Bukefalos 28 år!

Något att stilla drömma om?

Sv: Något att stilla drömma om?

Lorenzo :heart
Har sett filmen förut och kommer definitivt göra det igen! :love:
 
Sv: Något att stilla drömma om?

Häftigt och underbart såklart :love:
(nått att träna på på kvällarna istället för att sitta i tv-soffan..)

Men kan samtidigt tycka att det är lite trist att se sånt där, för då vill man ju komma dit.. och det finns liksom ingen chans i världen att kunna få till detta om man inte ägnar sig åt det på heltid... :(

Är det verkligen INGEN som vill betala mig för att vara hemma och leka med mina hästar?? :crazy:
 
Sv: Något att stilla drömma om?

hrmmm ja om jag trodde jag någonsin skulle KUNNA göra så här med min ahästar så skulle dte räcka för mej, heltid eller inte;-)
 
Sv: Något att stilla drömma om?

Vissa av hästarna verkar lite förbannade. Men annars var det fint.
 
Sv: Något att stilla drömma om?

Såg honom i globen för tre år sen :love: Var helt frälst då. fast som någon sa, deprimerande o känna att man själv aldrig kommer kunna åstadkomma det...
 
Sv: Något att stilla drömma om?

Han är verkligen fantastiskt duktig! :love: Såg honom i Globen för ett par år sedan.
 
Sv: Något att stilla drömma om?

Asså, det är jättefint och så, helt fantastiskt att man kan åstadkomma detta med hästarna, men... En sak som fångade min uppmärksamhet här, liksom den gjorde under 2007 års Globen HorseShow när han som visade upp frihetsdressyr uppträdde, är att hästarna ofta har öronen bakåt. Nån som har en bra teori om varför? Ok, inte särskilt konstigt när han står på ryggen på dem, men de har ju ofta bakåtstrukna öron även när han är framför...?
 
Sv: Något att stilla drömma om?

Hästar har bakåtstrukna öron när de är fullt koncentrerade på någon, alltså i det här fallet på honom. När de slappnar av i öronen fälls de automatiskt bakåt, och eftersom hästen litar på sin ledare behöver den inte koncentrera sig på omgivningen utan har sin fulla uppmärksamhet riktad mot honom.
 
Sv: Något att stilla drömma om?

ah tack! :idea:

förstod ju att de knappast var vresiga, då hade de ju bara låtit bli att följa efter, men kom inte på nån logisk förklaring! TACK för upplysningen :)
 
Sv: Något att stilla drömma om?

Det var väl han som uppträdde i Globen i vintras?
Helt fantastiskt! :love:

.. och ifall det inte var han, så är den här mannen helt OTROLIG med sina hästar! :love:
 
Sv: Något att stilla drömma om?

Nej det var en fransman med ett långt namn jag varken kan uttala eller skriva :)

Lorenzo var där för tre år sedan, och det var iof också helst fantastiskt!
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 165
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 400
Senast: Milosari
·
Ridning Det diskuterades lite i en tråd för inte så länge sedan angående paus för att hästen bajsar i dressyrprogram, vilket gjorde att jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 287
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 562
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp