mian1

Trådstartare
Vi var ju så himla praktiska att vi kollade i förväg vad det blir för kön på Lillans syskon. För att veta om vi skulle plocka fram alla de sjutusen rosa klänningarna, de små rosa skorna och allt puttiplutt. Och för att barnet skulle få ett namn och bli lite mer person innan det ens föddes.

Det blir ett färgbyte till ljusblått, så Lillebror slipper ha ärvda kläder och slipper att bli jämförd med sin perfekta storasyster. Men ett namn??? Vi var ju så säkra på att det skulle bli en rosa bebis till, en lillasyster. Och när vi väntade Lillan var vi också så säkra på att det var en tjej så att vi inte ens funderat över pojknamn.
Lillan tycker att hennes bror ska heta Nasse, vi andra har inga förslag alls. De flesta nyfödda i tidningsannonserna har antingen poppiga hittapå-namn eller så heter de Arvid, William eller Lukas.

Förslag? Vi vill ha ett svenskt namn eftersom vi har ett utländskt efternamn. Namnet ska helst inte vara för religiöst och kunna uttalas även i andra länder. Och det ska vara ett riktigt namn. Inte nåt...Kermit, Zack eller Blåbär :grin:
 
Sv: Namnlös

Benjamin, Daniel, Anders, Martin, kalle, Carl, Magnus, Hampus, Hasse, Ted, Tilly, Tony, Jesper

Nu fick jag hjärnsläpp :D
 
Sv: Namnlös

Hur svenskt då? Styrbjörn eller Lennart typ? Får man veta vad lillasyster heter eller det behöver inte passa ihop?

Alexander är sött tycker jag. Isak fast det är så poppis. Jonathan Noah och Erik stod högt på min lista också. Och så Sam såklart :love: Samuel och Simon är fina men inte så värst svenska.
 
Sv: Namnlös

Storasyster heter Astrid!

Så svenskt som Styrbjörn behöver det inte vara, men vi vill inte ha bosniska namn både som för- och efternamn.
Och som sagt - helst inte så väldigt bibliska namn.
 
Sv: Namnlös

Förlåt jag missade den "icke så religiösa" biten.
Å lillasyster - jag måste vara ordentligt trött - storasyster såklart.

Gustav?
 
Sv: Namnlös

Jag tycker Bastian är jättefint! Men min sambo säger att det låter bögigt :mad: och att han kommer bli kallad Bastian-Bög om han heter det (nej, jag har inget emot homosexuella och inte min sambo i heller) (nej jag är inte gravid men man måste ju få tänka namn!)

Annars är Sebastian också fint
 
Sv: Namnlös

Christoffer, Oscar, Fredrik, Martin och Tommy, namn som är svenskklingande men fungera utmärkt i alla fall i den engelsktalande världen.
 
Sv: Namnlös

Jag gillar Todd men så svenskt är det ju inte :rofl:
Annars är Emil, Jonathan och Nils favoriter... fast då är väl bara Jonathan internationellt gångbart :)
 
Sv: Namnlös

Jag tycker ni skall fortsätta på er lite gammelsvenska variant.
Jag gillar, Svante, Arvid, Vidar, Erik, Eskil, Fredrik...
Det finns en massa till...
 
Sv: Namnlös

Får jag en son ska han heta Olle!

Jag tycker det är så fint. Hjalmar är också snyggt! Öht gamla svenska namn är fina tycker jag.

Nasse skippar ni va? =)
 
Sv: Namnlös

Då har vi två röster på Axel...Det är dessutom ett namn som är fint på både bebisar och vuxna.
 
Sv: Namnlös

Arvid, Alfred, Martin, Markus, Mikael, Mattias, Fredrik, Niklas, Albin, Rikard, Jesper, Jens, Joakim, Simon, Casper, Jonathan, Patrik

Eller kanske Evert, då har era barn samma namn som våra katter...:D
 
Sv: Namnlös

Axel David Claes Algot Hilding Herman Vesper Jesper är några exempel (trór de kvalar in på din lista)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp