Bukefalos 28 år!

Nämen? Vad nu då?

Nixehen

Trådstartare
Ja alltså.. Jag kanske framstår som en riktig idiot nu men..
Min lilla tik på snart 6 år har i alla år löpt en gång/år ( jag har haft henne i 1,5år, men känner tidigare ägaren väl - svärmor) och det har varit det. I år löpte hon i början på Augusti och allt var frid och fröjd med det, men nu börjar hon visa tecken på löp igen?! Hon piper och juckar och är allmänt gåpåig på min unghanne.
Ska jag bli orolig? :confused:
 
Sv: Nämen? Vad nu då?

Ja alltså.. Jag kanske framstår som en riktig idiot nu men..
Min lilla tik på snart 6 år har i alla år löpt en gång/år ( jag har haft henne i 1,5år, men känner tidigare ägaren väl - svärmor) och det har varit det. I år löpte hon i början på Augusti och allt var frid och fröjd med det, men nu börjar hon visa tecken på löp igen?! Hon piper och juckar och är allmänt gåpåig på min unghanne.
Ska jag bli orolig? :confused:

Nog tycker jag du kan följa med lite. En hund som har livmoderinflammation kan visa tecken på löp.
 
Sv: Nämen? Vad nu då?

Tikar har subtilare sätt att sätta ungtuppar på plats, har inget med dominans att göra öht (vad det nu är).
Pyo misstänker jag, liksom föregående skribenter.
 
Sv: Nämen? Vad nu då?

Tikar har subtilare sätt att sätta ungtuppar på plats, har inget med dominans att göra öht (vad det nu är).
Pyo misstänker jag, liksom föregående skribenter.

...och om hon löpte i augusti så är "risken" ännu större.
 
Sv: Nämen? Vad nu då?

Svarar alla:

Självklart är jag mer observant på henne. Dock är hon inte svullen, har inga flytningar och dricker inte mer än vanligt.. Men ska absolut hålla koll efter tecken på livmodersinflammation.

Hannen var könsmogen redan under löpet i Augusti och hon behöver inte sätta honom på plats på något vis då hon är solklar boss i flocken, trots sin ynka storlek. (10kg vs. 30kg och 45kg)

Tack för alla svar!
 
Sv: Nämen? Vad nu då?

Tikar har subtilare sätt att sätta ungtuppar på plats, har inget med dominans att göra öht (vad det nu är).
<snip>

Manga tikar ar langt ifran subtila... min kompis rottie valp fick flera stygn i ett ora efter att en corgi tik satte honom pa plats bara for ett par veckor sedan.;)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund är nu snart 3 år och löper inte riktigt "normalt" med de vanliga ca 2 gånger per år. Jag är egentligen inte orolig, det är ju...
Svar
3
· Visningar
2 321
Hundhälsa Jag har en bulle tjej på 6 år, jag har bara haft henne sen hon var 5 år. Så hon har hunnit med 3 löp, och det första parades hon på. Men...
Svar
2
· Visningar
679
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej! Blir snart galen av oro,min lilla tik på 6 år har blodbrist. Men veterinären har inte hittat någon anledning ännu. Levervärdena är...
Svar
19
· Visningar
4 298
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Hej. Jag har en bullmastiff tik på 6 år och för fem dagar sedan så upptäckte jag att hennes lymfkörtlar svullnat upp, dom vid käken var...
Svar
0
· Visningar
6 626
Senast: Wirro12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp