Bukefalos 28 år!

nedsutten espaniola deluxe?

Polly_Mulle

Trådstartare
Har en startrekk espaniola deluxe, ca fem-sex år gammal och den är rätt platt ui sätet nu jämfört med när den var ny, har dessutom hört samma sak av andra espaniola-ägare. Någon som har koll på hur vanligt detta är? Och kan man göra något åt det? Tar deuber o partner i tysklandf emot för renovering?

Är lite sugen på att köpa en likadan till häst nr 2 men tvekar lite, 14-15,000 är rätt mycket pengar och speciellt om den inte är ok efter bara ett par år...
 
Sv: nedsutten espaniola deluxe?

Min gissning (har inte plockat isär någon) är att det är någon typ av skumgummi i sitsen. Detta blir med tiden nedsuttet, då luften går ur materialet - det komprimeras då man sitter på det och förr eller senare "tröttas det ut" / det återgår inte till sin ordinarie tjocklek när trycket från ryttaren försvinner. Det i sig är helt normalt; det händer med i princip all skumgummi med tiden. Hur fort det går beror på materialet och vilket tryck det utsätts för, sas.

Är det verkligen så illa att sadeln inte känns ok?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har ett dilemma på jobbet som börjar bli väldigt påfrestande för mitt mående. Har två kollegor som jag inte kommer överens med, vi...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 447
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
4 856
Senast: Alexandra_W
·
E
Träning I går provade jag, stallägaren och den andra som står inhyrd i stallet att släppa ihop våra tre hästar i sommarhagen, och det gick bra...
Svar
2
· Visningar
1 030
Senast: RedFling
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 379
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp