus kan jag förstå. Men om man sätter hästen i fokus borde man ju kanske trots allt överväga att stoppa om sadeln för att skona ryggen?

En sadel, och framför allt en hästrygg!!! mår bäst om sadeln får ses över och stoppas om med jämna mellanrum - med vilket jag tolkar efter ca 1 års dagligt bruk om inte hästen ändrar sig i ryggen tidigare...
 
Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

Hittade den tråden av en slump och kände bara att jag var tvungen att putta upp dem!
Tänk er för alla ni som funderar på att köpa billiga sadlar!
 
Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

Kan glädja (?) alla i tråden med att jag nu lyckats få löfte om att få tillbaka den Hubertus-sadel som jag gav bort för några år sedan. Vet dock inte riktigt när jag kan få den, men lovar att när jag har den i mitt våld igen så blir det SLAKT (och givetvis, bilddokumentation). :devil::angel::D

Hur gick det med sadeln?
Hur såg den ut inuti?
 
Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

KL
hadde vært interessant å vite om dere kunne se skader i bommen o.l. før salen ble åpnet? stoppingen antar jeg man i alle fall kan kjenne at er ujevn/klumpete, men en bom som er knekt/sprukket er kanskje vanskelig å oppdage?
 
Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

*KL*

Haha denna tråd fick mig att vilja slakta en hööks syntetsadel :D
 
Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

Det räcker att ta isär över- och underdel så ser man bommen, behöver alltså inte ta sönder sadeln.
 
Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

Slår ett slag för denna tråd. Någon som slaktat nåt nytt objekt? :)
 
Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

Jag har slaktat ett hemmebygge vid jultid.
Ska se om jag kan hitta bilderna...
 
Sv: Mr Kingston viker ut sig *BILDER*

Intersant att det verkar som de flesta lågrpris sadlar har dålig bom och varierade innehåll i stoppningen. Tänkter på Pinnar, godispapper och likande.

Jag plockade i sär en Master sadel som finns tidigare i tråden. Den var använd på hästar hos en turridningsfirma.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp