Bukefalos 28 år!

Någon som har UL bild som visar könet?

H

humlanotrocadero

Jag är otroligt nyfiken på könet på mitt barn men är endast i V 12 så det är för tidigt att få veta, har dock en tydlig bild på mitt barn och skulle vilja jämföra det med era bilder om ni har några?
här är min bild, jag var endast i v 10 när den togs o hoppas på en ännu bättre när jag ska på mitt nupptest om 10 dagar :)
DSC00691.jpg
 
Sv: Någon som har UL bild som visar könet?

För de som inte ser så är huvudet uppe i högra hörnet o benen ner till vänstra hörnet, mage o armar däremellan.
 
Sv: Någon som har UL bild som visar könet?

Jag fick rätt tydliga bilder på bebis. Dock syns nog inte könet på dom. Men det ska tydligen var en flicka där inne. :D:love:

14608254.jpg

14608253.jpg
 
Sv: Någon som har UL bild som visar könet?

En flicka?! :confused: Det är ju jordens jättebånge på bilden! :idea:
 
Sv: Någon som har UL bild som visar könet?

Ungefär sådär såg vårat ultrajud ut med...alltså den bilden som Aningsfull lagt ut. ALLA sa att det var en pojke..men ut kom en flcika. Det som ser/såg ut som *jättebånge* är nog en rörelse så bilden blir suddig.

På denna sida kan man se massor av ultraljudsbilder och vad det är för kön. Givetvis ser ju inte jag på alla vad det är, men det står vilket kön det är...sen är det bara att försöka se själv..om man kan ;)

http://pregnancy.about.com/od/boyorgirl/a/girlboyultras.htm
 
Sv: Någon som har UL bild som visar könet?

Vi såg supertydligt på vårt ultraljud att det var en flicka, alltså det syntes så bra att jag såg det själv, vi hade inte tänkt titta efter könet egentligen. Men barnmorskan bekräftade också vad vi såg. Det var när hon skulle mäta lårbenen som vi fick en bild rakt underifrån, mellan benen, och hade det funnits en snopp där hade den inte kunnat undgå att synas. Istället såg man tydligt de tre omtalade strecken som visar blygdläpparna. (Och det kom ju ut en tjej också)

MEN tyvärr fick vi inte med oss någon bild på detta tjusiga :D
 
Sv: Någon som har UL bild som visar könet?

Upplys en hemskt okunnig ( borde nog kunna detta va?:o), vadå de tre omtalade strecken?
 
Sv: Någon som har UL bild som visar könet?

Vilken vecka var detta i?

Min förstfödda fick jag veta könet på i v.18 på rutin-UL.
Dom andra två i v.14-15.

När jag frågade den läkaren som gjorde organscreeningen på hur han kunde se könet nämnde han ingenting om streck, snoppar eller snippor utan han som expert -kikade på urinrörets placering- samt ett konstaterande om testiklar hade börjat att bildas eller inte.

Jag nämnde det här med strecken och han sa att det är nog någonting som banrmorskorna har som ledtråd men att han aldrig själv skulle lita på det då streck kan misstolkas osv.
Det var därför -menade han på- som flertalet barnmorskor har misstagit sig på könet.
Min svägerska fick bla veta att hon väntade en liten tjej men ut kom en jättepung med en isac på!:angel:

Efter v.22 går det däremot mycket lättare att se könet utanpå!
 
Sv: Någon som har UL bild som visar könet?

Nej, alltså, det här med "strecken" - jag vet att många sett fel ändå så det är ju inte helt tillförlitligt. Men det såg verkligen ut som en snippa helt enkelt :)

(Enya - man brukar säga att ett litet flickfosters könsorgan avtecknar sig som tre vita streck på ultraljudssbilder, det var i alla fall vad vår barnmorska sa och visade oss. Och i vårt fall stämde det ju bra.)
 
Sv: Någon som har UL bild som visar könet?

En flicka?! :confused: Det är ju jordens jättebånge på bilden! :idea:

Dagens gapskratt!:D

Förlåt Aningsfull -din fruktis ;)- men efter Pallas överraskande inlägg så kan jag inte låta bli att tolka bilden så som hon tydligen gjorde redan från början!:rofl:

Jag har en UL-bild där navelsträngen ligger ner mellan benen och "alla" tror att bebis bajsar på den bilden!:mad::D

Lika bra att hålla sina bilder nära hjärtat och inte visa dom för andra som förstör vår vackra bebismystik!:rofl:
 
Sv: Någon som har UL bild som visar könet?

Ja hade det varit snoppen hade nog pappa varit stolt. :angel::rofl:
BM sa dock att det är navelsträngen. Tur det, annars hade nog bebis varit välhängd som en blåval som vuxen. :rofl:
 
Sv: Någon som har UL bild som visar könet?

Men jag har hört om dom där strecken så jag tror att en erfaren barnmorska "tar det" på det!
Förvecklingarna kanske blir när en mindre erfaren misstolkar strecken, dvs ser två streck för att ett ligger i skugga, och därefter talar om att det är en pojke osv.

Som sagt, nu är det ju organscreening som mina två andra har genomgått och då är det ju verkliga experter.
Dom tittar säkert efter andra saker!
Men det är klart, om dom kan se luftstrupens sammansättning, hålen i hjärtkamrarna, hjärnans form osv osv så ska dom ju självklart tycka att det där med könet är en lätt sak!;)
 
Sv: Någon som har UL bild som visar könet?

Ja, det där med snoppar kan tydligen vara en känslig sak!

Min första är född med en liten snopp.
(den har tagit sig efter lokal hormonstimulering och är nu till full belåtenhet)
Jag som mamma såg detta redan när han var nyfödd (i v.29) men läkaren påtalade att det fanns stora skillnader.
Pappan som stod bredvid blev förlägen när jag utbrister;

-Ja, men då har han ju fått någonting från dig med!:p

Jag fick bedyra hela kvällen att det var ett skämt -om än ett trist sådant- för pappan hela kvällen sedan!:D

F.ö så tycker jag att bebisen på din UL-bild är så näpen och söt så det går ju inte att ta för någonting annat än en liten tjej!
 
Senast ändrad:
Sv: Någon som har UL bild som visar könet?

Jag tror att jag skulle bli förvånad om det skulle titta ut en pojke. :o
Barnmorskorna säger ju att man inte ska lita helt på vad dom tror sig se på UL och att risken alltid finns att dom sett fel. Men när två olika barnmorskor gissat på flicka så känns det bara som.. klart att det är en liten flicka.
Sambon pratar redan med "pappas lilla tjej" i magen. :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
623
Senast: Karolina90
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 018
Senast: Queen
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 306
Senast: Ramona
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
876
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp