Någon som läst nya tidningen Vovve?

G

GaurdianAngel

Jag blir inte klok på deras tävling de har i tidningen. Man ska efter några ledtrådar gissa vilken ras de tänker på. Jag blir vansinnig! Kommer inte på svaret. :mad: :mad:

Någon annan som vet?

Ledtrådarna är:

Rasen har funnits i 6000år och ser likadan ut nu som då.

Den användes till jakt och satt oftas i sadeln framför ryttaren. Därifrån hoppade den ner och började jaga bytet, som ofta kunde vara gasell. Sedan kom den in med bytet till ägaren/ryttare.

Den används inte längre som jakthund, utan som sällskapshund.

Den är väldigt reserverad mot människor.

Den finns både i långhårig och korthårig variant.

Den är mellan 58-71 cm hög

Den är extremt snabb och smidig.


Så någon som inte fått hjärnsläpp får gärna skriva svaret! Så kanske jag kan vinna 1 års gratis foder. :D :angel: :angel:
 
Sv: Någon som läst nya tidningen Vovve?

Ja, så kan det ju vara! :idea: Smart du é! ;)

Den stämmer ju in på alla punkter, tycker dock inte att de är så väldans reserverade men men..
 
Sv: Någon som läst nya tidningen Vovve?

Mäh!! :mad: Fusk!!
Det är ju JAG som ska vinna fodret!
Jag anser att jag är klart kvalificerad till att vinna eftersom jag faktiskt har haft en hund av den ras dom efterfrågar, och kunde svaret UTAN att fuska! *så det så* ;) :p
 
Sv: Någon som läst nya tidningen Vovve?

Fusk och fusk! Jag bara hrm.. tänkte högt och om någon råkade svara så kan jag ju inte rå för det! Eller hur!? :angel:

Blir du mer sur om jag säger att min hund inte äter Royal Canin? :cool:
 
Sv: Någon som läst nya tidningen Vovve?

Fast inte vet jag om de är sååå himla kontaktsökande heller... Är det ingen som bryr sig om dem så är de ju rätt så ointresserade...
 
Sv: Någon som läst nya tidningen Vovve?

hemlig skrev:
Tänkte också på saluki när jag läste dina ledtrådar.

Äsch! Ni bara skryter för att Ni kom på det före mig. :mad: ;) ;) :angel: :angel:

Saluki existerar inte i min värld. :o De är fula och så ser man dem aldrig någonstans, mer än i Hundsport på utställningsbilder då och då. :D
 
Sv: Någon som läst nya tidningen Vovve?

Haha....måste säga att jag inte heller är speciellt förtjust i salukis (eller andra vinthundsraser - förlåt alla vinthundsägare!) men min valp har en kompis som är saluki....
 
Sv: Någon som läst nya tidningen Vovve?

men min valp har en kompis som är saluki....

Jamen se där! Det kallar jag fusk! Att ha en saluki i närheten, det är ju som ett vandrande svar på frågan ju. :angel:

Ja ja, nu ska jag i alla fall skicka in svaret och vinna ett års foder, att ge bort till en bekant. :D
 
Sv: Någon som läst nya tidningen Vovve?

GaurdianAngel skrev:
Saluki existerar inte i min värld. :o De är fula och så ser man dem aldrig någonstans, mer än i Hundsport på utställningsbilder då och då. :D
Men hur kan man kalla en sånhär charmknutte för FUL?!??!! :love:

lovstil.jpg
 
Sv: Någon som läst nya tidningen Vovve?

Ha ha...ja..nu har vi bildbevis också. :angel: :angel: :angel: ;)
 

Liknande trådar

S
Övr. Hund - En av världens äldsta hundraser finns avbildad på 6000 år gamla bilder, och ser nästan likadan ut i dag som då. Dess ägare förnkippas...
Svar
18
· Visningar
1 462
Senast: GaurdianAngel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp