Bukefalos 28 år!

Något tynger mig

Sv: Något tynger mig

Jag vill inte att han ska känna sig oduglig och att det är jag som är "problemet". Jag tror inte alls att jag skulle bli utkastad. Däremot tror jag det skulle bli en mindre god stämmning i huset

Fast..är inte ni ett team? NI har problem i erat sexliv.

Jag förstår nog inte bara varför du själv utsätter sig för denna psykiska misshandel. Att ständigt köra över dig själv, hitta på ursäkter, etc. Det kan ju leda till att han ändå uppmärksammar det...tror du är otrogen o vips har du ett ännu större bekymmer. Allt för att du o ni inte har en öppen, rak o ärlig dialog.

Jag finner det väldigt illa att efter 17 år som gift, o jag antar ni tillryggalade x antal år på förhållandet o relationen innan ni gifte er. O efter alla dessa år så vågar du inte visa vem du är i förhållandet. För mig är det psykisk misshandel.
 
Sv: Något tynger mig

Han kanske också skaffar sig en annan ,någon som tänder på honom.

Och det kanske inte är det sämsta? Om TS och hennes man trivs ihop, har barn och bostad osv tillsammans, så finns det väl inget som hindrar att de har sex med andra istället för med varandra?

Om de vill, alltså.
 
Sv: Något tynger mig

Blir det lättare att ställa upp och fejka sex du inte vill ha om du har en älskare?

Jag vet inte hur det är för TS, men nog tycker jag att man har hört talas om rätt många någorlunda långa förhållanden (17 år är ju ingen evighet, men ändå) där just lite sex utanför förhållandet faktiskt har varit rätt bra för förhållandet.
 
Sv: Något tynger mig

Vad är det som tynger dig?
 
Sv: Något tynger mig

Och det kanske inte är det sämsta? Om TS och hennes man trivs ihop, har barn och bostad osv tillsammans, så finns det väl inget som hindrar att de har sex med andra istället för med varandra?

Om de vill, alltså.

Om båda är med på det är väl inte det några problem, problemet blir väl när bara en har ett öppet förhållande medan den andra inte har det. Sen är det något som inte stämmer om man i flera år fått fejka i sexlivet och faktiskt inte alls vill ha sex med den man bor med.
 
Sv: Något tynger mig

Vad jag nu fundera på är hur jag hade fått lusten tillbaka och framför allt hur jag ska hantera fortsättningen. Både han o jag vill ju fortsätta träffas men vi är ju upptagna bägge två var och en på sitt håll. Jag känner heller inte nån skam att jag varit otogen. Är jag normal


Om du någonsin haft en het attraktion/passion till din man kan du kanske använda/applicera denna nyfunna tändning på din man?

Jag brukar säga att man kan väcka det döda men finns det inget lik är det lika bra att gå vidare.

Jag har genom åren haft flera bekantskaper som berättat att de räddar sina äktenskap/förhållanden genom att vara otrogna. De "tankar äventyr" helt enkelt, äventyr som fyller dem med energi som gynnar den fasta relationen.
 
Sv: Något tynger mig

Jag vet inte hur det är för TS, men nog tycker jag att man har hört talas om rätt många någorlunda långa förhållanden (17 år är ju ingen evighet, men ändå) där just lite sex utanför förhållandet faktiskt har varit rätt bra för förhållandet.

Och det var därför jag ställde frågan till TS.
 
Sv: Något tynger mig

Ts. Tänka lite utanför banorna.

Punka mannen kanske bara är attraktiv just för att det är förbjuden frukt * det är spännande, nytt och härligt, vem som kan komma på en och det är något som ökar lusten.

Att du saknar lust för din man kan helt enkelt bero på rutin. Samma plats, samma ställning, ingen spänning.
Så vill du stanna hos din man, så får du nog ta tag i det. Bjud till lite själv, överraska, va lite crasy. På lite lustiga ställen, där ni kan bli upptäckta. Ta bort rutinen. :D köp hem lite leksaker. Att testa och göra något åt det är bättre än att fejka. ;) om inte för din egna skull.
Som sagt, varför inte hux fluxs en liten aptitretare i soffan, köket, badrummet, hallen. *upphetsande ledtrådar i sms. ja vad som.
Rutiner kan ta död på vilket sammansvetsat par som helst.

Och sluta ställa upp för din mans skull. Gör det för din egen, va lite ego. Våga kräva ;)..

Annars som andra säger, öppet förhållande från bådas sida, lägga korten på bordet, eller bryt upp och börja på ny kula..
 
Sv: Något tynger mig

Detta är min fullt personliga åsikt, men sålänge du kan flirta och vara otrogen (ffa utan dåligt samvete) så lär du knappast älska din man. Inte på rätt sätt iaf. Håller du kvar vid honom för trygghetens skull? Såsom gemensam ekonomi, boende, barn etc? Det känns som ett ganska vanligt scenario tyvärr. Antingen tycker jag du får reda ut problemet med din man eller sluta ha sex med andra. Du kan inte både äta kakan och ha den kvar. Det är inte sjysst mot någon. Otrohet känns mer och mer "accepterat" men jag ser det fortfarande som en varningsklocka på att något är fel. Skulle min pojkvän ha sex med andra istället för att prata med mig och reda ut problemen skulle jag bli djupt sårad. Då var vårat förhållande inte ens värt ett samtal.

Jag tror många känner som du, du är absolut inte ensam. Men jag tycker inte det ska vara för mycket begärt att man efter 17 års äktenskap åtminstone ger det en chans.

Fast alla är vi olika. Du kanske tycker det är helt okej om det visar sig att han ligger runt med andra för att han inte är nöjd med erat sex. Utan att ens försöka lösa det?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 738
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Jag ska plocka ur min hormonspiral (Mirena) på måndag. Jag har varit som ett åskmoln sen någon vecka efter att den sattes in...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 617
Senast: ExtraW
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 158
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 552
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp