Bukefalos 28 år!

Nerslagen i skolan

Status
Stängd för vidare inlägg.

Snuffsan

Trådstartare
I måndags blev min dotter nersparkad/slagen i skolan av två killar. Hon har varit hemma sedan dess.

Usch, jag kan knappt skriva om det så arg och chockad är jag fortfarande.:mad:
 
Sv: Nerslagen i skolan

Varför? Tja för att de tycker att hon är äcklig och ful och ska dö som de uttryckte det.


Jag ska skriva mer men det känns jävligt alltihop. Måste nog ha lite kaffe först.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Varför? För att de är idioter, förstås.

Snuffsan: Vad i helvete.....!!!
 
Sv: Nerslagen i skolan

Hoppas att skolan tar sitt ansvar och gör en polisanmälan! Du får skriva mer om händelsen när du orkar.

Egentligen borde jag vara luttrad nu...men jag blir fortfarande lika förbannad och ledsen över hur vissa ungar totalt saknar empati och uppfostran.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Min dotter går i åttan. De här två killarna går i sjuan på samma skola. De är ökända på skolan och i byn för trakasserier, mobbing, slagsmål och div annat skit. Och sen några månader tillbaka har de valt ut min dotter som nytt objekt. Problemet för dem är att min dotter inte slåss tillbaka men inte heller flyttar sig. Det har inte gått en dag utan knuffar, boxningar, hånfulla skrik mm. De säger att hon ska dö, att hon är äcklig, att hon luktar osv. Eftersom de inte riktigt vågar ge sig på min dotter fysiskt slår de på hennes kompis (som är liten till växten och som är van att få stryk). Och det är bästa sättet att få min dotter förbannad.

Hon har flera gånger sagt att hon snart inte kan ta mer utan kommer att klå upp dem, men har naturligtvis behärskat sig.

De här ungarna har dessutom gett sig på mig (jodå!!). När vi är och handlar i byn följde de efter min dotter och mig. När jag vände mig om och tittade på dem, utan att säga något, så skrek de "din feta, fula kärringjävel. Din dotter ska dö". Resten av de som handlade skakade på huvet och sa "jaha, de där två igen ja". En gång ställde den ena killen sig framför min bil då jag skulle köra, och sparkade på bilen. Då jag hoppade ut sprang han naturligtvis som fan.

Vad som hände igår var att min dotter och hennes kompis stog på skolgården vid gungorna och pratade. Två småtjejer gungade och några andra småtjejer fanns på platsen. Killarna dök upp. Puttade en av småtjejerna så hon trillade, skrek till tjejerna på gungorna och puttade dem från gungorna. Dottern och henner kompis står kvar. De boxade dotterns kompis då de passerade så hon började gråta och gick in. Dottern stog kvar. Killarna började gunga och försökte sparka på henne. Hon pararede halvbra men fick nån spark. Hon stog ändå kvar. Enough is enough liksom. Då hoppar den ena killen av gungan, hjälper sin kompis styra gungan och använder alltså honom som projektil och träffar då dottern i sidan så hon tappar balansen. Då hoppar båda på henne. När hon alltså ligger ner!

Hon hade grus in i ögonen. Inne på ögonvitorna alltså. Mascara över hela ansiktet, jacka och jeans var helt grusiga, hon är öm i hela kroppen. Ansiktet och ögonen var svullna över ett dygn. Hennes mp3 funkar inte mer.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Dotterns klassföreståndare har skrivit en rapport som gått hem till killarnas föräldrar. Hon och jag pratades vid igår och jag vill ha ett möte på skolan med killarnas föräldrar samt klassföreståndarna och rektorn. Och det vill jag ha i morgon. Idag har dóttern hoppträning och den ska de inte få rubba. Jag väntar på svar.

Blir det inget möte kommer jag att polisanmäla. Alt om föräldrarna inte tar ansvar. Mp3n ska naturligtvis ersättas samt åtgärder mot killarnas agerande.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Mina tankar går direkt till den där pappan, som sköt och dödade en av tonårsgrabbarna som mobbande hans son.

Alla verkar se problemet, men ingen vågar eller vill göra något. Tills det händer något.

Så makalöst grymt att dessutom ge sig på din dotters vän.

Jag är rädd att jag skulle låta mitt humör gå ut över sådana sketna ungar. Skulle jag se någon göra illa mina barn skulle jag nog tyvärr ge mig ner på deras nivå, skrika tillbaka. Eller skicka hunden på dom.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Mina tankar går direkt till den där pappan, som sköt och dödade en av tonårsgrabbarna som mobbande hans son.

Det gjorde mina med,speciellt som snorungarna även verkar våga ge sig på föräldrar :confused:

De där ungarna verkar ju rent livsfarliga dessutom.

Hoppas det går bra på mötet nu,dock har jag aningen misstankar om vad såna ungar kan tänkas ha som föräldrar.

Mina tankar går till Snuffsans dotter idag...
 
Sv: Nerslagen i skolan

Jag blir alldeles stum när jag läser om vad som hänt... :crazy:

Tyvärr får du nog lov att förbereda dig på att föräldrarna troligtvis kan vara svåra att resonera med. Någonstans måste ju ungarnas beteende komma ifrån.

Ge Mini en klapp och hälsa att hon ska fortsätta sträcka på sig. Tjejer som hon behövs!
 
Sv: Nerslagen i skolan

Jag känner med din dotter, jag hade ungefär lik skoltid.

Jag var längst i min klass till jag gick i 8-9 ,höll på med hästar ,var en drömmare och var ofta långt borta i tanken. Tacksam att mobba. Det var speciellt två killar i klassen under som mobbade ,dom var så kaxiga ihop men jag stog kvar...

En dag så kom den ena killen gående själv och slängde ur sig något elakt på väg förbi mig och då ran det över:devil:.
Han fick sig en flygfärd ut i taggbuskarna, efter det besvärade dom mig inte mer.

Klimatet i samhället av idag är ju betydligt råare så fattas bara att någon en dag drar kniv.

Mobbing sätter fruktansvärda spår i människor men med familjens stöd så klarar man tro på sig själv. Ofta är det ju det som fattas mobbarna...

Hoppas det blir ett bra möte och att din dotters resterande skoltid blir uthärdlig. **styrkekram**
 
Sv: Nerslagen i skolan

Skolan SKA polisanmäla sånt här, möte eller ej!

Se till att det blir gjort, hänvisa till Likabehandlingslagen.

Är så infernaliskt trött på att det är de elaka skitungarna som får styra i skolan!!!!!!!!!!!!!
 
Sv: Nerslagen i skolan

Skolan SKA polisanmäla sånt här, möte eller ej!

Ja, hur är det med reglerna för sånt där?

Det absurda är att just denna rektorn har gått ut i pressen och skrutit om deras mantimobb och antivåldsprogram. Detta efter en anmälan från en fd elev. Vi får väl se vad det är värt i verkligheten nu.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Fyfan... Stackars din dotter! Jag hoppas att grabbarnas föräldrar har vett att skämmas för att ha misslyckats så kapitalt med uppfostran.hoppas verkligen de tar tag i problemet också!!!
 
Sv: Nerslagen i skolan

Hon har faktiskt spottat på en av killarna en gång. Han hade sitt ansikte 5 cm från hennes och skrek att hon skulle akta sig eftersom han skulle döda henne. Då valde hon att spotta honom i ansiktet.

Jag kan förstå spottningen och jag tycker det var bra att hon inte slog honom i det läget. Jag är mest rädd för att hon inte ska kunna låta bli en dag. De här två killarna är överviktiga, klumpiga och otränade. Min dotter har haft hästar sen hon föddes och hon är stark och vältränad med bra balans. Hon tränar dessutom lite styrkelyft då och då. Hon kan slå dem sönder och samman om det brister nån dag.:crazy:
 
Sv: Nerslagen i skolan

Hola,

Vi hade ett liknande problem i min dotter förra skola. Hon blev nersparkad i klassrummet på Engelskan. Grabbarna sprang därifrån som förgiftade råttor och kvar låg hon, det var blod på golvet.

När jag kom till skolan var det fortfarande ingen som hade kollpå att detta ens ägt rum. Dottern hade varit till skolsyster och blivit omplåstrad men ingen reaktion alls i skolan.

Slutade med att jag ägnade resten av dagen till att härja med rektor, arbetslagsledare mm.
Pojkarna, 4 st, fick sina fiskar varma av skolpersonal tillsammans med föräldrarna samma kväll då de kallades dit.

Efter detta vågade dessa pojkar inte ens titta på min dotter i korridoren. Än mindre tala med henne.

Nu har vi flyttat och bor på landet, här är barnen annorlunda, ett mycket bättre klimat.

Skolan är tvungen att göra polisanmälan. Stå på dig för Minis skull. Och härja på skolan att de tar sitt ansvar. Du skall våga lämna ditt barn i skolan och det skall vara fredat. Det är faktiskt deras jobb.

mvh Eva
 
Sv: Nerslagen i skolan

Hoppas det löser sig för er!
Du kan väl skriva och berätta hur det fortlöper?

Jag lider med din dotter.
 
Sv: Nerslagen i skolan

så skrek de "din feta, fula kärringjävel. Din dotter ska dö". Resten av de som handlade skakade på huvet och sa "jaha, de där två igen ja". En gång ställde den ena killen sig framför min bil då jag skulle köra, och sparkade på bilen.

Anmälde du det?

Det är ju både olagligt att hota någon att deras barn skall dö och att sparka på bilar?

De där ungarna verkar ju galna och inte dra sig för något alls.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 772
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
35
· Visningar
5 916
Senast: pepp
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
889
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
652

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp