När var sista gången du blev legg-kollad?

Han kom och tryckte upp sitt kontrollantkort i ansiktet på mig när jag satt i kassan, jag berättade hela alltet för min chef så det löste sig utan anmärkning för oss eftersom det precis som du säger hade gjorts en hel del fel. Jäkla muppkille alltså
Men vadå ni behöver ju inte kolla alla som köper energidryck och en person på 25 får ju köpa utan problem. :eek: :eek: :eek: :eek:
 
Varje gång jag köpt något på systemet. Vilket inte är så ofta men senast för någon månad sen. Fyller 35 iår.
 
Att fråga det till så ung dotter känns lite väl märkligt. Jag kan fråga om den som är med in är betydligt äldre. Efter att sätt nån bild på dig hör på buke så tror jag du skulle hamna i min kolla leg hög. 😁

Hon kan nog passera för något äldre än tolv år men jag hade inte i förväg tänkt att det skulle rendera i en fråga. Nu har vi dock lärt oss :D
Det kanske var en gammal bild du såg ;) Skämt åsido. Jag kan nog passera för lite yngre än 37 år men inte hur ung som helst.
 
Brukar bli leggad på systemet om personalen inte känner igen mig sedan tidigare och blir leggad för energidricka nån gång/år också. Är övertygad om att det är min klädstil som påverkar mer än något annat. Mitt ansikte är definitivt 30+ om man verkligen tittar efter :D
 
Jag fick visa när jag köpte snus gör något år sedan. Innan dess minns jag faktiskt inte när jag behövde visa sist. Behöver inte ens visa på systemet. Är 33år.

Min partner är äldre än mig och har ett betydligt äldre utseende än mig (enligt mig) och han får alltid visa på systemet.
 
På min 20-årsdag skickade mina (mycket äldre) kollegor på dåvarande jobb mig till bolaget med en lång lista! :laugh: Här skulle flickan minsann invigas i vuxenlivet!... ;) Och det var enda gången vad jag minns som jag blivit ombedd att visa leg på bolaget. :)
(Jag ser jättegammal ut och har alltid gjort :D )
 
Händer typ aldrig om gubben är med (han är 12 år äldre). Nån gång ibland när jag är själv, men blivit mer och mer sällan nu 😆 Blir 37 i år så är väl inte så konstigt egentligen :)
 
Jag handlar väldigt sällan på Systembolaget men har alltid fått visa leg. Jag fyller 40 iår. Får testa att gå inom och se om dom kollar nu. Är något år sen jag var där.
Jag köper sällan nått som kräver leg och om jag skulle köpa så är det i butiken där jag tidigare jobbade så dom vet redan min ålder
 
Hur svårt är det att avgöra någons ålder tror ni? Är människor olika bra på det, eller är vissa bara enklare att gissa ålder på?

Försöker tänka mig, om jag själv satt i en kassa och 100 människor passerade genom den varje dag, och jag skulle avgöra deras ålder utan att utbyta annat än någon artighetsfras. Alltså, så himla svårt ändå? Och också att man blir påverkad av dom man redan sett, ”han var ju 34 fastän han bara såg ut som max 22, kan jag då vara säker på att hon är över 20…”
Jättesvårt ibland! Jobbade i tidernas begynnelse i matvarubutik och trots att jag var väldigt noga minns jag en kund som jag nästan släppte igenom utan leg för inte tusan kunde han vara under 30...

Han var 18 :o Men bra för då blev jag stärkt och kunde använda det som exempel om någon klagade på legkontrollen :D
 
34+ och halar alltid upp leg på Systembolaget. Har testat att inte hålla det redo i handen för tänkte att personalen säkert sett hur redo jag varit men nej det efterfrågas:D

Det gör mig ingenting just i den butiken med tanke på varorna. När jag sliten och trött behövde visa leg för ENERGIDRYCK när jag just fyllt 30 höll topplocket på att gå totalt! Hade varit redo i ca 15 år med leg i fickan för jag vet att jag ser ung ut ibland, hade just slutat med det och aldrig behövt visa förrän den dagen. Var nog ett skärpt krav från deras chef då det hände fler gånger i samma veva men då blev jag faktiskt lite ledsen:crazy:
 
När jag hämtar paket, som tur är så bryr de sig inte längre!
nu förtiden ger de bara paketet utan göra en min eller ge en blick.
 
Jag misstänker också att personalen inte alltid har ork att sitta och studera och ”gissa ålder” på folk som handlar? Så det kan bli att de frågar efter leg på alla som inte är väldigt tydligt 50+, t.ex.

Och så misstänker jag att vissa även roar sig med att fråga folk som är uppenbart äldre, bara för att de kan. Det hade nog jag gjort om jag satt lite halvuttråkad nån lugn period i kassan i alla fall. :D
 
Sist (senast?) var på Systembolaget när jag var 43 och väntade mitt första barnbarn, vilket jag sa i kassan med tillägget att "det är inte så vanligt vid 19 års ålder". Damen (pensionär ish) bakom mig i kön utbrast "åååhh barnbarn, det är allt livets efterrätt det" och då kändes allt ganska surrealistiskt :D
 
Sist (senast?) var på Systembolaget när jag var 43 och väntade mitt första barnbarn, vilket jag sa i kassan med tillägget att "det är inte så vanligt vid 19 års ålder". Damen (pensionär ish) bakom mig i kön utbrast "åååhh barnbarn, det är allt livets efterrätt det" och då kändes allt ganska surrealistiskt :D
Alltså jag väntade inte mitt barnbarn... det där blev ganska konstigt men kanske begripligt med lite fantasi.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp