Status
Stängd för vidare inlägg.
A

aprillan

Undrar hur man ska rida för att muskla upp sin häst!
Har ni bra tips??
 
Sv: Muskler

det beror väll på vart du vill ha mer muskler på din häst ;S
 
Sv: Muskler

Rida allsidigt, dvs varierade övningar. Lite lätt konditionsträning, dressyrövningar, klättring och ridning i skog och mark. Sedan handlar det mkt om foder också.
 
Sv: Muskler

dom har tagit bort nålningen!;)
Men sök så hittar TS den säkert.

AHA! Då är det därför jag inte hittar den! Det fanns en till nålad tråd om igångsättning efter konvalecens som också "försvunnit"....
*skumt*:cool:
Varför ändrar de sig om nålningen?????:confused:
 
Sv: Muskler

Skritt!

Skritta skritta skritta! skritta i skogen över stock och sten, stärker, kondition och muskler.
 
Sv: Muskler

klättra din häst i upp och nedförsbackar i skritt, trav o kort kontrollerad galopp! hoppa och rid mycket dressyr med öppna o slutna skänckelvikningar.
låt hästen sträcka ut sig i galoppen i skogen
det gäller att ge hästen en allsindg träning för att bygga upp en jämt musklad häst:)
 
Sv: Muskler

Rid allsidigt och mycket i skogen. Börja med korta turer med mycket skritt och öka sedan arbetet efterhand :)
 
Sv: Muskler

Jag lossade denna tråd, som varit nålad överst i forumet i flera veckor, för ett par dagar sen. Är det för mycket begärt att ni använder sökfunktionen och använder de trådar som finns?

Träna muskler-tråden

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Blyger
·
Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 454
  • Artikel
Hästnyheter Ett populärt begrepp när man pratar om hästens muskulatur, är hästens "topline". Till hästens topline räknas alla de muskler som sitter...
Svar
0
· Visningar
122
Senast: Gunnar
·
Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp