Bukefalos 28 år!

Någon som varit med om samma?

G

Glowing_nico

Någon här inne som har haft samma problem?

En av våra hundar va ute på en olycka i helgen och trillade ner från ett hinder och vred knäet så att senorna i knät har sträckt sig.

Han går inte alls på vänster bak, utan hoppar fram på alla tre.

Vi väntade ut helgen enligt rek från vet men blev inte bättre så åkte in i går och röntgade benet och fick höra att senorna va sträckta.

Han ska äta Rimadyl 50mg i två veckor och små korta pink prom,annars ska han hålla sig stilla.

Är det någon som varit med om liknande? ISf hur gick de, blev hunden bättre? Blir inte våran kille bättre innom två veckor ska han op.

Någon som kan något om detta överhuvud taget? tyckte inte vet förklarade så bra...
 
Sv: Någon som varit med om samma?

Hmm, det låter lite luddigt. Har hunden sträckt sig så opererar man väll inte? Det var inte korsbandet dom menade?

Jag tycker du ska ringa upp veterinären igen och säga att du inte riktigt förstod så förklarar de säkert igen.:)
 
Sv: Någon som varit med om samma?

Min systers ena tik (dvärgschnauzer) råkade ut för detta när hon var 4 månader, nästan exakt samma sak. Kom haltandes på tre ben, vi var säkra på att korsbandet var av.

Men efter veterinärundersökning + telefonkonsultation med annan veterinär så tilldelades hon enbart koppelvila med miniliten "motion", då det inte kunde fastslås att korsbandet var av, utan att det troligaste var att senorna bara fått sig en smäll och blivit slappa. Hade hon inte blivit bättre efter ett par dagar så skulle vi överväga att öppna knäet så de kunde titta hur det såg ut.

Redan dagen efter så gick hon nästan som vanligt, och efter koppelvilan (höll strikt koppelvila en månad) så var hon helt återställd. Hon är nu snart ett år och det märks ingenting på henne :laugh:.

Men känner du dig osäker, så gör som lilljessicah säger och ring igen och be dem förklara en gång till :)!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 219
Senast: ako
·
Kropp & Själ Jag föll i hagen igår kväll och skadade knät allvarligt. Jag halkade ner för en bergshäll och la all vikt på knät. Vrålade rakt ut...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 623
Senast: Twihard
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
803
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
777

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp