Bukefalos 28 år!

Sv: Namnbyte

Tror att det är vanligt bland travare att de har helkonstiga namn. Som jag skrev tidigare så har min kallats för Fisken....

Jo de e ganska vanligt bland travare med konsiga namn:P min häst som är en f.d. travare heter T.H.'s Lilla Ya ("ya" utalas "ja") de är lite udda men ja tycker de är gulligt:) dock så har hon massa smeknamn men kallas oftast Lillis, hon e ca 160 hög o när folk tittar på henne o ja säger att hon heter Lillis så blir dom lite fundersamma;) fast som tvååring va hon bara 115cm i mkh:O
 
Sv: Namnbyte

Kom på flera katt namn :D

#Kyckling
# bimbo
# tjocken
# lillen
# kissen

På tal om golden garlic, så finns det en jätte fin connemara hingst med det namnet. Och han passar verkligen i det då han verkligen är gyllene i pälsen :)
 
Sv: Namnbyte

*Kl*
På min ridskola hade vi förr två hästar som kom samtidigt till klubben som fick heta Carmen & Zita (alltså Carmenzita) tillsammans - för det tyckte stallchefen var roligt.
Vi ska ha haft peppar peppar och svartpeppar med.
 
Sv: Namnbyte

Just det en ponny ja skötte för några år sen kallades för Apan :p

Ändra häst namn ja kom på nu:
#czaryka - uttalas cherika
# brynolf
# magda
# froydis
# tina
# coolgrim
# ayabaya
# blossom
# cheese
# golf
# mark
# x-ray
# xl
# xlns
 
Sv: Namnbyte

Kl

Appropå roliga, eller inte så roliga, hästnamn. På ridskolan där jag red som mindre kom två ponnyer, en skäck och en fux, de döptes till Skäcken och Fuxen...
På samma ridskola köptes senare två hästar med långa namn, de fick smeknamnen Gunnel och Bettan. Där fanns även sedan tidigare Egon, Ester, Rakel och Hugo mfl.
Såhär i efterhand tycker jag nog att det var ganska smart med enkla namn, men då var det ju rena öknen...

Då antar jag att du red på Bulycke?
 
Sv: Namnbyte

Det stämmer. Många år sedan, men trots hästnamnen ;) minns jag ridskoletiden med värme :) Har du oxå ridit där?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 752
Senast: Lhas
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 174
Senast: Sasse
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 796
Senast: Mia_R
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp