när får hon aptiten tillbaks?

maiagull

Trådstartare
Hur lång tid brukar det ta innan aptiten kommer tillbaka efter magsjuska?
Jag börjar känna mig riktigt stressad nu. Hon har inte ätit ordentligt sen förra fredagen. (Blev sjuk natten mot lördag) Hon dricker åtminstone rätt bra.Men hon är ändå förvånansvärt pigg.

Nu kommer hon faktiskt och säger att hon är hungrig och vill ha mat, men hon får som inte i sig nåt. En tugga bara sen vill hon inte ha mer.

Ge mig lite tröst är ni snälla, det är rätt jobbigt.

:(
 
Sv: när får hon aptiten tillbaks?

nu har jag stekt lite blodpudding och hon äter litegrann. Men jag tycker att hon ska äta mer. Fast det kanske är så att jag har lite för höga förväntningar.
 
Sv: när får hon aptiten tillbaks?

Sa det har gatt en vecka imorgon sen hon forst fick magsjukan? Ta det lugnt... hur brukar du sjalv ma efter magsjuka :confused:
Personligen ater jag mkt lite i minst en vecka efterat, det hor ju liksom till sjukdomsbilden...

En av mina tjejer tappar alltid en massa vikt efter magsjuka och kommer nara droppinlaggning (hon ligger pa understa kurvan och har inte sa mkt att spela med) men har hittills repat sig i tid, sa det upplevs alltid som varre an det ar. Aptit ar ett bra tecken men du far ge det lite tid!! Talamod.... ;)
 
Sv: när får hon aptiten tillbaks?

Tack för svaret. Det känns lite bättre. Hon åt lite välling i morse så jag tror ju knappast hon svälter ihjäl. Men det känns lite motigt. Jag har så sällan magjsuka att jag vet faktiskt inte hur det är efteråt. Men jag ska försöka coola ner lite och ge henne lite tid.

Tålamod...inte riktigt min grej :)
 
Sv: när får hon aptiten tillbaks?

Vi hade en helvetisk magsjuka här över jul och nyår. Elivia åt inget på 2 veckor men när det väl släppte åt hon destå mer:D. Vaknade mitt i natten och satt och hojtade efter pannkaka;).

Elivia var då nästan 1½ år.
 
Sv: när får hon aptiten tillbaks?

Hehe precis sa var det har ocksa - tjejerna hade magsjuka for 2v sedan och C var bara timmar fran inlaggning med dropp :( men de repade sig och nar de val borjade ata igen :eek: jag spenderade hela dagar med att laga mat for att tillfredsstalla behovet :D
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 277
Senast: Blyger
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 690
Senast: Sirap
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 527
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 644
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hönstråden II
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp