Bukefalos 28 år!

Navelbråck, hjälp av någon kunning, för sent för att ringa vet

B

bellls

Hej, jag har hämtat min andra kisse på 12 veckor, men hon har navel bråck. Jag tror inte att det är stort för att vara bråck, men max så stort som en 50öring.
Ska ringa vet direkt imorgon, men vill ha lite hjälp medans ändå..
Hur gammal ska katten vara för att man ska kastrera i samband med att operera bråcket? eller är det en specc vikt?
Mycket tacksam för alla svar!
 
Sv: Navelbråck, hjälp av någon kunning, för sent för att ringa vet

Det beror på kön på katten, vikt, ålder och vilken vet. Min vet kastrerar hanar från 12 veckor, och honor från någon vikt som jag inte exakt kommer ihåg (mina har alltid vägt tillräckligt vid 14 veckor).
Välj någon som gör det tidigt, så får du allt åtgärdat med en gång.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 399
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 067
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 983
Senast: Mkb
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 842
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp