Bukefalos 28 år!

När går chocken över??

Sv: När går chocken över??

Mia_R skrev:
Jag undrar om du verkligen ska ha katt med din inställning? :smirk: Ja, jag har varit med om att 20 kr har varit en förmögenhet. Ja, jag har lämnat plasma för att få en gratis fika och lite extra pengar, för att kunna köpa morötter åt min häst eftersom jag unnade henne de 60:- mer än mig själv. Ja, jag har alla mina djur försäkrade. Ja, jag har varit nere på knä mer än en gång men aldrig att jag låtit mina djur komma på undantag utan antingen åkt direkt till veterinär eller kallat ut akut. Ja, jag har levt på havregrynsgröt en hel sommar när jag var djurlös och tjänstledig och gnetade på mina surt hopsparade pengar i jakt på ngt vettigt att jobba med.

Är det nån sorts tråd i vem som har/haft det jobbigast? :angel: Ja, jag har levt på 6 knäckebrödskivor + en mugg youghurt/dag i veckor. Har jag rätt att uttala mig om att det finns likt förb*nnat inga ursäkter om man har djur och inte ger dem rätt foder, rätt vård och veterinärvård vid behov?!

Nej, det är verkligen hemskt att ha lite livserfarenhet, så man inte ser allt i svart och vitt.

Jag tar mina katter till veterinären när det behövs. Det innebär inte att jag inte kan sätta mig in i en situation där pengarna faktiskt inte finns.
 
Sv: När går chocken över??

Ja det kan den. Men jag tror att det skulle ha märkts då. Jag tror inte den skulle bete sig helt normalt då. Och jag sa ju nyss att jag inte visste eftersom jag inte är ngn veterinär.

Jag har beställt en tid hos vet. på tisdag då jag ska fara och kolla upp den för säkerhets skull.
 
Sv: När går chocken över??

Mia_R skrev:
Men eftersom det är så synd om dig jämt, Kat, så kanske du ska göra dig av med katten så behöver inte den komma i kläm? :idea:

När kom den här tråden att handla om mig och mitt leverne?
 
Sv: När går chocken över??

Sastra skrev:
Men befinner man sig i det läget kanske man inte ska ha djur!

Så om du blir arbetslös och det går åt helvete för dig, då ska du även göra dig av med dina katter, är det så du menar?
Det skulle inte jag ha hjärta att föreslå en vän som redan har det svårt faktiskt. Inte en ovän heller, när jag tänker efter.
 
Sv: När går chocken över??

Visa skrev:
Ja det kan den. Men jag tror att det skulle ha märkts då. Jag tror inte den skulle bete sig helt normalt då. Och jag sa ju nyss att jag inte visste eftersom jag inte är ngn veterinär.

Jag har beställt en tid hos vet. på tisdag då jag ska fara och kolla upp den för säkerhets skull.

Vad bra! Jag håller tummarna för att allt är som det ska!
 
Sv: När går chocken över??

Tack.

Jag är ledsen att jag blir/blev så upprörd, men då man själv har oroat sig jättemkt och man sen ser att folk säger att man inte ska ha katt osv. bara för att man inte gör som dom, så blir man lätt upprörd.
 
Sv: När går chocken över??

Det handlar mest om att tänka efter lite före, anser jag. Och även om det går så "åt helvete" brukar det finnas lösningar.
Men ja, om man sitter i en situation där man inte har råd med sina djur tycker jag inte att man ska ha dem. Var ligger det fruktansvärda i det?
 
Sv: När går chocken över??

Jag säger inte att det är fruktansvärt. Jag håller bara inte med dig.
 
Sv: När går chocken över??

men jag tycker inte heller man ska a djur om man inte har råd med dom.
Jag hade råd att fara med han till veterinären (om jag hade sålt lite aktier osv) men eftersom vet. rådde mig att avvakta så valde jag det.
 
Sv: När går chocken över??

Förlåt, nu såg jag fel igen, så nu att du hade skrvit till kat.
 
Sv: När går chocken över??

*kl*

tipsar om distriktvet dom där jag vart har vart underbara..dessutom är dom betydligt billigare än andra vetrinärer.
skickar faktura vilket gör att om man är luspank pga studier eller arbetslöshet kan betala när pengarna kommer.

detta har jag gjort när jag pluggat med studie lån

och genom detta fick jag min katt att överleva mer än 50jordgetingstick men det gick åt 3 verinär kontoller.

mvh loppfrö
 
Sv: När går chocken över??

Vilken av dina var det som lekte med jordgetingar? Har du kvar alla? :)
 
Sv: När går chocken över??

När vet du om det är för säkerhets skull eller verkligen behövs? När det behövs kan det ju vara för sent?

Hade jag åkt in med min huskatt för säkerhets skull så hade hon kanske levt idag, njurarna till trots. Nu åkte jag in när det behövdes och en månad senare var hon död.
 
Sv: När går chocken över??

Mia_R skrev:
Brukar inte alla trådar som du skriver i till slut handla om dig? :angel:

Då får du nog ta på det det ansvaret själv då, i så fall.
 
Sv: När går chocken över??

MissFideli skrev:
När vet du om det är för säkerhets skull eller verkligen behövs? När det behövs kan det ju vara för sent?

Hade jag åkt in med min huskatt för säkerhets skull så hade hon kanske levt idag, njurarna till trots. Nu åkte jag in när det behövdes och en månad senare var hon död.

Då låter det som du är mer för regelbundna hälsokontroller - och det kan jag mycket väl tycka är bra, precis som på gamla människor. Dessvärre är inte veterinärvården subventionerad som vår egen, vilket man märker tydligt när man håller på.
 
Sv: När går chocken över??

det var tutan ,den andra e ju så feg det är så läskigt ute så hon blir en lowrider när hon är i koppel
hon trivs på balkongen =P
ja den vi promenera med på djurgårn frick alla stackars jordgetingar på sig,
snacka om otur. det gick så illa så hon kunde inte gå på 4 dagar. men med burkmat kan man överleva vadsomhelst enligt henne själv.
men hon var ortoligt snäll när jag tog hand om hennes trasiga tassar,vetrinären lika så.

ja då bägge lever mår bra men åren går börjar bli lite ålderpåverkade

=))
 
Sv: När går chocken över??

Visa skrev:
Jag har en katt som jag tror det har hänt något med. Vi satt ute och grillade å då kom en tjej å frågade om vi kunde kolla på den där katten (en av våra katter) för den hade blivit påkörd av en moppe :eek:
Vi kollade och den mådde fint. Då jag kom in såg jag våran andra katt gå omkring i köket och sen lägga sig ner och flåsa jättemkt! Jag försökte få den att gå några steg men den ville inte (kunde gå men la sig ner efter några steg). Det måste ha varit den katten som blev påkörd!
Jag kände och klämde över hela katten och den reagerade inte någonstans. JAg ringde till vet. men hon sa att antingen är det chock eller invärtes skador. Hon sa att det snabbt skulle flyga iväg i tusenlappar eftersom hon har jour!
Så jag sa att jag skulle avvakta och ringa om det inte blev bättre.
När borde chocken släppa? Hur länge kan han ligga och flåsa tills det inte längre är chock, utan måste vara nått annat?!
eftersom att katten blivit påkörd, så kan det vara något allvarligare med katten. tycker du ska ta in han/hon om du kan.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 294
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 660
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 862
Senast: Whoever
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp