När allt går för fort...

Tack! Hon var så vacker att jag kände att jag behövde ta den bilden. Även om det är otroligt sorgligt. Hon såg så fridfull ut, så jag känner ändå att det hjälper till att trösta lite.
Vi fick alldeles för lite tid tillsammans. Fem månader och en dag. Ändå har hon satt enorma avtryck i hjärtat. Hoppas så att hon har det bra och att vi möts igen!
 
Tack hörrni! Hon var verkligen fantastisk på alla vis. Har aldrig någonsin träffat en snällare häst.
Försöker verkligen repa mig allt jag kan, men ja. Det lär ta tid.
Kram till er!
 
Jag beklagar. :( Det gick på samma sätt för min första häst. Ena dagen var allt som vanligt, nästa dag fick jag ett samtal och åkte ut, och det fanns inget att göra. Tur att ni fick ett bra avslut ändå, det fick inte vi.

Man slutar aldrig sörja och gråta, jag drömmer fortfarande att jag hittar honom hos någon annan och gör allt för att köpa honom tillbaka till mig. Har precis haft en vecka full med såna drömmar (det är nu 6 år sen) och man blir alltid lika besviken när man vaknar. Men livet går vidare och om vi har tur träffas vi på andra sidan en dag.
 
Fy va tråkigt med din häst @tintilar! :(
När jag tror inte heller att det går över.. Hade ju inte henne så länge, så antar att det gör saken liiiiite lindrigare. Men ändå. Man fäster sig så fort.
Jag lever på hoppet att vi ses igen. Hade varit fint om man kommer till ett ställe där man för evigt får vara med sina nära och kära! :heart
 
Det är inte tiden som avgör, det är avtrycket de lämnade när de var här. Jag hade min häst i ca 5 år bara. Men det var under mina tonår, han var väldigt betydelsefull för min självkänsla och identitet, dessutom spenderade jag enormt mycket tid och engagemang på den hästen. Vi gjorde allt och han var mitt allt. En djupaste vänskap jag nånsin haft. Det var en del av mitt hjärta som dog den dagen. Och det tog faktiskt väldigt lång tid för mig att hitta tillbaka till hästtjejen i mig igen, vet inte om jag ens har hittat tillbaka helt, trots att jag aldrig slutade med hästar och skaffade en ny 6 mån senare som jag ännu har kvar.

Men det betyder inte att man inte går vidare och hittar en ny vän. :) Jag har en jätterolig och fin häst idag, som är precis det jag ville ha när jag letade ny - allt som inte påminner om min gamla häst. Och jag är jättenöjd med honom än idag.
 
Jo det är nog sant. Hade min tant i fem månader. Fyra av de var hon skadad. Jag har lagt ner så otroligt mycket tid, kärlek och pengar på henne så det är så tomt nu.
Många har hört av sig och frågar hur jag mår osv, men ändå känner jag mig som världens ensammaste människa...
Vill bara ha en häst som jag kan borsta, gå ut och gå med, rida och bara gosa. Saknar allt och det är inte alls samma sak att rida på kompisars hästar. Man blir så medveten om att det inte är ens egen och det gör hålet i hjärtat större.
Vill verkligen ha en ny häst, men alla säger att det är för tidigt. Vet inte. Velar fram och tillbaka...
Jag vill nog däremot ha en häst som påminner om henne fast frisk då. Vet inte varför egentligen.. Är nog bara konstig. ;)
Men vill så gärna ha tillbaka lugnet hon alltid utstrålade. Hon var så bra för mig. Gjorde mig till en bättre människa!
 
Jo det är nog sant. Hade min tant i fem månader. Fyra av de var hon skadad. Jag har lagt ner så otroligt mycket tid, kärlek och pengar på henne så det är så tomt nu.
Många har hört av sig och frågar hur jag mår osv, men ändå känner jag mig som världens ensammaste människa...
Vill bara ha en häst som jag kan borsta, gå ut och gå med, rida och bara gosa. Saknar allt och det är inte alls samma sak att rida på kompisars hästar. Man blir så medveten om att det inte är ens egen och det gör hålet i hjärtat större.
Vill verkligen ha en ny häst, men alla säger att det är för tidigt. Vet inte. Velar fram och tillbaka...
Jag vill nog däremot ha en häst som påminner om henne fast frisk då. Vet inte varför egentligen.. Är nog bara konstig. ;)
Men vill så gärna ha tillbaka lugnet hon alltid utstrålade. Hon var så bra för mig. Gjorde mig till en bättre människa!
Jag hoppas att du hittar en liknande häst igen. Var bara beredd att acceptera olikheterna som den nya hästen säkert kommer att ha också. :) Ingen är likadan, så är det bara. Jag ville eg inte ha någon ny häst, men min syster tyckte att vi skulle leta (vi delade den gamla och även den nya) så vi tittade runt. Det är roligt att titta på häst, så om du känner dig sugen på det så är det bara att sätta igång. En del måste ta lång tid på sig, andra vill helst ha den nya påväg innan den första måste gå. Det är olika hur man sörjer och bearbetar en förlust av en vän. Att du saknar betyder inte att du inte kan älska en annan. :)

När vår hund började bli gammal skaffade vi en ny innan han började gå mot sista stunden för att ha en när han försvann. Och det var väldigt skönt i höstas att ha den andra hunden när gammeln gick vidare. Och jag började leta efter en ny hund direkt när har var borta, 2-3 dar efter. Som sagt finns inget rätt eller fel, alla har sitt sätt.
 
@tintilar Ja precis! Jag vill verkligen inte ersätta henne, men känner ett starkt behov av att ha någon som finns där. Någon som jag kan få förbarma mig över. :)
Dock blir det ingen häst förrän "min" veterinär har godkänt den. Har haft nog med otur tidigare.
Min familj tycker att jag ska vänta över vintern eftersom det är sååååå jobbigt att ha häst då. Men jag får ren ångest av tanken på att vara hästlös.
Har hittat en som jag så gärna vill titta på, men eftersom alla andra är så negativa så blir jag osäker...
Men vad är oddsen att just den hästen finns kvar till våren? Vet inte, jag kanske stressar på det hela..

När jag skulle skänka bort min första häst till sällskap, så köpte jag min nya en månad innan hon åkte. Var så otroligt mycket lättare att ta saknaden efter det. :)
 
Strunta i vad andra tycker,det är DU som ska känna. Är perfekt att skaffa en ny kompis under vintern,då hinner man lära känna varandra ordentligt till den underbara sommaren så man kan leva fullt ut då! ;)

Jag tog bort min älskade hund för 10 dagar sen,och hade vi inte redan haft en till hund så hade jag letat efter en ny på direkten för tomheten som blir efter,usch.... Det är inte sitt älskade djur man bara ersätter,utan man skaffar en ny kompis att fylla tomheten med,man är ingen sämre matte/husse för det,och man älskar inte sitt tidigare djur mer eller mindre för det heller. Alla fungerar olika,vissa vill vänta,medans andra vill skaffa en ny på direkten. Det viktigaste är att göra som man själv vill och vad hjärtat säger,då blir det alltid bäst i slutändan endå.

Kram och lycka till!
 
@tintilar Ja precis! Jag vill verkligen inte ersätta henne, men känner ett starkt behov av att ha någon som finns där. Någon som jag kan få förbarma mig över. :)
Dock blir det ingen häst förrän "min" veterinär har godkänt den. Har haft nog med otur tidigare.
Min familj tycker att jag ska vänta över vintern eftersom det är sååååå jobbigt att ha häst då. Men jag får ren ångest av tanken på att vara hästlös.
Har hittat en som jag så gärna vill titta på, men eftersom alla andra är så negativa så blir jag osäker...
Men vad är oddsen att just den hästen finns kvar till våren? Vet inte, jag kanske stressar på det hela..

När jag skulle skänka bort min första häst till sällskap, så köpte jag min nya en månad innan hon åkte. Var så otroligt mycket lättare att ta saknaden efter det. :)
Ja vad spelar det för roll vad andra tycker, dom vet väl inte vad som är bäst för dig? Det vet bara du själv. Säg att nu har jag bestämt mig för att börja titta och jag vill ha ert stöd i det. Titta på hästen! Du måste inte köpa den ändå. Men hur ska du veta om du inte sett den? :)
 
Ja @Fibusen. Det blir så galet tomt när de är borta... Jag behåller fortfarande min stallplats, så måste ta fodringar/utsläpp tre gånger i veckan. Är rent plågsamt att se min box stå där tom..
Har nog bestämt mig för att börja åka runt och kika. Som sagt så behöver man ju inte köpa första bästa! Och eftersom jag tänker köpa en oinriden häst så gör det inte mig något att det är vinter. Tycker inte att stallsysslor är jobbigare då än på sommaren. :)
Tråkigt med din hund! Kram tillbaka och tack!

Nä det är ju precis det @tintilar. Nu sitter jag bara och dreglar över annonsen varje dag och kommer bli jätteledsen när den försvinner. Om jag åker och tittar så kanske jag ändå inser att det inte är något för mig och då kan jag ju släppa det!
Ska se om jag inte kan få tummen ur någon ledig dag och ändå åka och titta lite. :)
 
Jag tycker att du ska göra som känns bäst för dig @Coolfrees . När min förra häst dog så visste jag på något sätt att min nya häst fanns därute och att jag inte hade tid att vänta. Det har jag aldrig ångrat. Sörjt min gamla häst har jag gjort så det räcker och blir över iallafall och min nya häst kunde trösta mig som ingen annan kunde. Min nya häst kom hem till mig ungefär en månad efter att min gamla häst hade dött. Hon är min själsfrände och jag har haft henne i lite drygt sju år nu och jag hoppas att vi har många år kvar ihop :love:

Det jag vill komma fram till är att det kan bli oerhört bra så länge man lyssnar på sin magkänsla. Självklart ska hästen undersökas jättenoga men är hästen frisk så är det viktigaste att känna att hästen är den rätta. Att det känns bra i magen.

Lycka till!
 
Va härligt att höra att allt gick så bra med din nya häst @TinyWiny :love:
Jag har fyra hästar som jag ska kika på någon gång denna månaden. Tänker att titta kan man ju alltid. Denna gången vill jag titta på många innan jag bestämmer mig. Men det finns fortfarande en känsla i maggropen efter att ha sett den där annonsen, så jag MÅSTE se den hästen irl för att veta om känslan finns där då med.

Kan knappt fatta att det är 15 dagar sedan hon somnade in... Saknaden är så enorm!
Trodde att jag skulle ha slutat gråta på kvällarna nu, men nej.
Hon är bara helt borta. Har inte ens drömt om henne en enda gång under de få timmar jag sover. Vill bara så innerligt få se henne vid liv i mina drömmar så att åtminstone nätterna blir positiva i mitt liv....
 
Va härligt att höra att allt gick så bra med din nya häst @TinyWiny :love:
Jag har fyra hästar som jag ska kika på någon gång denna månaden. Tänker att titta kan man ju alltid. Denna gången vill jag titta på många innan jag bestämmer mig. Men det finns fortfarande en känsla i maggropen efter att ha sett den där annonsen, så jag MÅSTE se den hästen irl för att veta om känslan finns där då med.

Kan knappt fatta att det är 15 dagar sedan hon somnade in... Saknaden är så enorm!
Trodde att jag skulle ha slutat gråta på kvällarna nu, men nej.
Hon är bara helt borta. Har inte ens drömt om henne en enda gång under de få timmar jag sover. Vill bara så innerligt få se henne vid liv i mina drömmar så att åtminstone nätterna blir positiva i mitt liv....

Jag tycker att det låter bra att du ska titta på flera hästar. Jag tittade på många hästar med och tog till och med hem en på prov då när min förra häst hade dött men det kändes bara så fel när hon väl var hemma och våran andra häst avskydde henne så det blev att vi lämnade tillbaka henne efter bara någon vecka eller så.

Ja det blev verkligen så himla bra med min nya häst :love: Bättre kunde det omöjligt bli. Våran andra häst blev blixtförälskad i henne direkt och de gick ihop som om de aldrig hade gjort annat. Som om de hade väntat på varandra hela sina liv. De var verkligen så fina vänner. Stod alltid nära varandra i hagen och gosade ofta ofta. Det var först när även han blev sjuk som det förändrades och det var faktiskt pga förändringen gentemot min häst som jag insåg hur sjuk han faktiskt var och även han fick somna in tillslut...

Det är fruktansvärt att mista sin vän och man gråter mer än vad man tror är möjligt. Jag minns att nu senast när dotterns häst dog så var jag ständigt täppt i näsan i flera månader för att jag alltid grät mer eller mindre.

Jag hoppas att du får sova ordentligt snart och att hon hälsar på dig i dina drömmar :love:.

Tröstkramar!
 
Vilken fin historia med den nya hästen @TinyWiny! :love:

En vän till mig skickade över lite foton som vi tog i Augusti på henne (och lite mig) ;)
Gråter när jag ser dem, men troligen mest för att jag blir så glad att se henne!
Jag är t.o.m så töntig att jag har en tuss av hennes man bredvid sängen som jag sniffar lite på innan jag somnar. Den luktar fortfarande henne! :love:

Katla_3.jpg


65618_1417734381.jpg


23040_1417734388.jpg


70351_1417734396.jpg
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 847
Senast: Motacilla
·
Hästmänniskan fick i dag gå till dom evigt gröna ängarna. Så tomt och meningslöst allt blev...jag var inte beredd, det gick så fort...det känns som...
Svar
15
· Visningar
2 025
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
11 083
Senast: LevelSkin
·
Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 480
Senast: Hoppsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp