Bukefalos 28 år!

Naturliga produkter?

Har beställt hem lite smink ifrån Tikei nu, såna små provdosor så jag kan hitta rätt färg. Himla bra priser! :up:
Ska nog pipa förbi Lush efter hemtentan är inne, hört bra om dom från andra håll också, och de finns i närheten :)
 
Här är en till som använder Lush. Mest för att schampokakorna tar minimal plats och får åka resväska utan krångel. Dock inte så förtjust i deras balsamkaka (-or?), fick aldrig till det riktigt bra där. Inpackningarna är kanon! Och hennakakan om du vill färga håret.
Favoritbalsamen kommer från Faith in Nature. Underbara lukter och snälla mot hud och hår. Lime/Ananas, granatäpple och hampa är favoriterna. Speciellt granatäpple, riktigt uppiggande och mysig lukt.

Kokosolja använder jag i både torrt och blött hår. Aldrig haft några problem att tvätta ur det med bara vatten och balsam. Oljan ska vara kallpressad. Det brukar räcka med en liten liten klick i längderna (inte i hårbotten) någon gång i veckan. Det ska ju bara i så mycket att det absorberas, annars har man tagit för mycket.
Jag tvättar håret max två gånger i veckan, siktar på var femte dag ungefär. Det räcker alldeles utmärkt. Och mycket mer miljövänligt än några produkter ;)

Urtekram har jag börjat använda precis, blir spännande att se vad huden säger. Provat deras balsam men tyckte det gick åt alldeles för mycket. Flaskan räckte bara tre månader ungefär.

Slog mig precis att jag sällan använder tvål. Ja, annat än till händerna då (precis köpt Faith in Natures fasta handtvål). Kroppen får nöja sig med vatten. Jag tror inte att jag är skitig eller luktar, ingen har sagt något hittills i varje fall :D
 
Här är en till som gillar Lush men hade behövt ha lite tips på hur man ska förvara det.
Gillar inte alls plåtburkarna då jag tycker att produkterna blir "sogiga" av det. Hur gör ni?

Funderar på om man kan lägga det på natursvampar (men det känns omständligt) för att kunna låta vattnet rinna bort/ avdunsta ordentligt och slippa allt kladd.
Kladd är det värsta jag vet.
 
Har beställt hem lite smink ifrån Tikei nu, såna små provdosor så jag kan hitta rätt färg. Himla bra priser! :up:
Ska nog pipa förbi Lush efter hemtentan är inne, hört bra om dom från andra håll också, och de finns i närheten :)
Det här var helt och hållet ditt fel. :eek:
Gick in på Tikeis hemsida för att kika lite, slutade med att jag köpte ett litet provpaket! Känner mig som ett barn på julafton som har bestämt sig egen present. :bump:
 
Det här var helt och hållet ditt fel. :eek:
Gick in på Tikeis hemsida för att kika lite, slutade med att jag köpte ett litet provpaket! Känner mig som ett barn på julafton som har bestämt sig egen present. :bump:

Jag ber ödmjukast om ursäkt ;)
Fick hem mina tester häromdagen, snabb leverans! Har inte hunnit testa vilken nyans som passar bäst ännu, haft för mycket skola... Men imorgon så!
 
Här är en till som gillar Lush men hade behövt ha lite tips på hur man ska förvara det.
Gillar inte alls plåtburkarna då jag tycker att produkterna blir "sogiga" av det. Hur gör ni?

Funderar på om man kan lägga det på natursvampar (men det känns omständligt) för att kunna låta vattnet rinna bort/ avdunsta ordentligt och slippa allt kladd.
Kladd är det värsta jag vet.

Skaffa en tvålkopp med galler i botten så tvålen kan rinna av och torka upp mellan användningarna. Köpte just en sådan på IKEA som man sätter upp med sugkopp, det känns kanske lite instabilt om det vore en hel hylla men bara för en tvål verkar det hålla utmärkt!
 
Det bästa ansiktsvatten jag någonsin har haft och som jag mot förmodan använt i mer än 4 år (jag som byter jämt och ständigt) är mitt egenblandade: 3 delar vatten, 1 del äppelcidervinäger och 1 del hamamelissvatten (trollhassel).

Det ligger dessutom i en ful flaska från TBS som jag tagit bort etiketten på. "Riktig" äppelcidervinäger har ju utfällningar i så det ser grisigt ut.
 
@_Molle_ Har du hunnit testa än?
Jag tycker det var svårt att testa ordentligt, blev lätt för mycket nu när pulvret ligger löst.
Jag köpte 3 foundationsprover till som jag antar kommer idag (la dem naturligtvis på två olika orders :meh:), de andra var ingen hit, fick slänga två på direkten, den ena ska få en chans till idag.
Får se vad de som kommer idag har för färgskalor.

Tog prov på ett läppstift som kändes mer som ett lepcyl och var riktigt snyggt. :love:
Den ena concealern kommer jag garanterat köpa, bronzern gjorde mig brun (vill ha att gör konturer med) och rougen var alldeles för täckande för min smak. Men hade hoppats på att hitta en ny foundation!

@Chili Då ska jag in på IKEA och se om jag kan hitta det då! :bump:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Behöver tips på bra brun utan sol produkter som INTE LUKTAR. Använder nu cacoa Brown som jag är ganska nöjd med. Tanrevel one till...
Svar
5
· Visningar
536
Kropp & Själ Kroppen bråkar och jag behöver röra på mig mer så jag funderar på att köpa en Crosstrainer eller ngn liknade träningsmaskin att ha...
Svar
4
· Visningar
458
Senast: turbofling
·
Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
949
Senast: Gulis
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 037
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp