När var sista gången du blev legg-kollad?

Fick legga sist jag var på bolaget, som 44-åring. Jag ser inte ut att vara 25 eller under. Så mycket självinsikt har jag ändå.
Fick inte köpa Alvedon på Hemköp pga inget leg när jag var 34 år. Min elev fick köpa ut åt mig. :laugh:
Fick också frågan om jag skulle ha bussbiljett för under 18 som 38-åring. 😅
 
En person i stallet trodde jag var 16 år. (Är 26) är inte på systemet så ofta men blir alltid leg kollad när jag väl är där. :bump:
 
Senaste i tisdags, inför uppkörning.

Annars räknar visa leg för kontrollera ålder är nog senaste klev in på systembolaget eller om var handla på kryssning? Mao länge sen för jag glömt vilket av det :rofl: . Inte kollade köpt energidricka på länge nu.
 
Sista gången jag blev leggad på allvar var jag 38. Numera får jag bara kommentaren "jajamen, du kan också få legga dig ;):D" om jag hamnar precis efter nån ung person i kön och systemetpersonalen är på soligt humör.
 
Senaste i tisdags, inför uppkörning.

Annars räknar visa leg för kontrollera ålder är nog senaste klev in på systembolaget eller om var handla på kryssning? Mao länge sen för jag glömt vilket av det :rofl: . Inte kollade köpt energidricka på länge nu.
Tillägg, är 32år :D
 
Jag fick visa leg på systemet, trots att jag inte handlade utan bara var sällskap.
Dessutom gravid så det syntes. Jag är 35.
Min man som handlade behövde inte visa leg. Han börjar bli gråhårig, jag tror det är därför.
 
Jag har lite av ett baby face och får alltid visa på bolaget. Fyller 37.

Mest spännande dock är att jag aldrig behöver visa leg om min man är med. 😅
 
Är 32, ombes alltid att visa på systemet. Sen händer det ibland när jag är ute med en viss vänskapsgrupp. Där är det en väldig åldersspridning där nästa är 10+ år äldre än mig och sen upp till 50-60-sträcket. Då får jag visa, gissningsvis eftersom det blir sådan stark kontrast när person på 50 går in precis innan mig.
 
Hur vet man att det är sista gången innan momentet sekunder innan man dör så att man kan hinna skriva det här på buke? :grin:

Jag blev leggkollad som 45-åring på Systembolaget men det berodde på att en helt ny i personalen hade missförstått instruktionen och tog leg på alla. Handledaren grep in strax efter att jag passerat kassan.
 
Jag tror inte att jag kan komma på något sammanhang då jag behövt visa legitimation för att visa att jag "har åldern inne". Köper inte alkohol, nikotin, energidrycker eller liknande. Det närmaste är väl om jag köper nässpray eller värktabletter på Ica, men jag är 40+ och ser sannolikt inte ut att vara i närheten av "för ung" för att köpa sådant :D

Däremot blir jag i bland tagen för att vara (mycket!) yngre än vad jag är i andra sammanhang. Senast skulle jag uppge mitt personnummer för medlemskap i en butik, och trots att jag sa rätt födelseår blev jag plötsligt tio år yngre. För en tid sedan skulle jag själv knappa in personnummer i en butik, och då jag frågade om det det var 10 eller 12 siffror svarade butiksbiträdet "Det är 12 siffror, så börja med 19 eller 20". Som att jag skulle vara 2000-talist. Jag vet inte om jag ska känna mig smickrad eller lite kränkt över att nästan tas för jämngammal med mitt barn? :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp