Bukefalos 28 år!

Namntråd 2012

Sv: Namntråd 2012

IronWill är väl ett perfekt namn på henne bara att kalla henne "vilja" eller kanske "vill inte" beroende på vilket humör den unga damen är på.
 
Sv: Namntråd 2012

u My Fair Lady
e Warsteiner

Förslag som knyter an till My fair lady: Eliza, Broadway, Musica, Audrey (Audrey Hepburn är en av alla dem som spelat Eliza)

Andra förslag:
Wellfair, Warfair, Fairy, Fairstar, Fair Trade, Warlady, Lady of War, Marquess (Lady är ju en titel, Marquess likaså), Countess (samma logik här), Duchess (samma logik igen).
 
Sv: Namntråd 2012

Marquess var ju himla fint! Mamma höll dock inte med. :cool:

Hon har iallafall fått namnet Hell of a Lady nu. :laugh: Verkar passa henne bra. Måste komma på ett bra smeknamn bara. Just nu går hon under Räser Hilda. ;)
Hon är en riktig tuffing. :p
 
Sv: Namntråd 2012

Marquess var ju himla fint! Mamma höll dock inte med. :cool:

Hon har iallafall fått namnet Hell of a Lady nu. :laugh: Verkar passa henne bra. Måste komma på ett bra smeknamn bara. Just nu går hon under Räser Hilda. ;)
Hon är en riktig tuffing. :p

Var beredd på att ni kanske inte får igenom namnet hos avsh de är rätt tjuriga med alla namn som innehåller "svordomar" el likn mindre positiva ord. Vet en som hade problem just med hell och även bitch, hjälpte inte att hon påpekade andra hästar som ju hade liknande saker i namnet de tyckte inte det var passande namn så hon fick ändra.
 
Sv: Namntråd 2012

Jag såg senaste bilden på gräddnosen i 12ornas tråd - du får ju helt enkelt döpa henne till Nasuta Spumata! Vilken otrolig nosbläs hon har! :love:

Det betyder ungefär "med en stor gräddig/skummig näsa". :D

:rofl:

Låter lite som Hakuna Matata. :D

Gylle, Haha. Ja det kanske hade varit något. ;)

Sassiball, Blondie är helt klart ett namn som kan tänkas passa. :D
 
Sv: Namntråd 2012

:rofl: :rofl:

Det gör ju valet av hennes framtida EM-kürmusik väldigt enkelt. :D

(Just nu är hon ju nästan lejongul dessutom - lejondrottningen! :idea:)
 
Sv: Namntråd 2012

:rofl:

Faktiskt så har jag nog bestämt mig för att det blir Gräddnos, Sugarfoot eller Misha. :D
Eftersom att det inte blir några fler föl så behöver jag inte heller ha något tema.

(Jag har dock sparat undan din fantastiska lista. :love:)
 
Sv: Namntråd 2012

Gräddnos tycker jag helt klart är bäst! Ge den tyska speakern på ponny-EM något att bita i. :D

(Du har inte funderat på framtida embryotransfer för Stella? Det kanske är snordyrt i Sverige, förvisso... men här i USA blir det vanligare och vanligare att frysa in ägg när de värdefulla avelsstona börjar bli till åren. Bretina, till exempel, fyller tydligen en hel frys på sin lokala klinik. Misstänker att det kostar en hel bondgård i Sverige!)
 
Sv: Namntråd 2012

Tyvärr så är det inte så många B-ponnyer som går EM ;).

Det har jag inte ens tänkt på! Det är säkert superdyrt. Haha, jag måste fråga min veterinär när han kommer ut.
 
Sv: Namntråd 2012

Gräddnos! Så mkt mer personligt! Kan kallas Maja i vardagligt tilltal om så önskas ^^.
Tänk på att jag föder upp halvblod som jah hoppas ska kunna gå Unghäst-VM - och döper till Fjärilsviol och väntar på att en Förgätmigej ska födas ;)


Bonetta: Snyggt namn!
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
1 756
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 121
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
586
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp