Bukefalos 28 år!

Någon som följt frakt över helgen ?

gylle

Trådstartare
Börjar bli lite nojjig har följt en sadel på väg från england via trackingnumret (UPS) och från början kunde man fint följa den hur den blev ankomstregistrerad på olika terminaler och ett par timmar senare avgångsregistrerad. Fram till fredagkväll strax innan 21 då den blev avgångsregistrerad på en av deras terminaler nere vid Essen i tyskland och sen dess har det inte kommit in någon ankomstregistrering på ny terminal. Trodde kanske att den helt enkelt hamnade på en bil som skulle hela vägen upp till Malmö och där kanske inte ankomstregistreras förrän nu måndag morgon men nej ingen ankomstregistrering under förmiddagen. Nog måste väl frakten flytta på sig även under helgerna för det kan väl inte vara så att de lastar bilarna färdiga fredagkväll men att de står still nere på den tyska terminalen ända till måndagmorgon ? Börjar bli nojjig nu att den gått upp i rök så någon som följt en frakt över en helg som kan svara på om det brukar ske aktivitet in och ut från terminaler även på helgen ?
 
Sv: Någon som följt frakt över helgen ?

Så här står det i min UPS-länk, så mitt paket har oxå legat stilla över helgen.

Langenhagen, Germany 16.09.2013 8:19 Skan wyjazdu
Langenhagen, Germany 13.09.2013 23:34 Skan przybycia
 
Sv: Någon som följt frakt över helgen ?

Haha vad är det för knepigt språk du fått på din, antar att det första är ankomst och det andra avgång, men då har ju ditt i alla fall befunnit sig på terminalen över helgen. Det som jag tycker är knepigt med mitt förutom då att inget hänt över helgen är att det är markerat som avgånget i fredagskväll men sen inte dykt upp någonstans, känns ju inte supersmart om de lastar bilarna på fredagkväll och sen sakerna ligger ute i en lastbil hela helgen ? Trodde i min enfald att fraktföretagen rullade hela helgerna också bara att de inte hade någon utdelning, posten tex flyttar ju på sig på helgerna också.
 
Sv: Någon som följt frakt över helgen ?

Söndagar sker iallafall inget då lastbilar har körförbud i Tyskland mellan 0 - 22.

Jo det vet jag men det borde ju göra att de kör under lördagen för att få ut så mkt som möjligt över gränserna där det sedan är fritt att köra även på söndagen, från Essen upp till danmark hade den ju enkelt hunnit på lördagen. Trodde i min enfald att fraktföretag var i rörelse även på helger precis som posten.
 
Sv: Någon som följt frakt över helgen ?

Sverige är extremt sekulärt, de flesta europeiska länder har söndagsstängt :).
 
Sv: Någon som följt frakt över helgen ?

Det är polska. Har försökt översätta via google men inte lyckats.

Kopiera ditt trackingnummer och gå in på svenska ups sidan och lägg in det i sökrutan så får du texten på svenska så slipper du sitta och försöka översätta ;)
 
Sv: Någon som följt frakt över helgen ?

Wow! Tack!

Jag har aldrig fått paket med UPS förr. Levereras det till hemadressen eller något utlämningsställe?
 
Sv: Någon som följt frakt över helgen ?

Det levereras hem och man skall hålla noga koll på när det blir märkt för utleverans till kunden de har tyvärr blivit välkända på sista tiden att lämna ut paketen till höger och vänster till ökända grannar odyl om man inte är hemma och tar emot och sen är det skitsvårt att få svar på var de lämnat det, därför gäller det att hålla ögonen på när det blir märkt för utleverans till kund kommer det inte samma dag skall man jaga dem och få svar direkt på var det har blivit av. Jag är livrädd som skall få en sadel från dem med realtivt högt värde nu hoppas jag att de är mer noga med de paket som är högt extra försäkrade vilket denna är för där åker de ju på att betala om det försvinner, men man vet ju vilket bry det är att få rätt mot sådana företag, så jag följer spårningen som en hök.
 
Sv: Någon som följt frakt över helgen ?

Jo det vet jag men det borde ju göra att de kör under lördagen för att få ut så mkt som möjligt över gränserna där det sedan är fritt att köra även på söndagen, från Essen upp till danmark hade den ju enkelt hunnit på lördagen. Trodde i min enfald att fraktföretag var i rörelse även på helger precis som posten.

Nja, jag skulle tro (säker är jag ju inte) att de flesta väljer att inte ge sig ut på Autobahn med en långtradare på en lördag om man inte absolut måste. Speciellt sträckan Essen - Danmark innebär ju enbart köer i stort sett nu pga alla byggarbeten.
 
Sv: Någon som följt frakt över helgen ?

Det är inte ovanligt att saker och ting försvinner när de är påväg in i Sverige eftersom kolli-ID byts ut. Beställde en sadel från Holland för ett tag sen som skulle levereras hem lovandes det. Dagarna gick men det kom inget. Mailade ÅF som sa att varan var levererad enligt hans dator. Så på ren chansning så ringde jag mitt ombud. Och mycket riktigt sadeln hade legat där i flera dagar men ingen avi var utskickad heller.

Så har du inte hört något på onsdag så skulle jag kolla med ditt ombud.
 
Sv: Någon som följt frakt över helgen ?

UPS leverar dock själv i sverige, det är inte som när man skickar med olika länders post att dhl tar över.
 
Sv: Någon som följt frakt över helgen ?

Brukar inte hända något öht på lördag och söndag med paket, det gäller ju även posten. Är det helg så är det ett glapp på två dagar i trackingen innan något nytt händer.

Såhär har mitt paket från Hööks rört sig:

2013-09-16 11:32 PostNord Logistics SMS-avisering har levererats till mottagaren
2013-09-16 10:48 Coop Konsum xxxxx Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
2013-09-13 17:54 Göteborg Sorterad
2013-09-13 17:54 Göteborg Sorterad
2013-09-11 23:01 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Som du ser har inget hänt från sortering på fredag tills det åkte från Gbg och hit i morse.

Men förstår att du är orolig om det är UPS som fraktar. :grin:
 
Sv: Någon som följt frakt över helgen ?

Så här såg min leverans ut.Sovit över i Danmark på helgen

Molndal, Sweden 16.09.2013 12:58 Levererad
16.09.2013 5:47 Ute för leverans
16.09.2013 5:47 Importskanning
16.09.2013 5:21 Destinationsskanning
16.09.2013 5:00 Ankomstskanning
Glostrup, Denmark 13.09.2013 20:15 Avgångsskanning
13.09.2013 17:00 Ankomstskanning
Hamburg, Germany 13.09.2013 12:30 Avgångsskanning
13.09.2013 3:30 Ankomstskanning
Herne-Boernig, Germany 12.09.2013 23:05 Avgångsskanning
12.09.2013 7:14 Ankomstskanning
Frankfurt, Germany 12.09.2013 3:59 Avgångsskanning
Frankfurt, Germany 11.09.2013 23:14 Ankomstskanning
11.09.2013 21:00 Transportolycka inträffade
Barcelona, Spain 10.09.2013 22:00 Avgångsskanning
10.09.2013 19:47 Ursprungsskanning
10.09.2013 17:33 Hämtningsskanning
Spain 10.09.2013 10:31 Order behandlad: Redo för UPS
 
Sv: Någon som följt frakt över helgen ?

Det levereras hem och man skall hålla noga koll på när det blir märkt för utleverans till kunden de har tyvärr blivit välkända på sista tiden att lämna ut paketen till höger och vänster till ökända grannar odyl om man inte är hemma och tar emot och sen är det skitsvårt att få svar på var de lämnat det, därför gäller det att hålla ögonen på när det blir märkt för utleverans till kund kommer det inte samma dag skall man jaga dem och få svar direkt på var det har blivit av. Jag är livrädd som skall få en sadel från dem med realtivt högt värde nu hoppas jag att de är mer noga med de paket som är högt extra försäkrade vilket denna är för där åker de ju på att betala om det försvinner, men man vet ju vilket bry det är att få rätt mot sådana företag, så jag följer spårningen som en hök.

Skit! Då måste jag hålla mig hemma och mitt hus som är så svårt att hitta.
 
Sv: Någon som följt frakt över helgen ?

Din har ju dock flyttat på sig under helgen efter sorteringen och kom till dit ombud i förmiddags även om det inte lagts in någon info iom att det inte mellanlandat så som ofta frakt från längre sträckor gör.
Det var ju det jag i min enfald trodde att min också skulle ha gjort iom att den registrerades att den hade lämnat deras terminal nere vid Essen 20.33 i fredagskväll (ankom dit vid 18 tiden) nu under måndagen är ingenting registrerat trodde just som i ditt fall att den kanske skulle bli ankomst registrerad på terminalen i Malmö i morse men nix.
 
Sv: Någon som följt frakt över helgen ?

Det är just Herne-Boernig, Germany den är avgångsskannad ifrån 20.33 i fredags, vilken omväg de tar som sen kör upp om Hamburg trodde de körde raka spåret upp på jylland där ifrån.
Det som är så skumt med denna är att den är avgångsskannad fredag kväll på era så har de ju tydligt legat kvar på terminalen och varit ankomstskannade där bara för att sedan avgångsskannas först efter helgen ?
 
Sv: Någon som följt frakt över helgen ?

Så här ser min ut nu

Herne-Boernig, Germany 13.09.2013 20:23 Avgångsskanning
13.09.2013 17:51 Ankomstskanning
Barking, United Kingdom 13.09.2013 7:45 Avgångsskanning
13.09.2013 7:29 Ankomstskanning
Tamworth, United Kingdom 13.09.2013 3:05 Avgångsskanning
Tamworth, United Kingdom 12.09.2013 23:08 Ankomstskanning
Norwich, United Kingdom 12.09.2013 19:27 Avgångsskanning
12.09.2013 10:43 Hämtningsskanning
United Kingdom 11.09.2013 5:26 Order behandlad: Redo för UPS
 
Sv: Någon som följt frakt över helgen ?

Om jag var du skulle jag inte vara orolig. Jag brukar ofta köpa saker från både tyska och engelska Ebay och andra länder är jätteduktiga på att dokumentera ankomst och avgång av paket. Sedan brukar det bli tyst några dagar, då är paketet och snurrar runt i Sverige och sedan kommer det eller avin. Ibörjan blev jag också nervös, nu tänker jag mer att det är den svenska standarden som är lite eftersatt...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 607
Senast: Freyja_bus
·
Övr. Hund I onsdags kväll började min färd ner mot Tyskland för att få se lite "riktig" hundträning. Vår resa började 21 på kvällen, vi åkte i...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 870
Senast: sammi
·
Hästvård Såg i senaste numret av Your Horse att det var en intervju med Hiltrud Strasser, och tänkte att det skulle bli ganska intressant att...
23 24 25
Svar
480
· Visningar
40 176
Senast: vdb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp