Namn på hamstrar?!

Sv: Namn på hamstrar?!

Första hamstern hette Zezzan , men vi upptäckte att det var en hane så då döpte vi om den till Zezar

Andra hamstern hette Tiffy

tredje hamstern hette Speedy (passade honom utmärkt, en riktig raket! )
 
De flesta mina har inte jag döpt. De har haft namn som de fått därifrån de kommer de heter eller har hetat:
¨
Kassandra (eller egentligen Fräulein Kassandra)
Thekla - de två är ur samma kull och alla ungarna (6 st) är döpta efter en barnserie som heter Biene Maja
Jeanette - vet inte varför de valde det
Charlotte - samma där
Wonder - var ett under hon överlevde, hon vägde bara 16g när hon räddades så hon fick heta Wonder. Tyvärr levde hon bara 4 månader sen ändå, förmodligen var den dåliga starten trots allt för mycket.
Florena - Mamman heter Nivea, alla barnen blev cremefärgade så de fick namn efter hudvårdscremer
Fanny - 45 laboriehamstar räddades och alla fick namn på bokstaven F

Sen de jag döpt:
Flixx - Hette först Felix då det sas vara en hane. En ebay hamster som räddades ur ett plaströrshelvete så Felix - den lycklige tyckte jag passade. Sen visade det sig vara en hona och då ville jag ha nått som var så nära namnet Felix som möjligt.
Jojo - Ett namn jag gillar bara
Elvira - Hette Hamsti hos fd ägarna men jag bara vägrade låta henne heta det. För fantasilöst. Och hon fick en nystart av livet alltså fick hon ett nytt namn också. Hon såg bara ut som att heta Elvira. Vet inte vad jag fick det ifrån alls.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
815
Senast: Lyan
·
Övr. Djur Hej! Hoppas på att det finns någon hamsterkunnig här inne, försöker läsa på så mycket som möjligt men min kunskap räcker inte till just...
Svar
4
· Visningar
1 183
L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 807
Fritid Bokade flygbiljetter till Kenya via KLM:s hemsida häromdagen. Min resekompis har en accent både i sitt för och efternamn, men bokningen...
Svar
9
· Visningar
583
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp