Bukefalos 28 år!

När är valpen färdigväxt?

B

bettan200

Har en liten blandrasvalp som är 4 mån i mitten av Januari. Jag undrar om någon har ett hum om när den vuxit färdigt (på ett ungefär)? Det är en blandning mellan chihuahua och westie. Hon väger nu ca 2,6 kg? :bump:
 
Sv: När är valpen färdigväxt?

Pratade just med veterinär angående kastrering, då rek de att man väntar med kastreringen "tills de är så färdiga som möjligt" gärna 10 månader eller så. Skulle tro att de på höjde kanske är klara lite tidigare, men sedan lär de väl växa på sig med muskler ett bra tag till.
 
Sv: När är valpen färdigväxt?

Musklingen kan ta ett par år. Säg att hunden är HELT fix och färdig i storlek och grovlek vid två års ålder. Just höjden brukar gå lite snabbare. Gamlingen såg ut som ett staket tills han var 2-3 år gammal. :D

Lillskiten är rätt tunn än så länge, men växer åt alla håll (5 månader rätt precis).
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag hade tänkt låta min tik föda och låta valparna växa upp i min storasysters hus då de har mer plats och trädgård. Dock märker...
Svar
0
· Visningar
319
Senast: Double_a
·
Hundavel & Ras Hej! Jag hade tänkt låta min tik föda och låta valparna växa upp i min storasysters hus då de har mer plats och trädgård. Dock märker...
Svar
8
· Visningar
1 868
Senast: starcastle
·
Övr. Hund Jag längtar så efter att skaffa hund. Men förstår inte hur folk löser det, särskilt under valptiden?! Vi är en familj med tre barn. Vi...
2
Svar
35
· Visningar
4 995
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 743
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp