När börjar barn....

IrpaSnirpa

Trådstartare
Leka att dom är saker?

Som tex i Sagas fall. Att hon är en katt. Hon kan krypa runt på golvet hur länge som helst och mjaua.. Hon härmar katten i allt hon gör. Så om katten slår efter våra fingrar, då gör Saga samma sak. Hon är väl 17 månader nu..
 
Sv: När börjar barn....

Barnen som går hos samma dagmamma som Rasmus leker olika djur och figurer varje gång jag är där och lämnar/hämtar tycker jag. Men Rasmus har aldrig gjort det. Där emot gillar han att klä ut sig.
 
Sv: När börjar barn....

Rollekar kommer väl runt 3 år, har jag för mig. Jag tror att din Saga snarare lär sig och inspirerars av katten, på samma sätt som hon härmar människors gester, tonfall och vardagssysslor.
 
Sv: När börjar barn....

Jo, katten är ju hennes stora idol.
Jag är glad över att sambon gav med sig och lät den stanna kvar. Saga älskar henne och jag tror att hon på något sätt tycker om Saga med även om hon mest är dryg med henne.

Då har jag nästa fråga, trots att jag är pedagog så minns jag lite från utbildningen. När börjar barn sätta ihop ord?
Som tex. Dvs försöka skapa en mening?
Inte för att Saga gör det, hon har lärt sig vissa uttryck och kan säga "Tack Sååå" = tack så mycket. Sen kan det bli lite komma mamma, hej då osv osv. Vilket för mig är rätt normalt i hennes ålder. Hon har ju inte direkt en aning vad hon säger eftersom hon kallar mig för pappa ibland och pappa för mamma.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
952
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
640
Senast: Tilly_85
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 167
Senast: Sassy
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 731
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp