Musiktips tack!

Karma

Trådstartare
Har lite inspirationsbrist på musikfronten. Synd, då jag gärna skulle fylla upp minnet i bilen med massor av bra musik.

Söker musik som är i stil med:

Linus

Kribbe

Loke Nyberg

Kortfattat: Karlar med enkla verktyg. Gitarrer, pianon och sånt. Gärna svenskt.

Finns det någon som kan matcha upp det här så är jag tacksam! :D
 
Sv: Musiktips tack!

Sofia Karlsson kanske? Trots att hon använder en hel del instrument tycker jag att hennes musik är väldigt enkel. Det beror ju på hur man ser på saken :)

Sen trots att det inte är svenskt så tycker jag att Laura Marling passar in på det du söker. Älskar detta albumet :love:

OT, KL
Min mamma känner Linus Svenning, var bara tvungen :angel:
 
Sv: Musiktips tack!

OT, KL
Min mamma känner Linus Svenning, var bara tvungen :angel:

Jag mötte Lassie :angel:

OnT
Har svårt med att använda spotify då uppkopplingen inte riktigt hänger med, men jag ska försöka youtubea lite av det du tipsat om.

Tar självklart emot tips på engelskspråkig musik också, men gärna enkelt.
Gillar förövrigt countryvisor och trubadurstuk också :D
 
Sv: Musiktips tack!

Jag mötte Lassie :angel:

You don't say?:p

Tar självklart emot tips på engelskspråkig musik också, men gärna enkelt.
Gillar förövrigt countryvisor och trubadurstuk också :D

Då kanske du gillar Johnny Cash? Han är lite dyster bara, men man kan ju tycka om det ändå! :)

OT
Alltså, jag skulle kunna rabbla hur mycket som helst här. Äääälskar musik och lyssnar på så otroligt mycket olika :o:D
 
Sv: Musiktips tack!

Vettekatten men Seasick Steve kanske kan vara något? Amerikansk folk musik, en trasig gitarr och en galen norrman på trummor :p

Svenskt
- Hello Saferide / Säkert!
- Ane Brun (visserligen norska)
(-Bob Hund
- Nationalteatern
- Svenka akademin)

(Parates för de icke fullt så enkla/lugna banden)
 
Sv: Musiktips tack!

Håkan Hellström släppte ju en ny skiva tidigare i år som är värd att lyssna på ifall du skulle ha missat den. Och om du gillar Håkan Hellström sen tidigare så kan jag tipsa om att det ska släppas en långfilm i sommar som baseras på hans musik
 
Sv: Musiktips tack!

Håkan Hellström släppte ju en ny skiva tidigare i år som är värd att lyssna på ifall du skulle ha missat den. Och om du gillar Håkan Hellström sen tidigare så kan jag tipsa om att det ska släppas en långfilm i sommar som baseras på hans musik

Har inte hört så mycket av hans senare skiva, men jag gillade trailern till filmen :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp