Bukefalos 28 år!

Mystisk beställning

bettysmatte

Trådstartare
I lördags beställde jag julklappar från två stora företag - ett stort bokföretag och ett företag som säljer böcker, filmer, osv (ni vet nog vilka jag menar). Fick orderbekräftelse från båda med en gång som vanligt. Igår fick jag sedan en "information om din order" från företaget som säljer böcker, filmer, osv. Där står det helt sonika att min order är annulerad - utan minsta motivering. Huh??? Jag förmodar ju att boken jag beställde är slut, men då borde de väl skriva det? Det konstiga är också att det fortfarande går att beställa boken. Det står ingenting om att den är slut då. Känns jättetaskigt, för det var ju meningen att den skulle vara julklapp och nu hinner jag inte beställa något annat... :( Någon som varit med om något liknande från samma företag kanske? Mejlade tillbaks igår, och hoppas att de hör av sig idag och bekräftar vad som hänt i alla fall.
 
I lördags beställde jag julklappar från två stora företag - ett stort bokföretag och ett företag som säljer böcker, filmer, osv (ni vet nog vilka jag menar). Fick orderbekräftelse från båda med en gång som vanligt. Igår fick jag sedan en "information om din order" från företaget som säljer böcker, filmer, osv. Där står det helt sonika att min order är annulerad - utan minsta motivering. Huh??? Jag förmodar ju att boken jag beställde är slut, men då borde de väl skriva det? Det konstiga är också att det fortfarande går att beställa boken. Det står ingenting om att den är slut då. Känns jättetaskigt, för det var ju meningen att den skulle vara julklapp och nu hinner jag inte beställa något annat... :( Någon som varit med om något liknande från samma företag kanske? Mejlade tillbaks igår, och hoppas att de hör av sig idag och bekräftar vad som hänt i alla fall.

De har haft problem med att uppdatera lagerstatus sedan Black Friday har jag märkt.
 
Jag har flera gånger beställt en cd från ett stort cd-företag, varje gång har det slutat med att de annullerat beställningen för att de inte kan få tag i den. Första gången jag beställde den var 3-4 år sedan, sista gången var i augusti i år. Cd:n finns fortfarande kvar i deras sortiment.
 
Jag har flera gånger beställt en cd från ett stort cd-företag, varje gång har det slutat med att de annullerat beställningen för att de inte kan få tag i den. Första gången jag beställde den var 3-4 år sedan, sista gången var i augusti i år. Cd:n finns fortfarande kvar i deras sortiment.
Så blir det med företag som inte lagerför själv, utan bara förmedlar köp från andra företag som inte heller lagerför själv - samtidigt som de inte uppdaterar sin 'lagerinformation' med utfallet från sina ordrar.
Välkommen till just in time-världen.
 
Jag har slutat handla från - misstänker jag - samma företag för ett par år sedan, av precis den här anledningen. Annullerade ordrar, inte ett pip om varför, sena och meningslösa svar på kontakt. Inte värt att ha med dem att göra längre.

Det är inte ett generellt problem för den typen av företag upplever jag, utan det är just det stora cd-mm-företaget som suger. Jag handlar en hel del online, från stort och smått och här och där, och de här är de enda som behandlar en på det här sättet i min erfarenhet. (Det betyder inte att allt jag någonsin beställt alltid kommit i tid, varit rätt grejer, eller kommit alls. Bara att det varit undantag när något gått snett, och det har inte mötts med en axelryckning.)
 
Så blir det med företag som inte lagerför själv, utan bara förmedlar köp från andra företag som inte heller lagerför själv - samtidigt som de inte uppdaterar sin 'lagerinformation' med utfallet från sina ordrar.
Välkommen till just in time-världen.

Jag var mest förvånad över att cd:n fanns i sortimentet, så första gången som jag beställde den var för att se om det verkligen var sant att de kunde få tag i den. Sen har jag beställt den igen varje gång som jag beställt något annat från företaget.

Cd:n det handlar om är gamla proggklassikern Hästgryta.
 
Om det är cdon...

Cdon (och då det egna varuhuset, inte de anslutna butikerna som också finns i webshopen) har haft för ovana att annullera ordrar och vara allmänt knöliga mer än en gång för min del så jag orkar sällan beställa därifrån längre. Ordrar har gått från snabbleverans till restnoterade efter några dagar och i värsta fall blivit avbokade utan anledning. Om det spelar någon roll så har det främst beställt kurslitteratur, film och musik. Någon gång fick jag ringa kundtjänst för att få tillbaka pengarna på en annullerad beställning.

Jag utgår från att företaget inte är så här katastrofalt generellt men det är tillräckligt för att jag inte använder cdon som förstahandsalternativ när jag ska handla på nätet.
 
Japp, det är cdon. Adlibris handlar jag ofta från, och det fungerar alltid bra. Cdon har också funkat innan, men denna gången gick det inte så bra.
 
Man får skriva ut företagets namn.
Men det är ju bra att veta. Tidigare i höstas när jag ville diskutera en av de stora hästklinikerna (alltså absolut ingen namngiven veterinär), fick jag veta att jag "smutskastade" kliniken. Jag var missnöjd med priser och service. Men det är alltså okej att diskutera t.ex. telia, cdon, osv på ett negativt sätt men inte en hästklinik? Det känns ju rätt konstigt? Antingen eller, tycker man.
 

Liknande trådar

Samhälle Beställde en grej på nätet den 29:de februari och betalade direkt via mitt kort. Betalningen låg sen som skyddat belopp. Nu på morgonen...
Svar
12
· Visningar
1 677
Senast: Fibusen
·
Äldre Har beställt ett paket för drygt 2,5 vecka sedan. Har inte fått någon orderbekräftelse på mail som utlovas på hemsidan och ingen faktura...
Svar
1
· Visningar
304
Senast: durachiny
·
Äldre Jag beställde i helgen en ny sadel från ett företag som säljer sadlar. Det var en sadel på utförsäljning om det spelar någon roll i...
2
Svar
32
· Visningar
4 368
Senast: As_Vegas
·
Avel Förra året när en av våra ston skulle betäckas med en utländsk hingst beställde jag direkt från hingsthållaren. Den ligger i Tyskland...
2
Svar
24
· Visningar
3 322
Senast: chap13
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp