Musikhjälpen 2021

Hedinn

Trådstartare
Moderator
Antar att det inte bara är jag som följer? Trevligt att ha i bakgrunden när man jobbar hemifrån. :up:

Årets tema är "För en värld utan barnarbete".
Tråkigt att två programledare fått lämna pga förkylning, men när Kodjo blir inhoppare har jag svårt att klaga. :D

Så, vad tycker ni om årets tema? Reportagen? Programledarna?
Önskat en massa låtar eller kanske startat en egen insamlingsbössa eller initiativ?
 
Antar att det inte bara är jag som följer? Trevligt att ha i bakgrunden när man jobbar hemifrån. :up:

Årets tema är "För en värld utan barnarbete".
Tråkigt att två programledare fått lämna pga förkylning, men när Kodjo blir inhoppare har jag svårt att klaga. :D

Så, vad tycker ni om årets tema? Reportagen? Programledarna?
Önskat en massa låtar eller kanske startat en egen insamlingsbössa eller initiativ?

Även rätt trevligt när man sitter upp och matar barn på nätterna 😂

Tycker det är bra i år! Synd på Anis och Zia, men Kodjo och Linnéa är ju ✌️

Inte önskat låtar, men bidragit i två bössor iaf 😁
 
Jag hoppas på att morgonpassets miljonbössa kommer upp i 2 miljoner så att David Druid måste dit och sjunga Pobre Diablo live! 😁

Har tittat lite sporadiskt om kvällarna. Men på den tiden jag pluggade var det perfekt att ha på i bakgrunden. På jobbet har vi inte möjlighet att lyssna på radio tyvärr
 
Även rätt trevligt när man sitter upp och matar barn på nätterna 😂

Tycker det är bra i år! Synd på Anis och Zia, men Kodjo och Linnéa är ju ✌️

Inte önskat låtar, men bidragit i två bössor iaf 😁
Haha det kan jag tänka mig! :D

Ja, Linnéa känns också som en himla bra ersättare.
Brita har sina stunder men tycker hon har en tendens till att avbryta gäster och reportrar lite väl mycket? Trist när folk som har saker att berätta inte får prata till punkt.
 
Jag hoppas på att morgonpassets miljonbössa kommer upp i 2 miljoner så att David Druid måste dit och sjunga Pobre Diablo live! 😁

Har tittat lite sporadiskt om kvällarna. Men på den tiden jag pluggade var det perfekt att ha på i bakgrunden. På jobbet har vi inte möjlighet att lyssna på radio tyvärr
Den bössan jag ska lägga pengar i då, kanske! :D Har ännu inte kommit till skott med att skänka något.
 
Har musikhjälpen som granne just nu, men tittar på det på hemma hela tiden. Har inte velat gå ner och frusit & trängs bland folk.

För mig ÄR Kodjo musikhjälpen, så hans inhopp var enormt välkommet. Anis och Oscar är inga favoriter, Brita gillar jag men hon känns lite för bister för detta formatet. Linnéa gillar jag!

Har varje år ett konto där jag slänger in nån hundring i taget på när jag känner mig rik, som jag under den här veckan fördelar mellan ett antal olika bössor, Sen kan jag tycka att insamlingens generellt har lite för stora och ogreppbara teman och mål, hoppas ingen missförstår nu, pengarna går via radiohjälpen till många många projekt och ja de gör nytta där men tror att viljan att bidra skulle vara ÄNNU större om man i insamlingen har med lite greppbara insatser som i förlängningen gör skillnad även för de här stora målen.

ÄLSKAR musikhjälpen, skulle vilja ha fler musikhjälpenveckor under året!
 
Haha det kan jag tänka mig! :D

Ja, Linnéa känns också som en himla bra ersättare.
Brita har sina stunder men tycker hon har en tendens till att avbryta gäster och reportrar lite väl mycket? Trist när folk som har saker att berätta inte får prata till punkt.
Ja, hon är rätt mycket. Men gillar henne ändå 😁
Men Linnéa är ju lite mer...chill 😂
 
Om typ en halvtimme (i skrivande stund) går Krunis in i buren tillsammans med delar av Norrköpings Symfoniorkester och en hel del snoka-supportrar står utanför och det blir nog en mäktig stund!
 
Har musikhjälpen som granne just nu, men tittar på det på hemma hela tiden. Har inte velat gå ner och frusit & trängs bland folk.

För mig ÄR Kodjo musikhjälpen, så hans inhopp var enormt välkommet. Anis och Oscar är inga favoriter, Brita gillar jag men hon känns lite för bister för detta formatet. Linnéa gillar jag!

Har varje år ett konto där jag slänger in nån hundring i taget på när jag känner mig rik, som jag under den här veckan fördelar mellan ett antal olika bössor, Sen kan jag tycka att insamlingens generellt har lite för stora och ogreppbara teman och mål, hoppas ingen missförstår nu, pengarna går via radiohjälpen till många många projekt och ja de gör nytta där men tror att viljan att bidra skulle vara ÄNNU större om man i insamlingen har med lite greppbara insatser som i förlängningen gör skillnad även för de här stora målen.

ÄLSKAR musikhjälpen, skulle vilja ha fler musikhjälpenveckor under året!
Grejen med de stora målen är väl för att det inte ska vara för smalt, har väl funnits vissa år då alla insamlade pengar inte använts pga att det inte funnits nog många sökande som både varit bra nog och passat in på temat. Pengarna blir ju liksom öronmärkta för det insamlingen är för, och med mindre bredd blir ju risken att det blir ännu svårare att få ut dem till rätt sak. Men förstår din tanke.

De flesta år är det väl dock personer där som arbetar med något relaterat och kan beskriva hur de jobbar mot sitt mål, dock får väl de bitarna kanske lite för lite utrymme.
 
Grejen med de stora målen är väl för att det inte ska vara för smalt, har väl funnits vissa år då alla insamlade pengar inte använts pga att det inte funnits nog många sökande som både varit bra nog och passat in på temat. Pengarna blir ju liksom öronmärkta för det insamlingen är för, och med mindre bredd blir ju risken att det blir ännu svårare att få ut dem till rätt sak. Men förstår din tanke.

De flesta år är det väl dock personer där som arbetar med något relaterat och kan beskriva hur de jobbar mot sitt mål, dock får väl de bitarna kanske lite för lite utrymme.
Radiohjälpen har ju för årets tema syftet "dolda katastrofer", och ja, jag vet inte om det är en dold katastrof att världen är ojämlik och att barnen är de tystaste offren, så ja - jag förstår komplexiteten att rikta just det. However - jag hoppas ALLA musikhjälpentittare bidrar den här veckan! :heart
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 164
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 723
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 253
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Vikt och hälsotråd 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp