Någon som har Rambo summer series turnout?

Jag är fortfarande helt kär i täcket. För de som varit sugna men avskräckts av priset finns det nu på rea för 1499 (ord 2099). Jag beställde ett till i reserv..
 
Jag är fortfarande helt kär i täcket. För de som varit sugna men avskräckts av priset finns det nu på rea för 1499 (ord 2099). Jag beställde ett till i reserv..
Wow, det kliar i fingrarna. Jag älskar det också. Det faktum att 145 var för stort och 140 lite tajt har jag löst genom en extra ring i bogspännet. Det gav de 3 cm som behövdes :love:
 
Wow, det kliar i fingrarna. Jag älskar det också. Det faktum att 145 var för stort och 140 lite tajt har jag löst genom en extra ring i bogspännet. Det gav de 3 cm som behövdes :love:

Jag har knäppt upp övre spännet och satt i undre spännet. Det sitter fortfarande inte perfekt MEN inga skav på manken och hästen blir inte arg när man lägger på det eller rättar till det. Dvs det har fått godkänt av fröken vilket är huvudsaken. Och som det räddat den här skitsommaren! (Och kommer rädda hösten).
 
  • Gilla
Reactions: Ace
Väcker upp gammal tråd!
@Ace och @Alexandra_W
Fortfarande nöjda?
Tittade på detta täcket i butik idag och blev sugen!
Jag svarar även om jag inte är tillfrågad.. Jag har varit supernöjd med passformen och funktionen! Däremot är ryggdelen alldeles för klen i tyget, går sönder direkt om dom kommer åt en gren eller någon råkar ta en liten tugga. Jag förväntar mig lite mer av ett täcke som kostar 2000:-!

Köpte nu istället ett Horze Nevada Combo, pris 899:-. Sitter precis lika bra men är mycket rejälare i ryggdelen, det enda jag saknar är den smarta linern som Rambot har. Men frågan är om den är värd 1100:-..
 
Jag svarar även om jag inte är tillfrågad.. Jag har varit supernöjd med passformen och funktionen! Däremot är ryggdelen alldeles för klen i tyget, går sönder direkt om dom kommer åt en gren eller någon råkar ta en liten tugga. Jag förväntar mig lite mer av ett täcke som kostar 2000:-!

Köpte nu istället ett Horze Nevada Kombo pris 899:-. Sitter precis lika bra men är mycket rejälare i ryggdelen, det enda jag saknar är den smarta linern som Rambot har. Men frågan är om den är värd 1100:-..

Min hade sina I skogshage och med klängig ungponny. Blev nåt märke I tyget men inte minsta hål. Dock lossnade knapp för fodret. Kan de ha ojämn produktion eller skilja mellan årsmodeller?
 
Min hade sina I skogshage och med klängig ungponny. Blev nåt märke I tyget men inte minsta hål. Dock lossnade knapp för fodret. Kan de ha ojämn produktion eller skilja mellan årsmodeller?
Min gick oxå i skogshage men hans täcken brukar sällan gå sönder men detta blev ganska fort slitet i manken samt revor i tyget. En väninna köpte ett i år och det var i strimlor efter några dagar..
 
Är också nöjd med mitt, tycker inte det verkar vara känsligt i tyget.
Det jag är minst nöjd med är dock att nätet på sidorna fortsätter upp under ryggdelen och ibland känns det som att fukt ”vandrar” upp, dvs nätet på ryggen kan kännas lite fuktigt trots att det inte har läckt igenom.
Linern är guld, gör täcket väldigt användbart under lång tidsperiod!
 
Väcker upp gammal tråd!
@Ace och @Alexandra_W
Fortfarande nöjda?
Tittade på detta täcket i butik idag och blev sugen!
Jag älskar täckets funktion och passform. Linern räddar livet på min rygghäst en såhär ostadig sommar.

Min växte ur sitt första på bredden så jag sålde det, då var det ett hål på rumpan efter ett ihopsläpp där en cobrahäst högg honom.
Han fick ärva ett i en storlek större som tvättats för varmt (linerns kantband har krympt) och detta exemplar har jag fått laga så det numer liknar ett lapptäcke. Jag vet inte om det kan ha med tvätten att göra.

Häst har dock börjat leka aggressivare för även hans vanliga Rambo har fler repor än tidigare.

Tyvärr tar det emot att köpa ett nytt summer series om det ska gå sönder på det här sättet men jag kan inte leva utan det så nu funderar jag på att använda det som mönster och sy ett eget i annat tyg.
 
Hej! En fråga: har haft ett med samma funktion i ett billigt märke, men det hade gjort sitt tyvärr... Läckte som ett såll....Höll ändå i 4 år. Så beställde ett som tråden handlar om (så snyggt, det vinröda!). Men..kollar man på täcket på Horsewares sida, så ska ju detta täcke ha 3 års garanti. Men när man går in på där man kan fylla i för garantin, så är inte detta täcke med! Någon som vet hur det förhåller sig med garanti el ej?
 
Hej! En fråga: har haft ett med samma funktion i ett billigt märke, men det hade gjort sitt tyvärr... Läckte som ett såll....Höll ändå i 4 år. Så beställde ett som tråden handlar om (så snyggt, det vinröda!). Men..kollar man på täcket på Horsewares sida, så ska ju detta täcke ha 3 års garanti. Men när man går in på där man kan fylla i för garantin, så är inte detta täcke med! Någon som vet hur det förhåller sig med garanti el ej?

Jag mailade HW om precis det för tre år sen. Väntar fortfarande på svar...🙈
 
Jag mailade HW om precis det för tre år sen. Väntar fortfarande på svar...🙈
Jag mailade o fick faktiskt svar!
"
Thank you for your email.

The Rambo Summer Series uses a unique softshell fabric as part of it’s waterproof top section and is combined with polyester mesh sides.

The use of these two fabrics makes it different from the rest of the rugs we offer in the Rambo turnout range.

The 3 year waterproof gurantee is only offered on our Ballistic nylon fabric used in the Rambo turnout range and therefore the Rambo Summer Series is not included in the list.

Thank you for highlighting this and 3 year gurantee has been removed from the Summer Series product profile on our website now"
 

Liknande trådar

Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
417
Senast: Fiorano
·
Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
16
· Visningar
984
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag rider så hästen blir svettig, skrittar av så den slutar eftersvettas men vill inte släppa ut med vanliga täcket direkt på. Framför...
Svar
12
· Visningar
721
Senast: 95johsv
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
826
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp