Axa (acca, accelerera)

Havregryn.jpg


:angel:
 
Fajta(ful svengelsk stavning). Driva, Kämpa, Bitch, Härja, Freja, Spralla, Strida...

En kompis döpte nyligen sin valp till Wilco, en abreviation(heter det så på svenska?) för "will comply". Kansle finns fler såna förkortningar som blir bra namn?

Härja är fiiiint, kullsystern heter dock det redan så det är uteslutet!
 
En kompis förra tjänstehund heter Charma, det passade väldigt bra på henne :)
Annars kanske Grymma, Lystra, Kaxa?
Jag har en wachteltik som heter Ladda, hon är alltid laddad...
 
Hehe - vilken förväntan och värde vi lägger i hundarnas namn när vi väljer verb.
Mina hundar har namn som är adjektiv och substantiv/verb. Beroende på hur man ser det.

Men det har bara råkat bli så. Adjektivshunden har sitt stamtavlenamn förkortat bara. (Och nej, hon heter inte beautiful. ;) )

Men hoho - @Torktumlare

Har du bestämt dig? :)
 
Vilka bra tips jag fått. Ladda var coolt! Har dock inte fastnat för något namn som jag bara känt JA för. Skall fundera lite!
 
Mina favoriter från tråden: Tagga ("Tagga ner!" :laugh:), Dundra, Härja ("Härja loss!"), Etsa, Akta, och (även om det var mitt eget förslag :o) Skärpa.

Några fler förslag: Hemska (:p), Starta (nja, kanske inte), Lyssna ("Men LYSSNA!" I crack me up :laugh::o), Trixa (OK, sämsta hittills...) ooooch... öh, Schappa Dunsa Ramla Hota (jösses :o) Klicka ... nä, jag kommer nog inte på nåt mer! :banghead::laugh:
 
Hahah underbara förslag! Skall se om jag lyckas få in en bild på henne. Hon är så otroligt söt att jag kommer behöva kompensera med namnet. Annars kommer folk bara vilja pussa på henne.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag å sambon håller på att renovera ett rum i lägenheten (never ending story). Vi har nu kommit så långt att vi grundat en gång. Det...
Svar
11
· Visningar
4 968
Senast: Shenzi
·
S
Övr. Hund Ursäkta, dessa typer av trådar finns säkert hundratals, men jag måste få skriva av mig lite, det är som mitt sätt att bearbeta sorgen...
2
Svar
23
· Visningar
5 969
Senast: tassel
·
Utrustning Jag har idag provat en bomlös sadel. Jag har länge varit nyfiken på bomlöst och tyckt det skulle vara PERFEKT till valacken som är ett...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 351
Senast: Lord Owen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp