Bukefalos 28 år!

någon "fara" med sadelgjordsförlängare?

NightRain

Trådstartare
Det är så att jag köpt en ny sadel å när jag provade den fick jag med en sadelgjord som är 130 cm lång.. å den kunde vi spänna nästan ända upp.. därför när jag köpte sadeln så köpte jag 120. men nu är de så att de går knappt att spänna den.. får inte ens i första hålet.

så igår använde jag en sadelgjordförlängare så att jag fick i i första hålet på bägge sidorna dock tycker jag att de sitter lite hårt.

han ska gå ner i vikt då han lagt på sig en del nu när han kom till mig för en månad sen då de är fri tillgång å han itne är van vid de sen innan så meningen är att jag ska få bort en del av magen. ( å går de inte sen så får jag ju byta sadelgjord självklart.)

de jag undrar är, blir de "fel balanserat" med sadelgjorden om jag har en förlängare i? jag har en svängd gjord för att hålla sadeln med på plats.. på verkar förlängaren den då.(eller hur man ska förklara, hoppas nån fattar vad jag menar) samma fråga angående en sadelgjord med hopplatta.

blir de "fel" med sadelgjordsförlängare eller kan jag rida som vanligt trots att jag använder den?
 
Sv: någon "fara" med sadelgjordsförlängare?

det blir inga problem så länge du använder 2 sadelgjords förlängare, dvs en på varje sida. annars blir det ju väldigt ojämnt.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 671
Senast: Hoarfrost
·
Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan...
2
Svar
21
· Visningar
1 303
Senast: MiniLi
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 479
Senast: Cattis_E
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp