Hallå buke! Har inte varit inne sedan man uppdaterade designen så vi får se om jag får iväg denna post.

Jag vill ha tips på tiknamn. En malinois som är tänkt som tjänstehund i framtiden. Namnet får gärna vara att man "hajjar" till när man hör det. Lite kul, alternativt att det betyder något. Ett namn man lägger på minnet ;). Jag gillar gamla namn och namn som egentligen är ord.

Hon är ganska ljus med en ordentlig svart mask i ansiktet, för er som inte vet hur dem ser ut är det bara till att googla.

Shoot ;).

Ester eller Eira tycker jag hade passat:love:. Annars Tagga håller jag med om också som skrevs ovan.
 
Tagga är fint, även Ryta. Men fortfarande inget som jag känt YAAAAY för.
Jag kom att tänka på din hund när min pappa (i en konversation om något helt annat) sade: "jaha, så det är en amper ung dam du har att göra med?"

Ordet amper använder vi inte så ofta och jag vet att pappa menade att personen ifråga var på hugget och driven att få saker och ting som hon ville.

Så , förslaget är Amper. Man kan ju säga Ampère också (som kraftenheten).

Jag själv tycker det är ett annorlunda och positivt laddat ord/namn. Hade kunnat välja det själv för en hund om det var jag som skulle ha hunden.

;)

Lycka till - och vilken blick hon har! Den jycken kommer du ha mycket roligt med.
 
Några kanske redan blivit nämnda

På ord temat

Röja
På tå
Alert
Leka
Framåt
Vaka
Vaksam
Leta
Uppsikt
Spana
Spåra
Se upp
Tåga
Yrväder
Ivra (om det är ett ord?)
Odåga
Skugga
Tassa
Fixa
Göra
Hoppa
Kalla
Låta
Nära
Möta
Mera
 
Några till

Nosa
Studsa
Testa
Lukta
Pröva
Öva
Glädja
Jobba
Träna
Energi

Hjälpa
Stötta
Klura
Tänka
Försöka
Söka
Gnista
Stjärna
Komma
 
Senast ändrad:
Vassa? Kan ju stavas med z och/eller w om man vill namnifiera det lite. Vazza tycker jag är en fin stavning, finare än med w. Innehåller s-ljud för bra lystringseffekt.
 
Clinch(a)
Kodex (lite väl grabbigt kanske)
Sparra
Sporra
Hebbla
Mara
Edla (det gamla kvinnonamnet alltså)
Vrida
Häfta
Glöda
Dordi (svensk form av Dorotea som kommer från det grekiska mansnamnet Dorotheussom och betyder "Guds gåva". Alternativ är också Dora)
Mäkta
Ellika (gammalt tyskt namn)
Lisken (gammalt namn från södra tyskland)
Priska (betyder ungefär uråldrig på latin)
Piska ;)
Värja (kanske passar bra om syrran heter härja?)
Runa
Tråckla
Strida
Härda
Klinga
 

Liknande trådar

Hemmet Jag å sambon håller på att renovera ett rum i lägenheten (never ending story). Vi har nu kommit så långt att vi grundat en gång. Det...
Svar
11
· Visningar
4 968
Senast: Shenzi
·
S
Övr. Hund Ursäkta, dessa typer av trådar finns säkert hundratals, men jag måste få skriva av mig lite, det är som mitt sätt att bearbeta sorgen...
2
Svar
23
· Visningar
5 970
Senast: tassel
·
Utrustning Jag har idag provat en bomlös sadel. Jag har länge varit nyfiken på bomlöst och tyckt det skulle vara PERFEKT till valacken som är ett...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 351
Senast: Lord Owen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp