Nertryckt i skorna

Känner ungefär samma som TS just nu - fick precis reda på att jag, enligt vårt nya schema, är nere på HÄLFTEN av de timmar jag brukar ha per månad. Ingen förvarning, utan hela tiden " jag vet att du vill ha/behöver xx mycket, det ska inte vara några problem".
Och jag vet att jag är en av de som verkligen jobbar, ofta hoppar in när det behövs och ställer upp. Känns helt åt helvete och hur fan ska jag klara mig nu? :rage: :arghh: :yuck: :cry:
Det vore ju schysst att i alla fall förvarna.
 
Det är dåligt av din chef att inte se att det blivit bättre med din sjukfrånvaro, det borde din coach påpekat om du inte gjorde det själv, eller är det något du kom på efter mötet.
Man är ofta känsligare när man varit lite isolerad ett tag, då behöver immunförsvaret lite tid för invänjning. Meddela det så att de tycker att det finns en verklig mening även för arbetsgivare att prova ett år till för att du ska bli ändå bättre på närvaron (och annat).
 
Känner ungefär samma som TS just nu - fick precis reda på att jag, enligt vårt nya schema, är nere på HÄLFTEN av de timmar jag brukar ha per månad. Ingen förvarning, utan hela tiden " jag vet att du vill ha/behöver xx mycket, det ska inte vara några problem".
Och jag vet att jag är en av de som verkligen jobbar, ofta hoppar in när det behövs och ställer upp. Känns helt åt helvete och hur fan ska jag klara mig nu? :rage: :arghh: :yuck: :cry:
Det vore ju schysst att i alla fall förvarna.

Så förbaskat dåligt! Hoppas att det löser sig!
 
Sjukvården i det här landet är åt hel*ete, ursäkta uttrycket. Så nej jag får ingen hjälp därifrån.
Fk får jag ju sjukersättning på 50% och har väl ett möte om året ungefär.
Då behöver du snacka med AF så att du får hjäkp av en Sius eller ingå i samverkansteam eller liknande.
 
Vi är för många som arbetar inne hos oss, så vi är lite i överflöd så det är absolut inte så att det egentligen går någon nöd på någon annan.
Där har du nog det huvudsakliga problemet- hitta en annan arbetsplats där de behöver ditt arbete. För arbetsträning har ju den arbetsplatsen varit perfekt. Men vill du ha ett 40% jobb behöver du hitta ett annat! Ta med dig dina lärdomar och sök med hjälp av ditt stöd ett annat arbete!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 216
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 066
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 006
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 825
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp