Mia_R

Trådstartare
Vi har fått hem vår nya valpis, :banana: men vi vet inte vad vi ska kalla henne då hon ännu inte presenterat sig. :confused: Har ni några BRA namnförslag :idea: på en liten svart tikvalp? :love:
 
Sv: Namn?

Selma passar på svarta hundar.. Men det är ju inte direkt ovanligt :D

Rut kanske? Det är riktigt snyggt.
 
Sv: Namn?

Det är en svart liten belgartjej. :love:

Helst ett tvåstavigt namn som passar på inkallning, inga människonamn. :idea:
 
Sv: Namn?

Tara

Näääe, va svårt...det brukar "synas" vad dom skal heta...Min lille fick heta Turbo...jag har ju tre hundar och har olika ändelser på deras namn för att underlätta inkallningar när vi är ute...inte för att jag vet om det hjälper , men så gjorde jag......
 
Sv: Namn?

GaurdianAngel skrev:
Svarta hundar ska heta Nova. :D

Nej, en svart hund kan heta tex. Stella! :) (men det betyder stjärna - fast å andra sidan, svarta stjärnor finns kanske också?)

Sheila är annars fint, det heter en kompis hund. Hon hävdar att det är australiensiskt slang för "tjej". Det uttalas shii-là.

Men jag tycker Rut var helcoolt! :banana: :banana:

/Röstar för Rut

Tillägg:

Hoppsan - inga människonamn.

och Rut är ju inte tvåstavigt.... :crazy:

Får fundera lite till då...
 
Senast ändrad:
Sv: Namn?

Nadya!!

Fast det är iofs upptaget redan, men det finns iinget hinder mot att din valp heter det. Det är ju så fint!
 
Sv: Namn?

Jag kan bidra med "Chilla" och "Ninja". Föräldrarnas belgare heter "Gnista".
 
Sv: Namn?

Belgare sade du? Då ska hon heta Toka eller Busa ;)
/Trött belgarägare :angel:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Sist jag köpte lampa till jacka så köpte jag på stadium dessa var jätte bra. Köpte fyra nya i år. Har en oanvänd kvar. Den jag bytte...
Svar
2
· Visningar
310
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 018
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 057
Senast: Petronilla
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 948
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundhantering
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp