Bukefalos 28 år!

När blir de könsmogna?

turbofling

Trådstartare
Min JR kille är snart 6 mån (8/4). Han har senaste veckan börjat småskvätta lite här och där (som en hanhund brukar), men jag undrar om det inte är lite tidigt? Han träffade en löptik i helgen och henne visade han inte ngt intresse för även om hon blev väldigt kär i min kille.
 
Sv: När blir de könsmogna?

Nope det är inte tidigt! Det är en normal ålder :) Men de börjar inte riktigt ännu med löptikar, det kommer oftast lite senare!
 
Sv: När blir de könsmogna?

ok, skönt. Blev lite orolig för om han hade ngr problem med kisseriet. Fast han kissar "normalt" på morgonen när han är riktigt kissnödig. När börjar de lyfta på benet och bli tjejintresserade?
 
Sv: När blir de könsmogna?

Min tik började att toknosa på kiss när hon var 6 månader. Generellt så är ju små hundar tidigare än stora. Så det är svårt att säga när de börjar med sånt. Det är sååå länge sedan jag hade hane så jag minns knappt heller. Skulle jag höfta på min egen ras och mina kompisars (stor) så brukar nog hanarna börja att bli lite odrägligare kring 1 år. Men din lilla kille kan du nog räkna med ett par månader innan dess :)

Lyfta på benet? Allt från 8 veckor tills... aldrig! Helt individuellt! Men lite så där samtidigt som det större tikintresset kommer. Om nån månad alltså!

Jag vill inte säga att det är bu eller bä, utan det är si så där höftningar :d
 
Sv: När blir de könsmogna?

min lilla kille (am. cocker) på 5 1/2 månad , har börjat lyfta på benet mer nu de senaste 2 veckorna, och han skall pissa och lukta hela tiden. Lite olydig har han också blivit, då han är lös, roligare att lukta än att lyssna på matte.
 
Senast ändrad:
Sv: När blir de könsmogna?

Förstår att det är väldigt individuelt. Mina föräldrars tollarhane lyfter tom på benet när han bajsar. Deras tollartik lyfter på benet när hon kissar, inte rikigt s tydligt som en hane, hon småskvätter mkt och markerar. Knasiga hundar.

Vi ska börja på kurs nästa tisdag så hans värsta period kommer säkert då, inte kul. Än så länge har jag inte märkt ngr förändringar i hans temprament.
 
Sv: När blir de könsmogna?

Lustigt! Min kompis Tollartik lyfter också på benet!!
 

Liknande trådar

Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
1 915
Senast: Anna
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
423
Senast: miumiu
·
Hundhälsa Har inte haft tik förr och funderar över om allt är normalt ställt med min lilla tvååring som just nu har sitt fjärde löp. Under...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 388

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp