När allt går för fort...

Coolfrees

Trådstartare
Igår var jag ute och gosade med min fina pålle. Idag när jag kom till stallet var hon sjuk. Jättesjuk.
Hon och veterinären kämpade så mycket de bara kunde, men det gick inte. Hon orkade inte mer.
Ikväll fick hon avsluta sina dagar med huvudet i mitt knä. Jag viskade i hennes öra ända tills hon tog sitt sista andetag.
Det kunde inte varit mer vackert och fridfullt, men saknaden är enorm!
Tack för den korta tid vi fick tillsammans! Du är så älskad och saknad att du inte kan förstå det.
Nu får du springa på de evigt gröna ängarna och äta hur mycket gräs du vill utan att bli sjuk.
Älskade, älskade vän! Hur ska jag klara mig utan dig.

Vila i frid fina Katla från Olsbacken! :heart

_3.jpg


55872_1416425515.jpg


60559_1416425519.jpg
 
Vilken fin häst, beklagar verkligen din förlust!:(

Så hemskt när det går så fort, det blir extra traumatiskt då:cry:
 
Tack alla! :heart

Ja @Korven det får du göra! Och pussa honom lite från mig.
Har turen att ha kontakt med hon som äger Katlas dotter, så jag kan följa henne och veta att lite av min lilla Katt lever kvar.
Var precis ute hos henne och tände ljus. Satt och pratade med henne en stund och hoppas att hon lyssnar någonstans där uppe.
På ett sätt tror jag att det var bra att det gick fort. Hade varit jobbigt att planera allting..
Dock var det minst lika jobbigt att ringa lantbrukstjänst idag.. Men han var så trevlig och lovade att hämta henne ikväll. Blir så på riktigt när inte kroppen finns kvar. :cry:
 
Jag hade så tur att bilen kunde komma samma dag på em, man vill ju att det ska vara över så fort som möjligt. Och fort gick det för oss också, från jag bestämde mig till död 15 min.
 
Ja, jag bestämde mig 18.00 och alla fick säga sitt hej då. 18.15 var hon redan borta, så allt gick så smidigt!
Han tog dock bort med spruta eftersom vi inte hade någon tid att vänta riktigt.. Men det var så fint gjort ändå. Hon somnade på bara någon sekund, så det känns ändå bra i min själ.
 
Fy så hemskt!
Har följt er lite i det tysta med hennes rotationer m.m.
Tråkigt att det tog en sådan snabb vändning, jag höll tummarna för att ni skulle klara er helskinnade ur den hemska historien.

Hoppas att du någon gång finner styrka att hitta en ny kompis.
Stor kram
 
@Michis Ja jag trodde verkligen det gick åt rätt håll.. Men så kommer denna kolik istället och tar henne ifrån mig. Så otroligt hemskt, men förhoppningsvis bra för hennes skull.

När sorgen har lagt sig och jag kan se glädje med hästar igen, då ska jag kolla efter en unghäst är det tänkt. (Har planerat sedan länge ifall det skulle sluta såhär..)
Det lär dock ta ett tag, för just nu vill jag inte ens titta på de andra hästarna i stallet.

Ska åka ut till min andra häst en dag och gosa med honom. Hoppas bara att han har en "normal" dag när jag kommer dit...
 
@Coolfrees Ja, man får nog se det från henne synvinkel i detta fall. Hon slipper ha ont, riskera att bli dålig igen osv. Det är "bara" jobbigt för oss som blir kvar..

Man måste låta sorgen ta tid, man känner när man är redo igen.
Lycka till och hoppas att din andra häst kan skänka lite glädje.
 
Tack!
Börjar med att säga att jag kommer lägga in sista bilden på henne ifall någon är känslig. Har bara fotat en bit av huvudet, så det är inget äckligt med på bild.
De har hämtat henne nu och mannen från lantbrukstjänst var verkligen fantastisk!
Lät mig ta min tid och frågade om jag ville behålla skorna. Han plockade av dem när jag hade åkt och lade undan dem vid presenningen hon hade på sig. Helt fantastiskt! Nu kan jag börja försöka läka när det inte längre finns en kropp att hänga fast vid.
Har gjort en liten minnesplats till henne som hon får ha ett tag framåt, sedan gör jag iordning något hemma.

_3.jpg


72162_1416507448.jpg

Hon var så vacker där hon sov! :heart
 
Tack! Jag hade också börjat hoppas igen, men så kom detta helt utan förvarning..
Saknar henne något fruktansvärt. Ena stunden kan jag skratta och vara ganska normal för att i nästa stund bryta ihop totalt.
Har ingen aning om hur jag ska klara av att jobba imorgon... Kommer väl skrämma iväg alla kunder med mitt utseende... :'(
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 847
Senast: Motacilla
·
Hästmänniskan fick i dag gå till dom evigt gröna ängarna. Så tomt och meningslöst allt blev...jag var inte beredd, det gick så fort...det känns som...
Svar
15
· Visningar
2 010
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
11 081
Senast: LevelSkin
·
Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 480
Senast: Hoppsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp