Bukefalos 28 år!

Sv: Netflix

De har många serier jag kollat på, så det utbudet har varit bra. Utbudet bland långfilmer är sådär. Har du sett att man får pröva netflix gratis en månad? :)
 
Sv: Netflix

Ja, jag hörde nåt om det. Det borde jag ju absolut göra :)

Men om folk vill hissa och dissa här är det helt okej ;)

Nån som vet om de har mycket brittiska serier? Coupling, QI, Gavin and Stacey eller liknande?
 
Sv: Netflix

Jag tycker att det är rätt bra. Har haft det i ett halvår nu, och kollar väl fortfarande flera gånger i veckan iallafall. Men utbudet är ju inte helt toppen, men det finns ju en hel del iallafall.

Jag kollade upp serierna du skrev upp, och vad jag såg så fanns ingen av dom på Netflix.
 
Sv: Netflix

Värt om man är hemma och sjuk och behöver underhållning :D

Jag kör i perioder, nån månad här och där. Men tittar man väldigt mycket så kan nog utbudet sina..? Nu var det ett tag sen jag hade det, så vet inte hur mycket nytt som tillkommit sen sist. Men mycket bättre och felsäkert än Viaplay tycker jag. Testade gratismånaden där och råkade få en betalmånad också, mycket problem med filmer som inte ville spela och det ena med det andra, och kundservicen var riktigt usel.
 
Sv: Netflix

Tycker det är bra, ganska dåligt utbud dock. Bättre i den amerikanska versionen.
Jag tycker till skillnad från frokennorlin att Viaplay är bra. Där finns det möjlighet att ladda ner filmer så man kan se dem online och dessutom är där mycket bättre utbud på nyare filmer och serier.
 
Sv: Netflix

Jag tycker det är helt okej. Främst för att nyaste säsongen av Arrested Development finns där och serien House of Cards

Finns ju alltid något att titta på, inte de nyaste filmerna men de ser vi ändå på annat sätt.

Vi hade ViaPlay ett tag också men bytte tillbaka till Netflix.

Min sambo har tydligen skaffat någon plugin så vi har det amerikanska utbudet vilket verkar vara tusen gånger bättre, har inte hunnit kolla igenom det ännu.

Men för att sammafatta, helt okej. Testa gratismånaden och se vad du tycker :)
 
Sv: Netflix

Jag tycker att det är värt, i alla fall när det kommer till tv-serier. Självklart tycker jag att det kan saknas några serier, men det vägs upp med serier jag aldrig hört talas om tidigare (Hemlock Grove, Black Books, Life Unexpected) eller serier det var länge sedan man såg (Terra Nova, Pushing Daisies).
Tror det är mycket av en smaksak, men testa gratis-månaden! ;)
 
Sv: Netflix

Jag gillar det!
Vi har hittat ett gäng tämligen udda filmer, men såg nu senast vi kollade att där finns några av mina gamla favoriter (och Dark shadows...! :D ) så jag gillar't!
(De enda serierna vi ser är gamla barnprogram :p)
 
Sv: Netflix

Lätt värt! Vi ser både på serier och film från Netflix. Tillsammans med Svt-play så har det nästan helt ersatt tv-tittande och nedladdning som var det vi använde förut. Testade Viaplay i en månad men det var inte alls lika bra. Har dock det amerikanska utbudet på Netflix, det svenska tyckte vi inte var lika bra. Men det är ju lätt att växla mellan båda också om man känner för det.
 
Sv: Netflix

Jag startade en gratismånad här om dan faktiskt å är nöjd (min sömn är mindre nöjd :banghead:)

Har kollat en dokumentär å 3 filmer, å om man tänker på vad en biobiljett kostar så ÄR det värt... man kan se på alla enheter osv, så jag tror man skulle kunna dela med en kompis om man inte har råd :) (tror man kan kolla på två samtidigt)

HBO kanske är bättre? Eller Viaplay? Kolla utbudet så att du får det du gillar bäst å är ute efter ! :)
 
Sv: Netflix

Jag är snart klar med min gratismånad och kommer att fortsätta betala. Känns värt eftersom jag kollar så mycket på tv-serier. Utöver att känna sig som en hederlig medborgare slipper man ju reklam, sugig kvalitet, avsaknad av enstaka avsnitt och risk för virus eftersom en betaltjänst (jämfört med gratisstreaming) måste hålla en viss kvalitetsnivå. Mitt största klagomål är textningen som ofta inte håller superhög kvalitet, har sett fantextningar som varit betydligt bättre, dessutom kan man inte stänga av textning på en del serier utan man måste välja ett textspråk trots att texten suger.

Utbudet är hyfsat, men saknar en del som borde finnas plus att en del serier inte har alla säsonger. En sak jag hört är att om man använder chrome ska man kunna ladda ner nåt så att man får tillgång till hela det amerikanska utbudet, nån som vet om det stämmer?
 
Sv: Netflix

Om det bara gäller chrome vet jag inte, men jupp, du ladda ner ett plugin till webbläsaren för att få tillgång till amerikanska utbudet.
 
Sv: Netflix

Det finns gott om serier, många amerikanska. Filmutbudet tycker jag inte är lika bra dock. Har haft netflix i några månader och jag kollar uteslutande på serierna. :) bra app till ipaden med!

Netflix kommer ihåg vart du slutade titta så så fort du sätter på serien du kollade på kommer du där du slutade, oavsett om du växlar mellan dator och iPad, så himla smidigt!
 
Sv: Netflix

Nää, jag är inte helt nöjd. Saknar alla säsonger av How I met your mother, Desperate Housewifes och Bing Bang Theory :( Det finns dock mycket klassiska långfilmer om man gillar det. Men inte så mycket nytt tycker jag.
 
Sv: Netflix

Tack för alla svar :bow: Jag ska testa en månad men är lite skeptisk.

Det finns gott om serier, många amerikanska.
Det jag främst är ute efter dock är brittiska serier. Förutom Big Bang och min guilty pleasure Real Housewives så tittar jag nästan inte på amerikanska serier.
 
Sv: Netflix

Dåligt utbud och dålig kvalité på filmerna tycker jag. Kommer inte fortsätta betala efter gratismånaden. Har snabbt bredband och får ut mer av att ladda ner.
 
Sv: Netflix

Ja, jag hörde nåt om det. Det borde jag ju absolut göra :)

Men om folk vill hissa och dissa här är det helt okej ;)

Nån som vet om de har mycket brittiska serier? Coupling, QI, Gavin and Stacey eller liknande?

Coupling finns 4 säsonger, Gavin and Stacey finns 1 säsong, QI vet jag inte, fanns massa som innehöll QI :p
 

Liknande trådar

Fritid Jag är väl knappast den enda som tittar på True Crime här? Jag har förstås Discovery+(ID), tittar även på TV4, Netflix och Viaplay...
Svar
4
· Visningar
287
Senast: snorp
·
Fritid Jag tittar på Virgin River på Netflix och är helt betagen av naturen i den serien! Finns den typen av natur här i landet? Hört att Norge...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 632
Senast: _Taggis_
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 470
Senast: MiaMia
·
Kultur Jag är mitt inne i den värsta perioden på året för mig. Allt är grått, trist, kallt och deppigt. Det hela kulminerar runt 10 december...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 735
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp