Naturligt att föda barn?

Kan man alltså bestämma själv när krystvärkarna ska komma?
Nej det kan man inte men man kan ju välja vad man skall göra med dem.
Jag har då alltid haft full kontroll på det.
Om man låter barnmorskorna göra sitt jobb och följer instruktionerna så går man inte sönder så mycket.
3 vaginala förlossningar utan epidural.
 
Jag måste ha varit hög på nånting för efter att ha krystat en timme (på BMs order) och haft ett gäng vuxna liggande på magen för att pressa ut barnet som sen fick tas med sugklocka så säger jag att det var en baggis och jag skulle kunna ha en till på raken. Ingen epidural. Att jag sen fick operera om allting som sprack är en annan historia, dock inga problem.
 
Om man låter barnmorskorna göra sitt jobb och följer instruktionerna så går man inte sönder så mycket.
Du kanske ska vara lite mer försiktig med att göra personliga erfarenheter till fakta. Det där är inte sant och ganska så otrevligt mot de (mig inräknat) som sprack rätt mycket.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Haha... Så det är anledningen till att vissa går sönder mkt? De har inte följt instruktionerna och inte låtit barnmorskorna göra sitt jobb?
Du kanske ska vara lite mer försiktig med att göra personliga erfarenheter till fakta. Det där är inte sant och ganska så otrevligt mot de (mig inräknat) som sprack rätt mycket.

Det var inte riktigt så som jag menade.
Jag formulerar om.

Om man låter barnmorskorna göra sitt jobb och följer instruktionerna så går man inte sönder lika mycket som man skulle ha gjort utan att följa instruktioner.
Det betyder ju inte att man med garanti inte går sönder.
Barnet kan ju t.ex. ligga tokigt med huvudet.

Men det är dock så att en bra barnmorska som kan sina saker kan göra mycket för att förhindra förlossningsskador.
Så kanske är det förlossningskliniken som skall ha kritiken.
Det är mycket olika resultat på olika sjukhus.
 
Och det är vad "naturligt" betyder - naturligt är inte samma sak som trevligt.


Och sen kan man ju ifrågasätta hur "naturligt" det är att 12-13åriga flickor tvingas till sex av (betydligt äldre) män, samt att preventivmedel inte finns, och som ett resultat av detta dör vid förlossningar som de inte är fysiskt redo att klara. Detta är fortfarande relativt vanligt på många håll i världen :(
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 385
Senast: Milosari
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 829
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 905
Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 614
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp