Status
Stängd för vidare inlägg.
A

aprillan

Undrar hur man ska rida för att muskla upp sin häst!
Har ni bra tips??
 
Sv: Muskler

det beror väll på vart du vill ha mer muskler på din häst ;S
 
Sv: Muskler

Rida allsidigt, dvs varierade övningar. Lite lätt konditionsträning, dressyrövningar, klättring och ridning i skog och mark. Sedan handlar det mkt om foder också.
 
Sv: Muskler

dom har tagit bort nålningen!;)
Men sök så hittar TS den säkert.

AHA! Då är det därför jag inte hittar den! Det fanns en till nålad tråd om igångsättning efter konvalecens som också "försvunnit"....
*skumt*:cool:
Varför ändrar de sig om nålningen?????:confused:
 
Sv: Muskler

Skritt!

Skritta skritta skritta! skritta i skogen över stock och sten, stärker, kondition och muskler.
 
Sv: Muskler

klättra din häst i upp och nedförsbackar i skritt, trav o kort kontrollerad galopp! hoppa och rid mycket dressyr med öppna o slutna skänckelvikningar.
låt hästen sträcka ut sig i galoppen i skogen
det gäller att ge hästen en allsindg träning för att bygga upp en jämt musklad häst:)
 
Sv: Muskler

Rid allsidigt och mycket i skogen. Börja med korta turer med mycket skritt och öka sedan arbetet efterhand :)
 
Sv: Muskler

Jag lossade denna tråd, som varit nålad överst i forumet i flera veckor, för ett par dagar sen. Är det för mycket begärt att ni använder sökfunktionen och använder de trådar som finns?

Träna muskler-tråden

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: Lager
·
Ridning Hej, jag ska börja rida fei med min ponny nu om ca en månad. Jag inser själv att jag måste rida mer och inte bara kan åka runt och...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Amanda_F
·
Träning För ungefär tre veckor sedan sträckte min häst sitt vänstra bakben då den ramlade påväg från hagen. Han är inte halt längre men jag...
Svar
1
· Visningar
557
Senast: IngelaH
·
Träning Hej! Var kan jag hitta info om igångsättning sv häst som stått av olika anledningar? Vill gärna ha ett schema för träning där hästen...
Svar
13
· Visningar
1 387
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp