När en blir uppsagd - vad händer? Vad ska jag tänka på?

Alltså, de kategorier som du är uppsatt för på AF är de som du kommer att matchas mot, där du bedöms ha goda chanser att få jobb. Du kommer att bli anvisad annonser inom de kategorierna, och du måste söka de jobben. Men du får söka precis vilka jobb du vill utöver detta.
 
Alltså, de kategorier som du är uppsatt för på AF är de som du kommer att matchas mot, där du bedöms ha goda chanser att få jobb. Du kommer att bli anvisad annonser inom de kategorierna, och du måste söka de jobben. Men du får söka precis vilka jobb du vill utöver detta.

Kan jag ändra dem i efterhand, eller är det lagt kort ligger? För nu tog jag ju bara något som lät vettigt eftersom inga kategorier egentligen passar in på mig. Jag är utbildad samhällsvetare/sociolog och det är ytterst sällan de finns som en egen kategori.
 
Men det är väl bara att söka såna jobb som du är utbildad för, då? Skulle du få ett nytt jobb inom handel så har du ju försörjning medan du fortsätter att söka dina drömjobb.

Det är självklart såna jobb jag söker. Jag är rädd att fastna inom handels om jag fortsätter där, när jag jobbade heltid i våras/somras/tidig höst var det jobba, rida sova och jag hade noll energi till någonting utöver det, inklusive att söka jobb. Men är det så att jag inte får något annat eller att arbetsförmedlaren inte tycker att jag har en rimlig chans att få något annat får jag självklart nöja mig med det.
 
Det är självklart såna jobb jag söker. Jag är rädd att fastna inom handels om jag fortsätter där, när jag jobbade heltid i våras/somras/tidig höst var det jobba, rida sova och jag hade noll energi till någonting utöver det, inklusive att söka jobb. Men är det så att jag inte får något annat eller att arbetsförmedlaren inte tycker att jag har en rimlig chans att få något annat får jag självklart nöja mig med det.