Bukefalos 28 år!

J

Jaba

Kan de va foderrelaterat på något sätt?
Dom flesta i mitt stall har mer eller mindre problem varav en häst har STOORA problem.
Han är behandlad med Juversalva och det går över men efter avslutad behandling kommer det tillbaka.

Den enda som inte har problem är min polla. Hon äter samma hö och hösilage samt mer eller mindre spannmålsblandning som dom andra. Kan det vara det som är boven i dramat?

Det är inte hagarnas fel! Dom är dom finaste som finns!!
 
Vad kan dom då göra mer än att ge mag tarm och loppfrön? Fortsätta med övriga foderstaten eller?

Tyvärr är de bara min häst som har en uträknad foderstat efetr en analys. Menjag har räknat lite på denna häst som har stora problem och smrp/mj kvoten är runt 6,5. Kan den vara för hög? Mineralkvoterna har jag inte koll på tyvärr.

Kan det vara kraffts foder eller spannmålet som är boven?
 
fick höra för några år sedan att muggen kunde smittas genom ströet i boxen ??!! har lite svårt att tro på de?? vet du nått.. föresten vart har du mirran nudå??
 
Tvätta och håll rent,fet salva och "skräp" försvårar läkningen.fiskleverolja blandat med sulfapulver omslag på natten är ett hett tips.men tvätta rent innan hon går ut i hagen.
Mugg kan visas om dom har en infektion i kroppen.be en vet ta ett prov från karleden.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 946
Senast: lizzie
·
Hästvård Förlåt på förhand för långt inlägg! Kort om min häst: D-ponny, 23 år, tunn och muskelfattig men frisk för övrigt innan detta. För ca 2...
Svar
17
· Visningar
1 773
Senast: MiniLi
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 336
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 306
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp