Bukefalos 28 år!

Nakenchock! *bildbomb*

Sv: Nakenchock! *bildbomb*

labbet är stängt över helgen så vi får inga provsvar förs på måndag-tisdag, men de tror att det är FIP. dock så går det inte att säga till 100% att det är FIP förs vid obduktion, och då är det ju lite för sent. får hoppas på under och att det är något annat. :(
 
Sv: Nakenchock! *bildbomb*

*delvis kl*

Attila blev kraftigt sämre inatt och veterinärerna testade både det ena och det andra, och ett tag såg det lite bättre ut innan han blev dålig igen. Fick avlivas imorse. :cry:
 
Sv: Nakenchock! *bildbomb*

*delvis kl*

Attila blev kraftigt sämre inatt och veterinärerna testade både det ena och det andra, och ett tag såg det lite bättre ut innan han blev dålig igen. Fick avlivas imorse. :cry:

*skickar en tanke och en kram* Det är aldrig lätt att förlora en pälskling, jag beklagar. :(
 
Sv: Nakenchock! *bildbomb*

tack
tur iaf att vi har kvar hannibal, fast ha springer fortfarande runt och letar efter attila. :(
 
Sv: Nakenchock! *bildbomb*

hej,... måste bara få fråga... är det sant att man måste svampa av dom ibland för at dom blir så svettiga och måste kylas??
 
Sv: Nakenchock! *bildbomb*

Dom ska väl badas regelbundet eftersom alla katter utsöndrar ett vaxartat sekret ur huden. Inte svett, katter svettas under tassarna. Detta sekret täpper till porerna efter ett tag eftersom katten inte har päls som leder bort det. Så dom ska badas regelbundet. Men det är inte svett. Och jag har svårt att tro att det har med kylning att göra.
 
Sv: Nakenchock! *bildbomb*

hej,... måste bara få fråga... är det sant att man måste svampa av dom ibland för at dom blir så svettiga och måste kylas??

Nej, men som missfideli sa så ska dom badas regelbundet, en gång i veckan är det vanligaste men min syser behöver bara bada sin ena nakenfis var tredje vecka ungefär. :)
 
Sv: Nakenchock! *bildbomb*

Usch vad hemskt med Attila! Ska ni obducera så ni får reda på om det är FIP?


det kostar ytterligare två tusen, så mamma sa nej. just nu vet vi inte ens hur det blir med kostnaden för sjukhusvistelsen under helgen (11 500 kr), det går inte på försäkringen eftersom han hade det redan innan vi tecknade den så egentligen ska väl uppfödaren betala, vilket hon vägrar. :mad:
 
Sv: Nakenchock! *bildbomb*

det kostar ytterligare två tusen, så mamma sa nej. just nu vet vi inte ens hur det blir med kostnaden för sjukhusvistelsen under helgen (11 500 kr), det går inte på försäkringen eftersom han hade det redan innan vi tecknade den så egentligen ska väl uppfödaren betala, vilket hon vägrar. :mad:

Coronavirus har de flesta katter, ett fåtal utvecklar fip. Jag tror inte ni kan kräva att uppfödaren ska betala faktiskt. Jag har ingen egen erfaranhet men jag tror inte det fungerar så.

Det är få försäkringar som täcker fip tyvärr :(
 
Sv: Nakenchock! *bildbomb*

Jag tror inte att FIP går som dolt fel, katten hade troligen inte FIP när den flyttade till er utan utvecklade det hos er. Coronaviruset har tror det är 80% av katterna idag, men alla utvecklar inte FIP.
Ofta är det stress som gör att sjukdomen blommar upp, flytt till nytt hem t.ex.

Hur gammal var katten?
 
Sv: Nakenchock! *bildbomb*

Coronavirus har de flesta katter, ett fåtal utvecklar fip. Jag tror inte ni kan kräva att uppfödaren ska betala faktiskt. Jag har ingen egen erfaranhet men jag tror inte det fungerar så.

Det är få försäkringar som täcker fip tyvärr :(

Dom flesta försäkrinsbolag täcker faktiskt FIP, men med kravet att katten ska varit försäkrad minst 1 år innan utbrottet.
 
Sv: Nakenchock! *bildbomb*

Ah, där ser man. får forska vidare i det

han föddes i början av mars
 
Sv: Nakenchock! *bildbomb*

Dom ska väl badas regelbundet eftersom alla katter utsöndrar ett vaxartat sekret ur huden. Inte svett, katter svettas under tassarna. Detta sekret täpper till porerna efter ett tag eftersom katten inte har päls som leder bort det. Så dom ska badas regelbundet. Men det är inte svett. Och jag har svårt att tro att det har med kylning att göra.

okej.. har aldrig haft katt, framför inte en "nakenfis"... Är juh helt nytt för mig... Tack för svar
 
Sv: Nakenchock! *bildbomb*

det kostar ytterligare två tusen, så mamma sa nej. just nu vet vi inte ens hur det blir med kostnaden för sjukhusvistelsen under helgen (11 500 kr), det går inte på försäkringen eftersom han hade det redan innan vi tecknade den så egentligen ska väl uppfödaren betala, vilket hon vägrar. :mad:

Så trist med Attila. :(

Vad har du för försäkring? Jag känner folk som fått ut både veterinärvårdsersättning och livförsäkring på ungkatter (som troligen fått med sig smittan från uppfödaren) efter att de har dött av FIP. En obduktion krävs inte alltid för det, en del försäkringsbolag nöjer sig med ett skriftligt utlåtande av en veterinär som då fastställer att dödsorsaken var FIP.
 

Liknande trådar

B
Ridning Har blivit lite nyfiken på hur era liv har sett ut inom hästvärlden. Både motgång och framgång! Får väl lov att börja själv att berätta...
2
Svar
21
· Visningar
6 019
Senast: annathegreatest
·
P
Western Är nyfiken på vad ni tycker? Jag går en sadelmakeri utbildning i den lilla orten Tärnsjö och har 2 år kvar på den. Har nu tillverkat...
Svar
18
· Visningar
1 968
Senast: PalteDoben
·
Fälttävlan Nu har det tagits så mycket nya bilder på Chevino så det är väl dags att visa er ett par också! :D De senaste veckorna har varit...
Svar
13
· Visningar
1 225
Senast: Josse58
·
Övr. Hund Nu har jag varit utan min Ozzy i 7 veckor, 2 dagar och 15min.... Det gör fortfarande så ont att tänka på han. Men härom dagen satt jag...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: eviliny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp